Laaadiedaaa! Lekker warm! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu Laaadiedaaa! Lekker warm! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Laaadiedaaa! Lekker warm!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

30 Maart 2010 | Brazilië, São Paulo

Hoooooooooi!

Ik ben er! Soms sta ik gewoon ook versteld van mezelf hoor ;)..hup vliegtuigje pakken...met de lokale bus gaan...en in 1 keer mn weg vinden met de metro..naja...met alles. Heerlijk! En de mensen hier zijn zooo behulpzaam...valt me na dit ene uur al op. Owja..want het hostel kon ik dus niet vinden. Dus ik heb gewoon iedereen die ik tegenkwam gevraagd ;) Ze liepen eindjes met me mee...maakten praatjes...en riepen me van de overkant van de straat naar zich toe omdat ze het wisten. Het Braziliaanse woord voor dankjewel (obrigado) slijt er zo in ieder geval wel goed in. Maar het hostel was ook echt verstopt. Je ziet niet dat het een hostel is..t staat nergens..en zelfs het huisnummer staat nergens. Waarschijnlijk om niet herkend te worden door gangs die hostels overvallen.

Ik had me trouwens iets vergist in het tijdsverschil....het blijkt 5 uur te zijn ipv 3 :P.

Morgen ga ik uit. Ik heb al een salsatent gevonden...haha...en van zouk hebben ze hier nauwelijk gehoord...dus dat gaat leuk worden. Maar zouk ga ik later doen...na Argentinië.
En ik ga ook naar het vaccinatiecentrum morgen denk ik...dat had ik op rtl-travel gezien. Daar wordt gif uit slangentanden 'gelokt' of hoe je het ook wilt noemen...en dan wordt het gebruikt om tegengif te maken. De man hier..zei dat het een van zn favoriete dingen was.

Ik vind het trouwens ontzettend leuk om jullie reacties te lezen! En al die lieve smsjes nog net voor ik wegging ook erg leuk!
En Jeroentje..bedankt voor je lieve brief! De puzzel moet ik nog maken ;). Ellen...thanks voor een wel heel grooot ijsje..hahah!
En mam, Suuz en Marijke...onwijs leuk fotoboekje! Ik zal er vaak even in bladeren.

Naja...verder heb ik nog niet zoveel meegemaakt natuurlijk..dus ook weinig te schrijven. Ik heb het in ieder geval nu al naar mn zin...geweldig al die palmbomen ook..en ik zit hier in een tanktopje..en t is nog steeds klam-warm..maarjoh..na onze winter kan het me niks schelen hoe vies zweterig het hier is ;)!

Wat trouwens wel eng was...bij het landen in Sao Paulo gingen we al best laag...en toen werd het zooo 'mistig' dat ik zelfs de vleugels niet meer zag; Even dacht ik dat het mis ging...met een klassiek-stuk op de achtergrond...zo gaat dat. Maar t ging goed. Er werd heel hard geklapt weer...ik vind dat altijd zo stom :P. Maar volgens mij is het gewoon een uiting van opluchting.

Naja..ik ga even douchen denk ik..en op tijd slapen. Of nog even naar de supermarkt..die zit hier vlakbij.
Ik ga nadenken.

Hasta pronto!

  • 31 Maart 2010 - 05:23

    Trudie:

    Moet jij niet aklimatiseren ???!!! Mal mens ! Goed geslapen de eerste nacht in verweggistan ? Ik neem je moeder vanavond mee naar de film.....effe wat afleiden.
    Have lots of fun !

  • 31 Maart 2010 - 07:48

    Janneke:

    Roooooooooosje!!!

    Wat vet dat het allemaal zo makkelijk ging (behalve dat hostel dan, maar dan nog), volgens mij heb je je thuis gevonden ;)

    Dansze!

    liefs

  • 31 Maart 2010 - 08:17

    Jeroen:

    whoehaa! Tof zeg, dat er nu gewoon staat.. huidige locatie: Sao Paulo, morgen: 26 graden! Haha! Veel plezier met je eerste echte dagje Brazilie, en vanavond met lekker dansen! X

  • 31 Maart 2010 - 09:25

    Sanja:

    Je bent eeeerrr :D
    En het is allemaal goed gekomen, mooi! :)

    Cool dat je naar het vaccinatiecentrum gaat!

    Geniet in het land!

    P.S. Heb je niet geklapt na de liftrit in het Van Unnik? Doe ik altijd wel!
    *Begane grond. Applaus*

  • 31 Maart 2010 - 10:42

    Suuz:

    Ahh gelukkig ben je veilig aangekomen, wat heerlijk dat de mensen daar zo behulpzaam zijn! Maar het wordt dus nog flink zoeken naar een zouk tentje? Wel leuk dat je vanavond al uit gaat! Hopelijk heb je niet te veel een jetlag. Heel veel plezier en laat je ook even weten als je veilig en wel in Argentinie bent aangekomen? Ik vind het zo tof dat je dit doet he! Ben trots op je, sis :D Dikke kus van je zus

  • 31 Maart 2010 - 12:48

    Wendy:

    Fijn dat je veilig en al bent aangekomen op je nieuwe plekkie!
    Wou dat ik in mijn tanktopje buiten kon zitten.
    Veel plezier met het ontdekken van Sao Paulo

    Knuf

  • 31 Maart 2010 - 14:52

    Sanne:

    Hey Roos!

    Wat heerlijk dat je nu gewoon eindelijk weer met beiden benen op Zuid-Amerikaanse bodem staat!!! Je snapt hoe ontzettend jaloers ik ben ;) Zo te lezen ga je het helemaal maken daar! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!!!!! xx

  • 31 Maart 2010 - 16:15

    Ninke:

    Jeeeh je bent veilig overgekomen! Goed om te horen!
    Wel heel maf hoor, dat jij daar lekker warm in het zonnetje zit en het hier gewoon vies regent en waait.. You lucky girl!
    Trouwens, dat klappen na de landing, dat is inderdaad uit opluchting. Tenminste, bij mij altijd wel;)
    xx

  • 31 Maart 2010 - 18:01

    Joko:

    :) Je schrijft leuk. Goed gedaan ook; in 1x gevonden!

  • 31 Maart 2010 - 18:30

    Mama:

    Gelukkig een teken van leven en dan ook direkt zo'n enthousiasme, heerlijk meid. Natuurlijk zou ik op dit moment graag naast je zitten/staan in mijn tanktop, maar helaas dat gaat niet. Ik geniet wel mee op afstand. Ben alweer wat meer gerustgesteld. Weet best dat je het sowieso wel red in je eentje. Hele dikke pakkerd lieverd. Vanavond ga ik zeker beter slapen.

  • 31 Maart 2010 - 20:39

    Ellen:

    Wow Roos geweldig!!!! enne stuur ons wat zon enzo morgen herfst hier
    :(
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 46917

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: