Voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

19 Februari 2010 | Nederland, Utrecht

Hier mijn allereerste blog van komende Zuid-Amerika reis. Jaja...ik ga weer weg! Dit keer om te dansen :D. Ik wil zouk leren in Brazilië en ws ook wel wat samba daar..tango in Argentinië, en salsa overal tussendoor ;). Dit alles gaat 4 maanden in beslag nemen. Jah, die 6 weken Ecuador waren om uit te proberen hoe ik het vond...en dat was toen veeeeeel te kort. Stiekem hoop ik na deze reis blij te zijn Nederlander te zijn en blij te zijn hier te wonen...om daarna hard aan de slag te gaan met mn master, want de motivatie om weg te gaan was na Ecuador gewoon erg groot en dat is zo gebleven.

Ik heb eergisteren mijn laatste cijfers binnen gekregen van mn bachelor..en die waren voldoende..dus het formulier om mn diploma aan te vragen ligt al klaar. Met nog allerlei formulieren, want er moet nog veel geregeld worden voor ik weg kan gaan. Ik zoek nog een onderhuurder/ster voor die 4 maanden (30 maart - 31 juli), moet me nog aanmelden voor een master, moet nog eventjes veel geld verdienen, slaapplaatsen uitzoeken, studiefinanciering stopzetten, mijn kamer leegruimen..en ga zo maar door. Suggesties voor onderhuurders zijn welkom, als ik niks zelf vind draag ik het over aan de sshu. En die master wordt ook nog wat...na een jaar zeker te weten dat ik toegepaste cognitieve psychologie ga doen..twijfel ik opeens. Ik wil iets met dans....mischien een master bewegingswetenschappen ofzo..geen idee. Maar er moet dus nog veel gebeuren.
Alle inentingen heb ik al..dacht ik. Visa heb ik niet nodig.
Maar verder is mijn hele reisplan nogal vaag. Het enige wat ik zeker weet is dat ik aankom en terugvlieg vanaf Sao Paulo, Brazilië. Misschien dat ik 2 weken na aankomst naar Colombia vlieg omdat ik daar iemand ken die me rond wil leiden op de plantages en dat lijkt me zeer interessant. Bovendien woont diegene bij DE salsahoofdstad van Zuid-Amerika, namelijk Calí. Ook niet verkeerd. Dan wil ik zo verder naar onderen..Ecuador. Terug naar waar mn passie voor salsa begonnen is en laten zien wat ik in de tussentijd heb geleerd. Als ik reisgezelschap kan vinden wil ik daarna door naar Peru en Bolovia om vervolgens in Córdoba m'n vroegere penvriendje op te zoeken, Martín. Ik heb jaren met hem geschreven (vanaf mijn 14de) en altijd gezegd dat ik hem ooooit op kwam zoeken. En nu is het zover, spannend!
Daarna ga ik naar Buenos Aires..hoewel het dan wel winter wordt daar...Maar de tango zal me warm houden. Vanaf daar weer naar boven richting Rio de Janeiro, want die stad moet ik ook echt gezien hebben. Hoelang ik waar ben weet ik niet, maar ik heb ongeveer een maand per dans uitgetrokken en dan die 4de maand om te reizen.
Ach..het kan ook nog helemaal veranderen...ik zie wel!

Voor mensen die me willen volgen: je kan je emailadres invullen en dan krijg je automatisch een mailtje als ik wat geschreven heb. Verder wordt je niet gespamd door waarbenjij.nu weet ik uit ervaring.
En nu ga ik heeeerlijk slapen!

  • 19 Februari 2010 - 08:08

    Anne:

    Hey Roos,

    Wat leuk dat je weer weg gaat!
    Ik ga je volgen! :)
    Veel plezier!

    xx Anne

  • 19 Februari 2010 - 08:23

    Trudie:

    Hallo Roos,

    Als het mag wil ik graag op afstand met je meegenieten.
    Veel plezier !

    groetjes,

    Trudie

  • 19 Februari 2010 - 08:37

    Tien Buijs:

    Aaah cool, ik ga je weer volgen hoor!
    En zal ook even rondvragen of ik iemand voor je kamer weet, misschien ken ik wel mensen die in mijn huis willen wonen zonder mij erbij :-p

    Liefs uit Berlin :-)

  • 19 Februari 2010 - 09:07

    Jeroen:

    Yo yo.. Wat een mooi avontuur gaat het worden.. Ontzettend dansmupje! Ik word er zelf ook enthousiast over, hoop hier vaak wat te lezen.. XjeX

  • 19 Februari 2010 - 10:47

    Danya:

    Hey Rosalie! Leuk dat je weer weg gaat! Ik ga ook 3 a 4 maanden naar Zuid-Amerika, alleen wat later. Doe maar de groeten aan Salsa Palace :D

  • 19 Februari 2010 - 13:15

    Ellen:

    Nou Roos nog even en dan gaat je "Peking Express" beginnen.... Spannend en leuk, kijk goed uit ga niet met vreemde mannen mee ;) en lekker dansen!
    liefs Ellen

  • 19 Februari 2010 - 13:31

    Ninke:

    Leuk, een blog, ik ga het allemaal lezen hoor!!

    Voor je weg gaat moeten we nog wel een keer gaan dansen bij Havana, daar houd ik je aan:)

  • 03 Maart 2010 - 22:15

    Sanne:

    Whoeiii je waarbenjij.nu site is weer in werking :) Ik ga je zeker volgen!
    En ben stiekem natuurlijk ONTZETTEND jaloers ;)

    xx Sanne

  • 10 Maart 2010 - 16:22

    Trudie:

    Hee Roos,

    Even something completely different :
    via welke site hadden jullie toen dat Dublinweekend geboekt ?

    Goede dagen daar !

  • 15 Maart 2010 - 08:30

    Ellen:

    Tjee Roos je grote wens komt nu toch wel steeds dichterbij...spannend begint je buik al te kriebelen als je eraan denkt? suc6 met alle voorpret en voorbereidingen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 46782

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: