Riooooo, rioooo de janeirooooo! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu Riooooo, rioooo de janeirooooo! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Riooooo, rioooo de janeirooooo!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

27 Juli 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Zooo...mn laatste berichtje vanuit verweggistan schat ik zo!
Ik ben na wat vertraging in Sucre met het vliegtuig naar Rio de Janeiro gevlogen. Veel stijgen en landen, maar we zijn er! Wat een GE-WEL-DI-GE stad is dit. Echt genieten! Bergen, strand, heerlijk weer (dit noemen ze dan winter), dansen, superaardige mensen..en wat criminaliteit hier en daar ;).
Toen ik aankwam in mn hostel bleek dat er een groep dansers was die in Rio een cursus volgden om les te geven. Supermooi! Ze gaven even een showtje zouk weg...2 mannen (en heel hard roepen dat ze geen homo waren..hahah)..zag er geweldig uit. Vrijdag zijn we met een stel uitgeweest..en toen kwamen we de dansers ook tegen. We waren naar een salsaclub gegaan..zoiets....en ik heb me helemaal uitgeleefd. Dit was zo´n dag dat ik kon dansen alsof ik thuis voor de spiegel sta. Er was daar een jongen die me ten dans vroeg..en er was meteen een klik en een soort spanning..waardoor de dans echt heel strak werd...hahaha..echt mooi!
Ik had die middag een 2 uur durende privéles zouk gehad...maar dat kwam er die avond niet echt uit :P.
De volgende dag moesten we uit ons hostel. Naja...dat is sowieso een heel verhaal....Dit weekend was het ONTZETTEND druk in alle hostels in Rio...geen idee waarom..er was vast iets speciaals (of alle dansers uit Brazilie kwamen die cursus volgen). We moesten dus uit ons eerste hostel. Thiago (een braziliaan die ik had leren kennen en waar ik mee op trok) en ik konden voor 40 reias per nacht in dat eerste hostel blijven...maar dat is echt suuuperduur! Dus ik heb hem overgehaald mee te gaan op zoek naar een ander hostel..maar hij was nogal bangig...want hij reist nooit (en hij is 30). De volgende dag waren we met een groep van 5 op zoek naar een hostel...maar ALLES zat vol...echt niet normaal. Uiteindelijk zijn we in een soort kraakpand-hostel terecht gekomen. We lachten ons dood! We konden daar voor 1 nacht blijven omdat ze de boel gingen verbouwen. De volgende dag zijn we met z´n allen naar een ander hostel gegaan, een heel druk toeristisch hostel in ´the village´ - een soort hosteldorp. Iets minder leuk..want het is te groot om echt mensen te leren kennen. Maargoed..die middag zijn we naar het grote jezus-standbeeld gegaan...superdruk en toeristisch..maar erg indrukwekkend en een super mooi uitzicht.
´s Avond ben ik met Thiago en Michiel (een Nederlander) naar Predators geweest in de bios...maar het is hier nogal duur :S. Gisteren met zn 3en naar Santa Teresa geweest..een wijk op een berg..erg mooi, rustig, pittoresk, oud. Het is een soort kunstbuurt geworden nu. Met het trammetje zijn we omhoog gegaan. Daarna naar beneden gelopen..en ik moest behoorlijk opschieten want ik had weer een dansles. 20 minuten te laat kwam ik bij mn dansles aan...niet dat dat veel uitmaakte. Mn dansleraar vroeg me wat ik wilde leren...want volgens mij vind hij zouk niet heel erg boeiend...dus oke..vooruit..leer me maar Samba dan. 2 uur samba gehad. De leraar zei dat ik een skill had...want ik leerde alles zo vlug. Volgens mij komt het gewoon omdat ik al 10 jaar lang streetdancedansjes in mn hoofd stamp..dan is zo´n salsa/zouk/samba pasje ook niet meer echt ingewikkeld. maargoed..toch leuk zo´n compliment!
Daarna ben ik met hem naar een winkel gegaan om dansschoenen te kopen. yeahh..en nu heb ik eindelijk echte dansschoenen..naja..van die aerobic-dansschoenen. Hier zijn ze de helft goedkoper dan in NL.
En nu zit ik klaar om de zee in te springen! ik heb vrijwel niks bij me..want alles kan gestolen worden daar.

Tot in Nederland!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 27 Juli 2010 - 13:09

    Tien:

    Geniet van je laatste daagjes en ik zie je snel!
    Wanneer ben jij weer in U-town? Ik ga meteen door vanuit Berlijn dus ben er zaterdag :)

  • 27 Juli 2010 - 17:32

    Suuz:

    Leuk om nog even snel een berichtje te lezen van je :) Zaterdag ga ik je mee ophalen! Sleutel is geregeld en heb ook al gebeld met Marvin, die laat me nog weten wat hij doet. Dus alles is gereed voor je terugkomst. Ik heb er zin in! En ik weet dat het voor jou niet zo leuk is, maar wij worden er wel blij van! Geniet van de laatste dagen! Dikke kus

  • 27 Juli 2010 - 17:37

    Ninke:

    Jeeeeh, je komt bijna thuis!! Tijd voor een kleine party bij Havana:) Heb er nu al zin in!
    Geniet nog even daar!
    Xx

  • 28 Juli 2010 - 10:24

    Sanja:

    Heeeeey Roosje!

    Ik had over je gedroomd vannacht haha, dus dacht ga eens weer je verhaaltjes lezen even een catch-up. Blijkt dat je snel weer terug bent in NL! De tijd gaat echt snel, je zei t al!
    Echt super leuk wat je allemaal hebt meegemaakt! Wil jij nog wel terug? ;) Ook fijn voor ons dat je al die foto's hebt geplaatst trouwens, kunnen we meegenieten van de schoonheid!

    Ik hoor de leukste dingen wel in real life nog een keertje ;)

    Liefs x,
    San

  • 28 Juli 2010 - 22:23

    :

    Hey Roos,

    Heb je nu wel dezelfde maat schoenen gekocht?!
    Ik ben nu nog in Noord Argentinie. Veel panfluit en lama. Dat zal niet anders worden in Bolivia schat ik zo.
    Was superleuk je op de reis te leren kennen.
    De reden dat het zo druk was is dat het winterholiday is voor zuidelijk Zuid-Amerika. Ik hoop dat je nog even geniet van de laatste daagies daar in die geweldige stad!

    We stay in touch...

    Chau! Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 46786

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: