De gaucho is niet meer..maar de traditie nog wel! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu De gaucho is niet meer..maar de traditie nog wel! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

De gaucho is niet meer..maar de traditie nog wel!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

30 Mei 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hier ben ik weer, terug in Buenos Aires, terug in de drukte, de hostelwereld en klaar om de 2de helft van mijn reis te beginnen. Jaja..alweer 2 maanden onderweg...precies. Het voelt lang..ik heb al zoveel beleefd...en het voelt kort..nu al op de helft..t gaat zo snel! De laatste dag in Esquel hebben Nahuel en ik canopy gedaan. Voor de mensen die niet weten wat het is: van plateau naar plateau (meestal in/aan bomen gemaakt) sjezen aan een kabel..waar je aanhangt. Supercool! Heb het in Ecuador ook al gedaan...daar was het iets indrukwekkender door de omgeving..maar dit was ook wel weer erg leuk hoor! De volgende dag moesten we vroeg op voor de 24uur durende busrit...t is niks meer.. Morgen heb ik een busrit van 8 uur ofzo...toen ik dat hoorde dacht ik: `Zo kort?!`.
Hier in Buenos Aires ben ik nog naar het Evitamuseum geweest, heb ik een estanciatour gedaan...weer heerlijk gedanst..en eindelijk weer eens naar een salsafeest geweest.
Het evitamuseum was leuk...het concept ´Evita´ heeft opeens veel meer inhoud gekregen nu in mijn hoofd. Wat een invloed heeft die vrouw gehad..en wat heeft ze veel teweeg gebracht zeg.
Eergisteren hadden we een huisfeestje bij Max...hij had 2 europese couchsurfers..en zn broertje bij hem thuis. En Nahuel, Nahuels zusje en ik kwamen daarbij...was erg gezellig. En het werd nogal laat...niet handig als je de volgende dag om 9 uur een tour hebt gepland...maar t is een goede les voor me. En anders dan jullie denken. Ik moet juist niet teveel bezig zijn met wat ik moet doen...en op tijd naar bed gaan hoeft niet altijd. Ik ben jong...na 3 uur slaap stond ik best fris en fruitig klaar om de full-day-tour te beginnen. En het was superleuk! De estancia is eigenlijk een boerderij waar de gaucho (de zuid-amerikaanse cowboy) woont met zijn paardjes en alles erop en eraan. Hoewel de echte gaucho niet meer bestaat is de traditie er nog wel. Op de estancia heb ik weer paardgereden..de enige van de groep die beide rondjes heeft meegehuppelt. Voor het eerst zat ik zonder enig gevoel van ´engheid´ op een paard...en hij was nog groot ook! hahaha...ja, normaal kies ik altijd de kleinste uit. Maar ik zat heel relaxed..met de teugels in 1 hand (hier moet je met 1 hand sturen)..en het was een super gehoorzaam paard. Heerlijk! Beetje draven...beetje links, beetje rechts...en onze gids dacht dat mijn paard ongehoorzaam was en op hol sloeg :P.
Verder was er asado (de Argentijnse bbq)...en was er een stel die alle volksdansen van de Argentijnse provincies aan ons liet zien. Erg leuk! Veel filmpjes gemaakt. Ook weer leuke mensen ontmoet..zoals overal altijd wel :P. Na de tour had ik eigenlijk gepland om even te gaan liggen..maar daar had ik toch geen tijd meer voor. Ik ging naar Diego om pizza te eten en film te kijken. Was erg gezellig...we keken een horror :P. Maar ik kwam er na 10 minuten achter dat ik deze al gezien had. Maargoed...daarna zijn we naar een salsafeest van Azucar geweest...heeeerlijk gedanst! Vanmorgen dan maar eens goed uitgeslapen...mn spullen daarna opgehaald die nog bij Max lagen. Die moet ik morgen naar Nederland opsturen. Lekker gedoucht...meteen al mn ondergoed en sokken gewassen. Jah....kleding..das het enige irritante puntje aan zo´n lange reis. Je hebt niet veel keuze...je loopt vaker in dezelfde (ongewassen) kleding dan je wilt...en je moet goed uitkienen dat je niet helemaal niks meer schoons hebt als de boel naar de laundryservice gaat. Ik heb nu 2 broeken die naar paard ruiken geloof ik..maarjaaaa....hier is het allemaal iets minder erg.
Hee..ik ga er weer vandoor. Straks komt Claire me ophalen..een meid die ik in Sao Paulo had ontmoet en hier woont...en gaan we wat eten geloof ik. Duss...tot Cordoba..vanwaar mn volgende bericht zal zijn!

ps. Erg leuk om te horen hoe het daar allemaal gaat. Stiekem ben ik een beetje jaloers op het zomerse weer. Maarja...dit zou ik niet willen inruilen ;).

  • 31 Mei 2010 - 01:30

    :

    Hey Rosalie,

    lekker he stinkend het contint door! ik begin het steeds meer te waarderen. Maar vergeet vooral niet de mensen hier, die nemen het ook niet zo nauw met de geur van de kleren. hahaha!
    Ik ben ondertussen nog steeds in Zuid-Chili. Ik kom maar niet weg.
    Zie je hoogstwaarschijnlijk weer in Bolivia.

    de groeten,

    Rob

  • 31 Mei 2010 - 01:32

    :

    ik bedoel natuurlijk continent. het nl is ook niet meet wat het geweest is!

  • 31 Mei 2010 - 11:25

    Dana:

    Hey Roos,
    Nou het mooie weer is hier ook weer snel voorbij gegaan. Nu zitten we in de regen waardoor het lijkt alsof we in de herfst zijn aangekomen.

    Het klinkt als een druk programma als ik zo je berichten leest, maar wel super leuk! Goed dat je je rust heb gevonden in je ritme, slapen komt wel weer :-), maar put je zelf niet uit he`!!!

    De tijd gaat inderdaad snel, je zit nu al weer op de helft, dus geniet nog maar lekker van deze geweldige reis! Ik ben ontzettend trots op je, heel veel plezier daar.

    Liefs Dana

  • 31 Mei 2010 - 12:01

    Suuz:

    haha ik weet precies wat je bedoelt met dat het goed voor je is. Ik heb ook altijd zoiets van: nee dat doe ik maar niet want ik moet er weer vroeg uit. Maar je bent daar maar zo kort, dus leef je lekker uit zou ik zeggen :) T klinkt weer heel leuk allemaal, ben ook erg benieuwd hoe het bij martin zal zijn, dus houd ons op de hoogte! Oh en succes met het afscheid!
    dikke kus je 21jarige zus ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 46760

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: