Het einde van de wereld in zicht! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld in zicht! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld in zicht!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

06 Mei 2010 | Argentinië, Ushuaia

Ik heb soms geen idee meer wat ik nou precies heb gedaan...en ik doe ook echt niet alle dagen wat (ook omdat ik al heel veel van BsAs heb gezien natuurlijk), dus ik zal de belangrijkste dingen even eruit vissen.
Donderdag heb ik een andere couchsurfer ontmoet..een Nederlandse meid uit Amsterdam. Omdat we allebei niet veel te doen hadden maar wel zin hadden om wat te doen, zijn we samen in het park empanadas gaan eten. Supergoedkoop...en heel lekker! Ik ga ze in Nederland ook maar eens maken. Het was erg gezellig! Lekker gekletst.
Die avond was mijn laatste lesdag dansen, salsa en bachata gedaan. Daarna werd ik uitgenodigd door Diego om met een groepje van salsa mee uit eten te gaan. Diego is een argentijn uit Cordoba, die nu in Bs As woont en Engels leert. Hij kan geloof ik iets minder engels dan dat ik Spaans kan..dus het is erg grappig communiceren. Heeeeeeel, laaaaaannggzaaaaaaam, praaatteeeen, zoodaaat, jeee, precieeesss, hoooort, waar, eeen, spaaatiiiiee, ziiit. Ik leer van hem Spaans..hij van mij Engels.
We gingen peruaanse kip eten...was erg goed klaargemaakt. Voor nog geen 4 euro had ik iets van een halve kip, cola, salade en friet. Waarom hebben we dat in NL niet? Het was een erg simpel restaurant..maar perfect voor een student. Diego vroeg of ik de volgende dag kwam salsadansen in een tent genaamd Cuba mia. Aangezien ik Koninginnedag zou vieren had ik al nee gezegd.
Diego ging me met de motor naar huis brengen...alleen deed na 20keer proberen zijn motor het nog niet (normaal doet hij het natuurlijk altijd), dus gingen we maar lopen. Zo konden we tenminste nog een beetje kletsen. 2 blokken voor mijn huis zei ik tegen hem om het nog 1x te proberen...en toen deed hij het! Maarja... die laatste 2 blokken kon ik ook nog wel lopen dan. Toen ik thuiskwam was er niemand...Flopy en Max waren naar een verjaardag geloof ik. Ik heb nog een tijd met Diego op msn zitten kletsen...maar dat is toch heel onhandig als je je handen en voeten er niet bij kan gebruiken :P. Ik weet nu in ieder geval het woord voor stiefmoeder: madrastra!

Vrijdag was het Koninginnedag! We moesten nog even een oranje hoed voor Rob halen..maar dat was vrij snel gepiept. Aangezien Rob zijn tas moest pakken (die moest de volgende dag uit zijn hostel) en ik nogal moe was zijn we meteen weer naar huis gegaan en zouden we elkaar om 21 uur meeten bij de partylocatie. Daar aangekomen leek het eerst nogal een dooie boel, maar al snel kwam daar verandering in. Er kwamen bitterballen, frietjes, snert en stroopwafels langs. Nu ik het zeg: die stroopwafels heb ik hier nog liggen! Daar ga ik zo eens even eentje van nemen!
Het was vreemd om zoveel Nederlands te horen...en ik geloof dat ik dat eigenlijk ook niet wil horen als ik op reis ben. Uiteindelijk had ik me dan ook aangesloten bij een drietal meisjes, uit Armenie, Venezuela en Bolivia. Lekker staan dansen met z´n 4tjes. Om 1 uur was dit feestje al afgelopen...en aangezien ik nog lekker fit was besloot ik toch op de uitnodiging van Diego in te gaan en naar het salsafeest in Cuba mia te gaan. Rob en de 3 meiden gingen met me mee.
Ik heb heeerlijk gedanst!

De volgende dag heb ik lekker rustig aangedaan en ben ik ´s avonds met Kieran (de Ier die ik in Foz do Iguaçu had ontmoet) uit eten gegaan in een heel gezellig klein Italiaans restaurantje. Ik had een soort van groene spaghetti met een kaasssaus erover (ja, wist ik veel wat ik bestelde), maar het was erg lekker! Daarna ben ik met Kieran naar zijn hostel gegaan..want onder zijn hostel zat een soort club. Daar hebben we wat gedronken en uiteindelijk ging ik om 5 uur naar huis geloof ik. Hij ging nog naar een nachtclub..want BsAs staat ook wel bekend om zijn nachtleven...maar ik had het wel weer even gezien.

Zondag ben ik met Nahuel, Max en Flopy naar appartementen gaan kijken, want Max wil graag wat kopen nu het nog kan. Wel grappig om al die verschillende appartementen te zien. Je ziet er veel die je in Nederland nooit zou tegenkomen. Van die appartementen helemaal onderin, middenin een gebouw..waardoor je geen direct daglicht hebt.
Ik had nauwelijks ontbeten...en na het bezoeken van 5 appartementen was ik dan ook wel uitgeput. Gelukkig bleef het daarbij..want ik had echt honger!

Maandag ben ik naar de bios gegaan met Diego, naar Iron man 2. Deel 1 had ik dan wel niet gezien, maar ik vond de film erg leuk. Tijd om deel 1 te gaan kijken dus. Na de film kwam Nahuel nog langs..en heb ik mn tas ingepakt. Met zn 4tjes (Max, Flopy, Nahuel en ik) zijn we naar een tent vlakbij gegaan om een asado te eten/doen...of hoe je dat ook moet zeggen. Een asado is een typische Argentijnse barbeque. Ik heb er niet heel erg van kunnen genieten omdat ik nogal last had van mn maag. Het was mijn laatste avondje. Als bedankje voor mn verblijf en voor alles heb ik Max een nieuw toetsenbord gegeven (hij zou anders pas een nieuwe kopen als alles echt echt echt niet meer werkte) en een fles fernet. Hier drinken ze namelijk veel cola met fernet. Een beetje een bitter goedje..maar als er niet teveel fernet inzit kan ik het best drinken.
De volgende ochtend moest ik op tijd op om m´n vliegtuig te halen naar Ushuaia (het einde van de wereld). Jah..dat was ook niet mijn idee...vroeg opstaan in mijn vakantie..maar Rob vond dat leuker ;). Ik heb mn slaaptekort weer aangevuld tijdens de vliegreis..maar ik zat nog steeds niet lekker in mn vel..nog steeds last van mn maag en darmen.
Gelukkig verliep de reis soepel...en het was heerlijk om hier aan te komen. Rustig...dat vooral...en bergen om ons heen...en water met bootjes...en frisheid :P (de kou viel echt mee). Super eigenlijk! Jammergenoeg is mijn maag- en darmgebeuren veranderd in een soort waterfestijn en klinkt het alsof er water aan het koken is in mn buik. Bovendien besloot mijn avondeten er via de ingang weer uit te komen. Vandaag ben ik dan ook ziek. Ik lig al de hele dag in mn bed. We zouden eigenlijk een auto huren vandaag en morgen en naar het national park gaan en een leuke trip maken..maarja...ging niet lukken met mij vandaag. Bovendien is hier vannacht een taxichauffeur vermoord..en ligt daardoor al het vervoer plat en blokkeren ze alle wegen...dus ver zouden we niet gekomen zijn.
Nou...dat was het weer voor vandaag! Ik hoop dat ik snel beter ben en jullie weer wat leuks kan vertellen over hier. En dan zullen snel niet-stad-foto´s komen!

  • 06 Mei 2010 - 09:41

    Ellen:

    Nou Rosie betershape en dan weer gauw op pad en...........af en toe even chillen he
    dikke xx

  • 07 Mei 2010 - 01:11

    Mamsie:

    ben benieuwd naar de foto's van die frisse wereld. Fijn dat het ondertussen weer wat beter met je gaat.....want hierboven is het nog bar slecht. Weer een mooi verslag, alleen dat laatste staat me niet zo aan, vooral niet als ik lees van die taxichauffeur.
    Maar goed ik weet dat je goed oppast en Rob heeft beloofd om ook goed op jou te passen.....dus.
    dikke kus

  • 08 Mei 2010 - 13:21

    Marloes:

    Leuke verhalen weer! Wat cool dat je daar ook koninginnedag heb gevierd met eerst een beetje Nederlands en daarna nog salsa hihi
    Ik liep gister langs de bios en daar hing een supergrote poster met dat de 3e twilight film 30 juni alweer draait, maar dan ben je er nog niet! Kan je t daar ook zien of downloaden :)?
    Nou heel veel plezier nog en ik hoop dat je snel weer beter bent!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 46780

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: