Slierten en slagroom - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Rosalie - WaarBenJij.nu Slierten en slagroom - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Rosalie - WaarBenJij.nu

Slierten en slagroom

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

17 Juli 2010 | Bolivia, Sucre

Owow...2 weken bijna niet geschreven! Ik had het ook zo druk met sociaal zijn en Spaanse lessen volgen..

Ik ging de volgende dag (niet afgelopen maandag maar die daarvoor) naar Sucre met de veronderstelling dat ik daar 3 daagjes ofzo zou blijven. Maar deze stad is zo relaxed..gezellig..mooi..dat ik na 4 daagjes Spaanse les besloot gewoon nog een weekje extra Spaanse lessen te volgen..en bij een gezin te wonen. Ik wil gewoon echt beter Spaans praten...en hoewel dat nu met een Argentijns accent is...is het wel verbeterd.

Eigenlijk heb ik hier in Sucre niks gedaan..oja..toch wel..ben naar the cementario geweest...pff..Engels..Spaans..alles gaat tegenwoordig door elkaar..haha! Maar Spaans begint steeds meer de overhand te krijgen..op zich wel mooi. Moet het wel bijhouden als ik weer terug ben..dus iedereen die Spaans kan praten mag Spaans tegen me gaan praten.
Ben ook nog naar een soort paleis geweest...rondleiding gekregen..was wel interessant. Veel kleuren..en veel stijlen door elkaar.

Verder heb ik vooral genoten van de mercado (markt) hier...ik wou dat ik die in z`n geheel mee kon nemen naar Utrecht. Jugos con leche..voor 30 eurocent..2 volle glazen. Heb ondertussen m`n persoonlijke jugomeisje..Maria. Je kan bij de fruitstands ook een ensalada con yoghurt krijgen...mocht je de kans eens krijgen dan MOET je die proberen. Ik ben geen fruitliefhebber..maar dit was ongelooflijk. Aardbeienyoghurt met mango en banaan onderin..aan de zijkanten grote stukken peer en ananas...een hele grote kwak slagroom...en daarop en er aanvast allemaal fruit en een biscuitje...en op het einde krijg je er nog cocosfrutsels overheen. Zoooo goed!

Alles is te krijgen op de markt en hij is elke dag open. Je ziet soms ook dingen die je liever niet wilt zien. De meeste toeristen vermijden de vleesafdeling...maar mij maakt het niet zoveel uit. Ik zag laatst ook een vachtje liggen van een klein pluizig zwart beest..de inhoud was `uit de vacht` gesneden...lekker.

En ik heb dus veel Spaanse les gehad...mn verleden tijd weer wat opgekrikt..veel herhaald...en ook nieuwe dingen geleerd. Superleuke leraar..Jorge...voor hem ben ik nu het hippiemeisje dat van dansen en chocolade houdt denk ik..want ik moest elke keer gramaticale voorbeelden bedenken..en die woorden werden vaak herhaald ;).
Ja...dat dansen...ik dacht dat ze hier wel wat goede salsa hadden...maar dat is moeilijk te vinden!!! Vreemd toch..ben ik in Zuid-Amerika...kan ik bijna geen salsa vinden hier.
Met school heb ik veel activiteiten gedaan...twee keer een sportavond gehad..erg leuk..en karaoke gezongen met Ruby (Amerikaans meisje)...ik kon gewoon niet stoppen met lachen...en de Bolivianen nemen het allemaal zooo serieus!
Gekookt in de school..papas rellenas ofzo...gevulde aardappelen. En ook mijn eigen applecrumble weer gemaakt (ik durf niet te tellen hoe vaak ik dat al gemaakt heb...echt te vaak).
Voetbal halve-finale en finale gekeken in café Florin...supergezellig en spannend. Folklorische avond gehad in café Amsterdam..gechilld daar...lekkere Nederlandse pannenkoeken gegeten...ja..een grote opsomming van dingen die ik gedaan heb want ik weet echt niet meer wanneer ik wat heb gedaan. Erg veel leuke mensen ontmoet...soort van salsa-les gegeven omdat de lerares ziek was..uit eten geweest bij een van de duurste restaurants hier...voor wel 15 euro waren we klaar met z´n 2en...alles erop en eraan.
Een extra simba (zo´n gekleurd touwtje met kraaltjes en dingen) in mn haar. Ik had aan de man gevraagd of hij hem iets langer kon maken...omdat mn haar nogal lang is...maar nu heeft hij hem heeeeeeeel lang gemaakt...ik denk wel een meter. Ben benieuwd hoe ik dat ga oplossen als ik weer fanatiek ga salsadansen in Nederland...de mannen hadden altijd al last van mn zwiepende haar...nu wordt het gevaarlijk met allerlei steentjes ertussen :P.

Vannacht ging het voor het eerst regenen in 2 weken...grauw en grijs is het vandaag.
Morgen vertrek ik naar Santa Cruz..ik heb gehoord dat er niet veel aan..dus ik blijf waarschijnlijk ook maar 1 nachtje en ga dan richting de grens met Brazilië..moet toch die kant op..hoe leuk het hier ook is.

Mijn volgende berichtje is hopelijk vanuit Rio..of Campo Grande.
Ik zal nog even wt foto´s uploaden..en ik weet nu al dat ik foto´s heb van dingen die ik nu vergeet te vertellen. Maargoed!

Chau!
xx

  • 18 Juli 2010 - 15:27

    Anneke C.:


    Geweldig ! !!!! !!
    Heel hartelijk bedankt voor dit reisverslag.Vorige week sprak ik een neef van 23 jr. Hij is naar Peru en Mieuw Zeeland geweest voor bijna 1.5 jaar.
    Hart. groet van Anneke.

  • 18 Juli 2010 - 15:27

    Anneke C.:


    Geweldig ! !!!! !!
    Heel hartelijk bedankt voor dit reisverslag.Vorige week sprak ik een neef van 23 jr. Hij is naar Peru en Mieuw Zeeland geweest voor bijna 1.5 jaar.
    Hart. groet van Anneke.

  • 19 Juli 2010 - 12:13

    Ellen:

    Tjee Roos het duurt wel lang hoor ben je als ik alles zo lees wel erg aan het missen. Gewoon hoe je bent. Maar ja geniet nog maar dubbel de laatste maand want thuis is he zo allemaal weer gewoon . Een ding is zeker je kan straks terug kijken op heel veel leuke ervaringen!En een ticket is zo weer geboekt! dikke kus

  • 26 Juli 2010 - 17:00

    Mamsie:

    Wat is dit weer een heerlijk verslag van alles wat je daar meemaakt. Ik hoop je wel heel snel een keertje te zien via de webcam ofzo. Ik probeer zo af en toe smiddags wel een internetcafe hier in Albanië.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 46783

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: