Een dozijn empanadas en de strijd om de muntjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Een dozijn empanadas en de strijd om de muntjes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Een dozijn empanadas en de strijd om de muntjes

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

26 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Oké...ik loop achter...stress...en ik moet zo Rob (die ik had ontmoet in Foz do Iguaçu) meeten bij een metrostation..want we gaan onze kaartjes halen voor het Koninginnedagfeest hier voor Nederlanders...yeahh! Wordt een mooi feestje!

Ten eerste: Ik ga met Rob mee naar Ushuaia...het zuidelijkste plaatsje ter wereld. Op het moment is het er 5 graden Celcius..oeeh.lekker zeg...daar had ik nou zin in, die kou! Maargoed..ik wil op een slee met husky´s ervoor..dus ik moet er wat voor over hebben ;) Bovendien is het denk ik wel mooi om daar 1x in mn leven geweest te zijn. Vanaf daar ga ik omhoog reizen..via Esquel (iedereen die hier over de vloer komt komt daar zo ongeveer vandaan..t is een minidorpje..maar met een onwijs mooi natuurpark erbij..dus ze hebben me overgehaald..en het ligt op de route), naar Bariloche...naar Córdoba..naar het noorden..naar Bolivia. Dat is hoe het nu ongeveer in mn hoofd zit.
Einde Buenos Aires dus...ik vertrek 4 mei.

Dan zal ik nu eens vertellen wat ik de afgelopen uhh 8 dagen gedaan heb. Ik ben in ieder geval naar een dokter geweest...want ik had opeens een soort uitslag op mn gezicht..t leek alsof ik 5 muggenbulten op mn linkerwang had...en minibultjes rond mn mond...De dokter was een heel oud mannetje..hij vond het supergezellig om met de Dutch-girl te babbelen...dus na 20 minuten vroeg hij dan eindelijk waarom ik eigenlijk daar was (alsof hij het nog niet had gezien). Hij heeft me helemaal onderzocht...in mn benen geknepen...op mn buik geklopt...gevraagd of ik ooit wel eens geopereerd was...en toen kwam hij tot de conclusie dat ik een antibioticazalfje moest hebben...en mn gezicht moest wassen met kamillethee (daar istie weer! (Net als in Ecuador)). Dusjah..naja... Ik heb het gevoel dat ik gewoon allergisch ben voor mn hoofdkussen ofzo..dus heb wat extra lagen stof er omheen gedaan en probeer er zo min mogelijk op te liggen met mn gezicht.

Verder heb ik mijn eerste 2 danslessen tango gehad...allebei bij verschillende dansscholen. De eerste was een les lopen...want dat is natuurlijk heel belangrijk. Ik had graag iets meer geleerd...want lopen alleen is niet leuk..Dus de tweede les was een stuk uitdagender...daar gingen ze iets minder in op details...maar leerden we wel de basispas (een soort rondje lopen) en een variatie voor de dames. Leukleuk! Morgen ga ik een 4 uur durende les volgen denk ik...hopelijk houd ik dat vol op mn hakjes ;).

Verder zou ik woensdag een andere couchsurfer ontmoeten en dan met zn 4en ofzo naar de botanische tuinen gaan en de dierentuin...maar ik kon ze niet vinden op de afpspreekplek :S..dus toen ben ik maar alleen gegaan :P. De foto´s komen nog online.

Ik heb Rob voor het eerst weer ontmoet in San Telmo (leuke wijk hier)..en we hebben daar samen heeeerlijk op een terrasje wat zitten drinken en bijkletsen. Afgelopen zaterdag ben ik met hem naar Tigre geweest...een plaatsje buiten BsAs, een waterdelta-iets. Het was nogal vreemd...het leek op een zuid-Europees dorp. We hebben daar 12 empanadas gegeten...en een boottocht gemaakt langs allerlei vakantiehuisjes van rijke Argentijnen. Alles gaat daar per boot. Grappig om te zien.

Whaaa...ik moet weg!
Sorry voor mijn korte, vluchtige update..binnenkort komt er weer een mooi ritme...ook omdat ik dan meer beleef weer.
Bedankt voor alle reacties en tips!!..erg leuk om te lezen.
Geniet van het heeerlijke weertje in Nederland! Ik denk dat het hier nu ongeveer hetzelfde is..alleen wordt het hier alleen nog maar kouder de komende tijd.

Tot schrijfs!

ps. Nou heb ik de strijd om de muntjes nog niet eens uitgelegd!! Hier kan je in de bus alleen maar met muntgeld betalen. Heel irritant..vooral..omdat er een tekort is aan muntjes. Iedereen spaart ze dus. Soms krijg je zelfs korting, omdat men geen wisselgeld terug wil geven. Ik heb ondertussen een mooi klein portemonneetje vol muntgeld :D
Naja..dat dus...t levert grappige taferelen op.

  • 26 April 2010 - 22:00

    Maaike Soeters:

    Ohh leuk zeg Koninginnedag vieren in het buitenland is minstens net zo leuk als in NL zelf :D Is 't op de ambassade? Veel plezier! En wat een gedoe met die muntjes, mis je de OV-chipkaart al? ;) Fijne week en succes met de 4 uur durende dansles, ik word al moe als ik het typ ;) xx

  • 27 April 2010 - 13:12

    Ellen:

    Hee Roos leuk joh lekker dansen en dan nu ook nog naar een plek op de wereld waar niet veel mensen, wereldwijd gezien dan , zullen komen.
    Je bent dan al weer ruim 4000 km van je start plek vandaan. Ik vind het wel fijn dat je samen met Rob gaat. Als er iets is is het toch fijn met iemand samen te reizen. Heb je nog wel euries te besteden? Of ben je al toe aan een baantje> Nou vier ze koninginnedag, wij gaan schuivelen in Amsterdam......dikke x

  • 02 Mei 2010 - 21:42

    Ellen:

    Hai Rosie
    Nog even en dan op reis naar het uiterste zuidelijke puntje.... spannend hoor en brrrr ook wel koud misschien dus veel warme choco drinken hahah kennen ze dat daar?
    Als ik je niet meer spreek...heel veel plezier!
    dikke xxx

  • 04 Mei 2010 - 17:55

    Dana:

    Heeeey Roos!

    Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Hoe was je Koninginnedagfeestje?

    Afgezien van je bulten en de kou zou ik dol graag met je willen ruilen. En daar is het kruidenmengsel weer, heeft het dit keer wel geholpen???

    En ook je eerste twee tango lessen gehad, pak je dat net zo snel op als bij salsa?

    Ik ben erg benieuwd naar je foto's!
    Heel veel plezier de komende dagen!!!!!!!!!!!!!!!!

    Liefs Dana

  • 05 Mei 2010 - 22:33

    Nahuel:

    hola roos... cuando vas a escribir sobre ushuaia??? no te olvides de mandarme fotos d los perros y el trineo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 46950

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: