Vakantiebreak - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Vakantiebreak - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Vakantiebreak

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

24 Mei 2010 | Argentinië, Esquel

Zo, het werd wel weer eens tijd he?! I know. Met een asado en een fernet-cola achter de kiezen zal ik eens kijken wat ik jullie kan vertellen. Ik ben ook niet elke dag aan het feesten en uitzonderlijke dingen aan het beleven hoor..dus vandaar dat het soms even wat langer duurt ;).

Ik was gebleven bij de mountainbikerit. Nou...viel dat even tegen wat betreft makkelijkheidsgraad...hahaha! Ik dacht: heuveltje op, heuveltje af..doen we even...maar dit was heuvel op, op, op, ooop, o o o p ...af..af..aaaaf.....aaaaaaaaaaaaf....remmen! Ik snap nu in ieder geval hoe ik 21 versnellingen moet gebruiken. De man van de verhuur zei: ´Het is net als autorijden (qua gebruik van de versnellingen)´, waarop ik zei: ´maar ik kom uit Nederland..daar is alles plat´. Maar de uitzichten waren super! Allemaal meren gezien...echt plaaatjes! Zal ze zo even online zetten.
Die avond gekaart met een stel Engelsen en Manoek en Lotte (2 Nederlandse meiden)..was erg leuk. Eerst een soort kwartet gespeeld..daarna ´zenuwen´ (waarbij je heel erg snel moet zijn). Was een erg gezellige avond. De volgende dag heb ik lekker gewinkeld..voor mezelf..dat is toch altijd het makkelijkst ;). Een muts/pet gekocht en handschoenen...aangezien het toch best wel koud was en ik nog wel even in de kou zou blijven. Ook ben ik even naar het meer Nahuel Huapi gelopen en heb genoten van het uitzicht. Dat doe ik veel..gewoon even stilstaan bij wat ik zie (ja duhhh) en genieten.
´s avonds met Gemma een cocktail gaan drinken bij een leuke bar (ILatina). Het was er alleen ontzettend druk! Voordat we onze cocktail hadden besteld was het al een uur verder..terwijl de barman 2x had gezegd: 1 minuutje nog. Latino-minuutjes dus. Onze cocktail was gratis (we hadden bonnetjes van het hostel gekregen)..en aangezien Gemma op tijd naar bed wilde was het een lekker goedkoop avondje uit :D.
De volgende dag..als het goed is was dat zondag..ben ik weer gaan paardrijden. Ik vind het gewoon erg leuk en het kost zo weinig hier in vergelijking met Nederland (zoals bijna alles wel). Ik wilde erg graag weer draven...want de hele tijd in zo´n rijtje achter elkaar aan lopen begint een beetje saai te worden. Maar mijn paardje wilde niet harder. Onze gids zei dat de paarden gewoon graag in een groep bij elkaar lopen. Nou..dan ga ik toch gewoon stilstaan..dacht ik. En nadat de groep 50 meter verderop was, wilde mn paard opeens wel draven. Dus ik heb dat gewoon een aantal keren gedaan :P.

Om 16 uur kreeg ik een sms van Nahuel dat we elkaar zouden meeten op het busstation. Z´n ouders kwamen ons daar ophalen. De weg naar Esquel was supermooi...jah..weer zo´n genietmoment. Ik kan uren uit het raam kijken naar de bergen..vooral in deze herfstkleuren. Rood, bruin, oranje, geel, groen..en alles door elkaar gemixt...echt supermooi om te zien.

En toen was ik in Esquel. Hier heb ik even lekker rustig aangedaan. Ik geloof dat het gemiddelde aantal films dat ik heb gezien per dag 1,5 is...
En ze hebben hier een lieve hond..en een schattig eigenwijs katje...dus daar vermaak ik me ook wel mee. En we hebben een paar keer gepoold met z´n vrienden..en ik heb heerlijk gegeten....en we zijn naar het nationaal park geweest..en ik heb ge-airhockeyed...en een appeltaart gebakken.
Ik heb gewoon even pauze van al het reizen...heerlijk voelt dat. Niet na te hoeven denken over wat ik kook..waar ik slaap..en wat ik ´moet´ doen. Bovendien vind ik het superleuk om een week hier bij een Argentijns gezin te slapen. Zij hebben het niet echt in de gaten...maar je krijgt zoveel mee...het echte Argentijnse leven..hoe het eraan toegaat hier (maar geen idee of dit gegeneraliseerd kan worden, denk het wel)..dat is erg leuk hoor om mee te maken. Iets waar andere reizigers niet snel de kans toe krijgen. Geen idee of dat een goede Nederlandse zin is...maargoed.

Ik ga nu denk ik nog even socializen. Overmorgen ga ik met Nahuel weer naar Buenos Aires...daar zal ik een paar dagen tot een week blijven..en daarna ga ik naar Cordoba..Martin zien...oeeeh...nou komt het toch wel erg dichtbij. Gek hoor.

Ik houd jullie op de hoogte, chau!

ps. Voor foto´s van Patagonië: http://www.facebook.com/album.php?aid=60955&id=1255113142&l=e4a490c847

  • 24 Mei 2010 - 03:28

    Rosalie :

    Ieeh..morgen maar 4 graden! En we gaan paardrijden...ga ik weer mn tenen niet voelen!

  • 24 Mei 2010 - 06:03

    Trudie:

    Goedemorgen,

    Hier slapen de mannen nog. Ik ben dus zo blij dat hier dan eindelijk alles groen is. Gisteren in de tuin gewerkt en vandaag gaan Jaap en ik naar Dehulluh.....en vanavond naar eenverjaardag in Hardenberg.
    Ik denk...ik deel ook even mijn activiteit vandaag met jou :) Maar die zijn natuurlijk alledaags.....Niet zo spectaculair als jouw activiteiten. Geniet nog maar heel veel......
    groetjes...ook van de slapende mannen ( af en toe kijken ze stiekem mee ha ha )

  • 24 Mei 2010 - 08:46

    Wilmie:

    Hoi Rosie, wat komisch dat je in de kou zit. Gisteravond wezen dansen in een sauna-achtige Winkel want het is nu wel echt zomer. We misten je wel!
    Goed dat je af en toe 'gewoon' leeft, want aan één stuk door groots en meeslepend leven kan vermoeiend zijn :-)
    Wordt er in koude contreien minder gedanst?

  • 24 Mei 2010 - 11:04

    Suuz:

    Mooie foto's weer zeg :) En maak je ook een paar foto's daar in huis? Ben benieuwd waar je nu zit. Ik heb gister zitten lezen in de zon en ben nu vet verbrand (was ook een beetje dom om geen zonnebrand op te doen). Maar gek om te lezen dat het daar zo koud is! Maar wat wij ons afvroegen, op welke datum kom je ook alweer naar huis?
    kus van je zus

  • 24 Mei 2010 - 22:02

    Mamsie:

    wat fijn om te lezen hoezeer jij van de omgeving kan genieten. Ik voel dan helemaal met je mee. Ik kan ook uren staan kijken naar bergen en dalen met een prachtige lucht erboven bijvoorbeeld. Zou het ook leuk vinden om foto's te zien van je "gewone" vakantie bij de ouders van Nahuel thuis. Leuk om eens een Argentijns hondje en poesje te zien. Trouwens ook leuk om jij eens te paard te zien..... wie weet wordt dat een nieuwe sport voor je? Geniet maar..... het gaat allemaal zo snel voorbij..... straks ben je alweer bij Martin.... kus. mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 46910

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: