Op verkenning - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Op verkenning - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Op verkenning

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

12 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Even terugrekenen...ik kwam aan in Buenos Aires op woensdag..ja. Die avond heb ik mn vorige blog getypt en daarna ben ik lekker gaan slapen.
De volgende dag zou Flopy (het meisje waar ik dus bij sliep) de hele dag college hebben, dus moest ik mezelf vermaken. Geen probleem hoor..dat doe ik al de hele tijd. Als eerste ben ik tangoschoenen gaan kopen, 2 panden naast Flopy zat een danswinkel, dus ik was vrij snel geslaagd. Daarna een Argentijnse sim-kaart, want als ik hier toch zolang ben kan dat nog wel eens handig zijn en veel geld schelen. Verder ben ik gewoon maar eens wat rond gaan lopen, want zij woont toch midden in het centrum. Heb een kaart van Buenos Aires gehaald bij het toeristen-info punt en daarna zag ik een straat met allemaal kleedjes met daarop zelfgemaakte spulletjes. Het eerste dat ik tegenkwam waren zwarte kokosnootringen..ha! (Jullie kennen ze wel..de ringen die ik aaaalltijddd omheb) Heb dus meteen mn 2 ringen die ik nog over had 3 nieuwe vriendjes geven...want ik was gewoon gewend aan 5;) Toen ik verder liep kwam ik bij een ´kraampje´ met een man die mij naar zich toe wenkte. Na een begroeting met een kus op de wang..ja zo gaat dat hier..ook al zijn het total strangers...heb ik een ontzettend lange tijd met die man zitten kletsen. Het was een Ecuadoriaan en we hebben dan ook in het Spaans gepraat. Het lijkt toch echt alsof het Colombiaanse-, Ecuadoriaanse-, en Peruaanse Spaans veeeel makkelijker te begrijpen is dan de rest. Naja..oke..veel ´rest´ ken ik niet..maar t lukt beter dan het Argentijns. Hier hebben ze sowieso vreemde accenten..yo [joh] wordt [zjoh]..een ll zoals in llamar wordt ook niet als ik lj uitgesproken..en er is ook nog een verschil met de aanspreekvorm. Ik was dus aanvankelijk van plan om ze hier allemaal Spaans tegen me te laten praten...maar met dit ubersnelle en vreemde Spaans werkt het niet echt..en dus spreken we nog altijd Engels.
Maargoed..de Ecuadoriaan was wel te verstaan (voor zover ik de woorden kende). Daarna ben ik verder gelopen..allemaal leuke straatjes in...tot ik zag dat Flopy ook al bijna thuis zou komen..toen ben ik richting huis gegaan. Maar dat ging niet geheel vlekkeloos...Op een gegeven moment was ik echt de weg kwijt :S. Niet dat ik dat heel erg vind en in paniek raak...neuh..ik kom er wel hoor...het duurt alleen wat langer. Ik voelde me echt een vrouw..zelfs met een grote kaart in handen snapte ik er geen snars van. Ik zag overal borden met bladieblaatstraat 200meter verderop ofzo, maar niet hoe de straat heette waar ik NU op liep. Wat ook niet erg hielp waren de 2 verschillende kaarten waar ik mee werkte: ik gebruikte de lonelyplanet-kaart..die netjes het noorden aan het bovenkant van het boekje had...maar ook die nieuwe kaart..die de stad helemaal gek gedraaid had zodat de zee eignelijk in het zuiden lag. Op een gegeven moment zag ik een paar toeristen. Aan hen heb ik gevraagd of zij wisten waar we waren..en ik vertelde dat ik naar Libertad moest. Daar kwamen zij net vandaan! Toen ik hun aanwijzingen opvolgde kwam ik er nog niet..hahaha..volgens mij was ik links gegaan ipv rechts..of andersom. Maargoed..toen heb ik Flopy maar gebeld en ik was zo thuis (hoewel ik dacht veel dichter in de buurt te zijn). Zij heeft me uitgelegd hoe het werkt hier. En eigenlijk is het supersimpel:P. Je hebt hier gewoon blokken van 100 nummer. En als er staat ´Corrientes 500 600´ met een pijl erbij, dan betekent dat gewoon dat het volgende blok de nummers 500 tot 600 zijn..van de straat Corrientes...dusss...
Die avond hebben Flopy en ik een leuke film gekeken (Blind Sight) en daarna ben ik lekker gaan slapen.
De volgende dag moest ik al mijn spullen weer bij elkaar rapen omdat ik naar Maxs huis zou gaan. Ik ging voor de eerste keer met de bus..en hij was lekker volgeladen. Ik heb het allemaal goed kunnen vinden en vraag gewoon zo hier en daar mensen de weg als ik er niet uitkom. Ik ben die middag langs een paar dansscholen gegaan die ik van tevoren had uitgezocht om hun lesrooster te halen en prijzen te vragen. Nou bleek de ene wel heel ver toch de andere richting op te liggen...dus ik had een behoorlijke wandeling achter de rug. Ondertussen nog even gestopt om Argentijns ijs te eten (erg lekker!) en wat bboodschappen te doen.
Die avond was er hier thuis een feestje met allemaal vrienden van Flopy en Max. Aan de ene kant wilde ik wegvluchten, aan de andere kant vond ik dat ik toch erbij moest zijn. Uiteindelijk was het erg gezellig! Een nicht en een vriendin van Flopy hebben me uitgenodigd vanmiddag met hun dansles mee te doen, dus daar ga ik straks naartoe. Volgens mij is het iets van Braziliaans..jazzballet..modern-achtig. We zullen zien. Ze zijn in ieder geval met een choreografie bezig en konden wel wat hulp gebruiken.
Die avond..ochtend..gingen de laatste gasten om 6 uur weg ofzo..(t was ook heel normaal dat mensen om 3 uur nog eens binnenkomen vallen), dus ik was ontzettend moe de volgende dag. Heb dan ook heeelemaaal niks gedaan. Soms best lekker. Ik ging om 21 uur slapen denk ik...en om 9 uur werd ik weer wakker :P.
Toen waren we alweer bij gisteren aangekomen. Gisteren ben ik naar het kerkhof geweest hier, want hier liggen allemaal beroemde mensen. Ik dacht: Makkelijk te herkennen...een kerkhof. Maar ik kon hem eerst niet eens vinden, terwijl mijn bus er dus langsreed! Ik ben een beetje om de plek gaan lopen waar hij zou moeten zijn..en daar was de ingang. Ik heb nog nooit zo´n kerkhof gezien. Wauw..
Allemaal ´hoogbouw´. Het was een soort doolhof voor volwassenen. Ik weet het...respect voor alle doden...maar t was wel heel gaaf geweest hier verstoppertje te spelen :P. Ik heb mn ogen uitgekeken..allemaal kleine steegjes..en zoveel verschillende soorten tombes en..geen idee hoe dat allemaal heet. Ik zal zo wat foto´s uploaden. Ik had het graf van Evita moeten zoeken en vinden...maar het was zooo groot daar...dat ik het niet gezien heb. Ach..mij maakt het niet zoveel uit. Het was zo al heel indrukwekkend.
Daarna langs allemaal marktkraampjes gelopen door een park. Een heel eind langs een park gelopen..broodje gegeten..en op het eind zou ik Max ergens ontmoeten met nog 2 vrienden en dan zouden we met zn allen ergens naar live-muziek in het park gaan zitten luisteren. Uiteindelijk zijn we niet helemaal op de plek gekomen waar we wilden...maar wel in een park met live-muziek. Lekker zitten chillen...zij maté gedronken...daarna aan het water gezeten op het gras.
Hier hebben we de zon onder zien gaan..en brood gevoerd aan ganzen. Heerlijk was het...lekker weertje..mooi uitzicht (palmboompjes, water, ganzen). Volgens mij doen veel Argentijnen dit in het weekend..gewoon in een parkje relaxen.
Gisteravond moest een vriend van Max een wedstrijdje voetballen en ben ik meegegaan. Het werd 8-0 en 12-1 ofzo voor de andere partij..hahaha..en dan zeggen ze dat Argentijnen goed kunnen voetballen ;). Ook al houd ik niet van voetbal..ik vind het wel leuk om bij zo iets niet-toeristisch aanwezig te zijn en gewoon mensen te observeren. Toen ik thuiskwam was het alweer 23 uur ofzo..en ben ik naar bed gegaan.

Zo...ik loop weer bij ;). Straks ga ik dus die ene dansles doen...daarna om 20.30uur mn eerste echte tangoles denk ik...haha..ik moet toch eens echt beginnen.

Ik weet trouwens niet wat ik nou moet doen qua Bariloche. Als ik daar naartoe wil moet ik eigenlijk deze week gaan. Want het wordt snel kouder. En mischien ga ik ook wel nog naar Bolivia...is erg mooi..en ook nog eens supergoedkoop. Vanaf Cordoba kan ik dan mooi omhoog reizen. Naja..we zien wel.

Tot de volgende keer!
En superleuk dat jullie me allemaal volgen!

  • 12 April 2010 - 14:38

    Suuz:

    zozo dat is een flinke update! Gelukkig ben je ook zo vaak op msn, dan hoor ik veel ook, maar toch leuk om het even op deze uitgebreide manier te horen! Ben benieuwd wat voor dansles het is! Ik hoor het wel weer van je :)
    x

  • 12 April 2010 - 16:11

    Mama:

    Tjonge wat een verhaal zeg.
    Prachtige bouw he zo'n kerkhof.Was wel benieuwd eigenlijk naar het graf van Evita, maar ja maakt niet zoveel uit.
    Drink je zelf geen maté? Ik heb het wel eens gedronken, opa bracht het mee. Uit een rare beker met een metalen rietje, met een zeefje eraan.
    nou tot het volgende verhaal maar weer.XXX

  • 12 April 2010 - 16:18

    Ellen:

    Hai Rosie
    Ik ben blij dat je niet helemaal alleen ronddoolt dat verre land ;)Veel dansplezier vanavond en geniet maar van de ijsjes en het weer!
    xxx

  • 12 April 2010 - 18:42

    Wendy:

    Jeeh, eindelijk beginnen met de tango! Heb je ook zo'n lange rok waarmee je dan kan gooien;)
    Klinkt lekker duister, verstoppertje op een kerkhof. Moet je doen op halloween

  • 12 April 2010 - 22:09

    Ferdinand:

    Hey Roos,

    Tjonge, wat een avonturen:)

    Zag de foto's van het kerkhof. Heel apart en Mooi het kerkhof....inderdaad een volwassen doolhof.

    Groetjes and have fun.
    Ferdinand

  • 14 April 2010 - 09:26

    Idde:

    Heej Roosje,

    Weer superleuk om alle verhalen te lezen en ik zie ook heel veel dingen terug. Echt te grappig! Ik heb zelf ook onwijs moeten zoeken naar het graf van Evita. Als je nog een keer gaat, moet je bij de fontein naar links en dan is het 1 van die gangetjes :P. Mams, als je het graf wil zien, heb ik nog wel een foto.
    2 dingen vallen me wel een beetje tegen van je. Dat is 1. Ga gewoon lekker mate drinken, eerste 3 keer is vies en daarna vind je het echt lekker en 2 BARILOCHE IS DE SHIT! Je mist echt wat, denk aan de chocola!

    Zo ik heb weer mijn zegje gedaan! Veel plezier!

    Kus

    PS: Ze hebben helemaal geen raar accent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 46896

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: