Wat nog meer? Wat nog meer? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu Wat nog meer? Wat nog meer? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu

Wat nog meer? Wat nog meer?

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

15 Maart 2010 | Nederland, Utrecht

Mijn backpack ligt hier half ingepakt midden in de kamer, mijn kasten worden leger en leger en het kriebelt steeds meer in mn buik, mn reis komt dichterbij! Over twee weken en 1 nachtje zit ik in het vliegtuig. Rond 22 uur 's avonds Nederlandse tijd moet ik er wel zijn geloof ik. Daar is het dan 19 uur. Mijn eerste 2 nachten heb ik vastgelegd, die breng ik door in het Olah! Hostel. Even bijslapen, acclimatiseren en daarna kan het beginnen. Misschien dat ik die donderdag al richting de Iguazu-watervallen vertrek, want zooo leuk schijnt Sao Paulo nou ook weer niet te zijn (bovendien kan ik dat ook nog zien net voor ik terugga). Mijn nieuwe plan is dus om via de watervallen zo snel mogelijk richting Buenos Aires te gaan (want in Argentinië wordt het winter en daar ben ik wel klaar mee)...daar een maand lekker te dansen, dan een weekje..twee weekjes te relaxen/dansen in Bariloche (op de helft van Argentinië, aan de grens met Chili), als het het goede seizoen is steek ik over naar Puerto Madryn, want daar kan je walvissen spotten...maar pas vanaf juni, dus ik geloof dat ik dat oversla. Vanaf Bariloche weer terug naar BA, dan de bus pakken naar Córdoba, naar Martín, mn Argentijnse penvriendje waar ik sinds mn 14de briefcontact mee heb gehad..en nu gaan we elkaar eindelijk echt ontmoeten! Vanaf daar vlieg ik naar Rio..in Rio ga ik een maand zouk doen. Eventueel vlieg ik op en neer naar Salvador...dat schijnt ook supermooi/leuk te zijn en binnen Brazilie kan je gewoon spotgoedkoop vliegen...en dan weer terug naar Sao Paulo.
Mn slaapplekken in Argentinië staan al zo'n beetje vast. In BA kan ik een maand bij iemand slapen..krijg zelfs gewoon de sleutel! In Bariloche ga ik in een hostel zitten...hostel Pudu als het even kan..op aanraden van iemand ;)..in Córdoba kan ik ws bij Martín slapen...en verder moet ik het nog allemaal zien.
En ja..ik doe voorzichtig. Het is wel grappig...sommige mensen kijken me verschrikt aan..anderen bewonderend..weer anderen jaloers..en er zijn er ook wel een paar die denken dat ik echt gek ben :P. Ik weet het..het is gevaarlijk, eng, lang en alleen...maar ook spannend, leuk, vernieuwend en een nieuwe levenservaring! Ik weet ook dat het niet altijd even leuk zal zijn. Het is ook voor mezelf een ontzettende uitdaging...want eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo sociaal hoor. Op mensen afstappen, alleen naar feestjes en dan ook nog alles in een andere taal...jah...dat zijn dingen waar ik even doorheen moet ;). En er zijn genoeg andere reizigers...en Nederlanders vind je ook overal. Ik heb toevallig net een t-shirtje besteld dat ik mee ga nemen, met de tekst: Make that the cat wise. Alleen Nederlanders snappen dat waarschijnlijk. Grappig toch :P.

Ik mag zo weer eventjes relaxen bij mijn streetdance-les. Gelukkig...want mn hoofd ontploft bijna van alle gedachten. Wat moet ik nog regelen? Wat moet ik meenemen..inpakken..wegdoen...verhuizen..checken?
De belangrijkste dingen waar ik op wacht zijn een toelating van mijn master (toch gewoon Toegepaste Cognitieve Psychologie hier in Utrecht) en het invullen van alle formulieren voor de onderhuur van mn kamer. En mn nieuwe zorgpas...jaja...want 2 weken geleden ben ik dus bestolen :S. Wel ironisch..zo net een maandje voor ik naar Brazilië ga...maar ook erg irritant. Gelukkig had ik snel weer een nieuwe pinpas en creditcard. Mn rijbewijs haal ik wel op als ik weer terug ben.

Owwjaa..trouwens..ik ga geloof ik geen officieel afscheidsfeestje geven, voor mensen die op een uitnodiging zitten te wachten ;). Er komt wel een "Ik ben terug!"-feestje denk ik.

Zo, en nu ga ik mijn tas pakken voor streetdance! Chao~!

  • 15 Maart 2010 - 13:59

    Jeroen:

    Wauw wauw wauw, het klinkt allemaal supergaaf! Ik zit in het kamp bewonderaars/aanmoedigers hahaha, en ik wist toch al dat je gek was.. Goed dat je nu al aan het inpakken bent trouwens, zou ik niet kunnen :) Ik ben echt benieuwd wat die Argentijnen denken van je T-shirt, waarschijnlijk snappen ze er inderdaad niets van.. Ik denk in ieder geval dat je er zelf ook weer een stuk "wiser" en een supergeweldige levenservaring rijker vandaan komt! Spannennd!

  • 15 Maart 2010 - 15:01

    Suuz:

    Hehe ik betrap me er zelf ook steeds op dat ik zenuwachtig word als ik aan je reis denk :p Niet per se voor het gevaar, maar voor het grote avontuur dat je gaat beleven! En vooral de open plekken die er nog in je plan zitten. Ik heb er bewondering voor dat je die open plekken open kunt laten. Waarschijnlijk zit je in je hoofd wel al allemaal leuke dingen te bedenken, maar ik zou alles echt heel zeker willen weten terwijl dat waarschijnlijk de lol en het spontane er helemaal uithaalt.
    Qua sociaal zijn zit het wel goed denk ik. Je lult altijd met iedereen tijdens dansen enzo en je knoopt als je alleen bent sowieso al makkelijker een gesprek aan dan wanneer je met een groep bent.
    Komt allemaal goed joh! Als je je paspoort en je ticket maar hebt dan komt de rest vanzelf :)
    Kus

  • 15 Maart 2010 - 16:57

    Ellen:

    Gelukkig zij die durven dromen
    en bereid zijn de prijs te betalen
    om hun dromen waar te maken...........

  • 15 Maart 2010 - 17:44

    Joko:

    Dromen, durven, doen :)

  • 16 Maart 2010 - 22:31

    Mama:

    En dan zijn er ook nog van die mensen, die met een zekere trots naar je kijken.... zoals je moeder!
    Alleen zou ze het liefst met je mee willen en je hand vasthouden en alles samen willen beleven.... maar helaas.... Natuurlijk weet ik dat je voorzichtig zult zijn en natuurlijk weet ik dat je op zal letten, dat je niet in de verkeerde buurt terecht komt en mensen zal geloven, die je alleen maar kwaad willen doen.... Maar goed ik ben je moeder... en hoe dichter de dag nadert... hoe meer ik de kriebels voel...
    Ach ze gaan wel weer over hoor, moet alleen een tijdje aan het idee wennen,dat je weer weg gaat. Zou je nog vele goede adviezen willen geven, maar je kent ze toch al.
    Geniet maar lieverd en je weet het he..... the way the little clock ticks at home... it will tick nowhere else.
    dikke kus

  • 27 Maart 2010 - 14:00

    Marloes:

    Je gaat bijna! :)
    Spannend hoor, maar vooral ook super leuk. Voor je het weet zit je in dat mooie lekkere warme land... En voor je het weet zijn de 4 maanden om dus geniet van elk moment!
    Dans'se en ontdek'se, ik ben nu al benieuwd naar alle verhalen..
    xxx

  • 28 Maart 2010 - 10:16

    Wilmie:

    Wat? Is het nog maar één dag? Wat heerlijk!

  • 29 Maart 2010 - 15:47

    Ellen:

    Tjee Roos nog 1 nachtje slapen en dan echt! weg. Het is zover. Ik snap je mamsie erg goed! Maar ga vooral heel veel beleven en genieten dansen en cjansen(schrijf je dat zo?)Jeroen stopt morgen nog wat in je sokken :0 voor een lekker ijsje of misschien wel een lekkere cocktail?
    Dikke Knuffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff en ik geef een beschermengeltje mee :)

  • 30 Maart 2010 - 17:23

    Ferdinand:

    Goede reis! Enne als je terug bent verwacht ik boeiende zouk moves te leren :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 46768

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: