Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

09 Mei 2010 | Argentinië, Ushuaia

Woensdag heb ik de hele dag op bed gelegen...maar ´s avonds vroeg Rob of ik meeging naar het casino. Even een fris luchtje scheppen leek me wel fijn, dus ik ben meegegaan naar het meest zuidelijke casino ter wereld. t is wel grappig...zinnetjes als 'het is niet het einde van de wereld' krijgen een heel andere betekenis hier. En met Rob is het al helemaal erg ;). Die jongen is zo scherp met woorden enzo..lig elke keer in een deuk.
50 pesos verloren in het casino..Rob ietjes meer...maar we hebben een leuke avond gehad. Ik probeerde nog de serveerster op de foto te krijgen met Rob (want die had zoooo´n kort rokje aan..dat zien we in NL niet in het casino), maar ik geloof dat ze ons ontweek nadat ze recht in de lens keek toen Rob een foto wilde maken :P. De volgende dag wilde ik wel wat gaan doen..en Rob stond ook te popelen...want Ushuaia zelf is nou niet bepaald een uitdagend iets waar je dagen in rond kunt lopen en telkens weer wat nieuws kunt zien. Maaar...alle wegen werden nog steeds geblockt. We wilden naar het National park, maar het kon gewoon niet..niets reed..en je kon de stad gewoonweg niet uit. Toen hebben we maar de boottrip gedaan die we eigenlijk niet wilden doen en eigenlijk was het maar goed ook dat de wegen geblockt waren, want de boottrip was echt gaaf!
We kwamen heel dicht bij zeeleeuwen, bij een soort pinguins en hadden een prachtig uitzicht over Ushuaia. Onze gids was ook erg leuk...hij vertelde veel..we kregen warme dranken aan boord en we hebben gedanst. ´s Avonds hebben we hamburgers en choripan gemaakt met de bbq die Rob ontdekt had.
De volgende dag zijn we onze bustickets voor de dag erop gaan boeken en naar de supermarkt gegaan om onze rugzakken te vullen met dingen voor een hike. We gingen naar het national park en hebben daar heerlijk rondgelopen. Wat een uitzichten..geweldig! Ik houd gewoon van bergen...geen idee waarom.
En ik hoef ze niet te beklimmen...en omhoog en omlaag lopen is ook niet mijn ding...maar ze zien is gewoon prachtig.
Die avond ging ik vroeg naar bed want mijn bus naar El Calafate ging al om 5 uur. Dit was het punt waar Rob en ik weer even afscheid moeten nemen..want Rob wil graag in een tentje in de kou slapen..ofzo ;) en ook dat is gewoon niet mijn ding. Ik hou van iets meer comfort en warmte.
We hebben nog zo gelachen die avond..want we probeerden te slapen...maar het was zoo´n herrie. Ons hostel was een echt partyhostel...geen probleem verder..maar de boel was niet echt handig geisoleerd. En het personeel trok zich er ook niets van aan...die deden zelf net zo hard mee. Dus ja...wij lagen een beetje af te knappen in bed...en besloten om 4.30uur ons eigen feest te gaan houden...omdat die tijd ons het beste uitkwam ;). Toch maar niet gedaan, maar al die leuke ideeen van Rob maakten de herrie draaglijker.

Een paar uur later ging ik met de bus naar El Calafate. 15 uur duurde het geloof ik...maar dat merk ik niet eens echt, want het uitzicht is zo mooi! En we kwamen nog door Chili..en moesten met de bus op een veerboot...de bus schraapte helemaal over de grond omdat de hoek te scherp was. Maarja...zo gaat dat hier. Om 1 uur ´s nachts kwamen we aan bij het hostel...supermooi hostel...erg leuk personeel..zo behulpzaam, zelfs om die tijd nog. Na mn theetje heel zachtjes in m´n bed gekropen...er sliepen nog 3 andere meisjes zag ik.

Wat er vandaag is gebeurd vertel ik de volgende keer...ik mag de pc niet zolang bezet houden ;). Ik moet ook snel weer een wat foto´s uploaden..hou facebook maar in de gaten.

Chao!