La Boca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu La Boca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

La Boca

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

18 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Nou..eens even kijken of ik in een uur mn verhaal kan typen. Normaal doe ik er langer over..maar over een uur moet ik weg, dansen natuurlijk ;).

De 14de was mijn laatste verhaaltje. Die middag ging ik naar de reggaetone-dansles. Superleuk! ´t Is sowieso mn favourite muzieksoort..lekkere hiphop-beat op een latin-achtergrond, maar t dansen erbij is helemaal leuk. ´t Lijkt aan de ene kant op streetdance..maar dan veel ´sensueler´. Iets wat ik niet zo snel ´even zal laten zien´ aan anderen, want t zijn veel bodyrolls, draaien/schudden met je achterwerk, doen alsof je heeeel sexy bent en duidelijk laten zien dat je dat zelf ook weet en vindt. (Ik probeerde even een voorbeeld te vinden, maar kan niet echt iets vinden)
Daarna heb ik nog casino de rueda gedaan (salsa in een kring)...erg leuk weer..en daarna salsa Los Angeles style.

Ik dacht dat ik die avond gepokerd had..maar dat was nog de avond ervoor (ik begin de dagen een beetje kwijt te raken zo zonder school/werk). Ik had tegen 3 jongens gepokerd en gewonnen natuurlijk ;). We speelden alleen met een soort van lesbische porno-kaarten :S, want er was niks anders. Echt weer zo´n mannen-iets..dat je dat uberhaupt koopt. Maargoed...t was wel goed voor mn pokerface..want soms keek ik heel vies..en dan kon het aan de kaarten liggen of aan het plaatje :P.

Naja..weer terug naar de volgende avond. Die avond was er een nieuwe huisgenoot gekomen..een Italiaan. Hij heeft problemen met zn vlucht naar huis...LAN stuurt hem naar Iberia met het probleem en Iberia stuurt hem naar LAN, dus hij zit een beetje vast. Ondertussen is het ongeveer een beetje opgelost..en komt het er op neer dat hij nog een aantal weken hier ´vastzit´.

Die donderdag heb ik mn eerste dansles overgeslagen...want Flopy kwam net thuis en we hebben even bijgekletst. Om 20uur ben ik wel naar mn eerste volledige Rock & Roll dansles gegaan...echt onwijs leuk! Toch is het gek om weer ´beginner´ te zijn. En eigenlijk voelt het niet helemaal zo..want ik kan al volgen. Wat vervolgens ook weer heel irritant is...want de beginner-mannen kunnen nog niet leiden. En als ik niet word geleid...doe ik niks :P. Zo lijkt het dus alsof ik er geen bal van kan. Maar het leuke was...dat in de pauze (we hebben altijd een kwartier pauze in elke les) de gevorderde-mannen (die ik weer ken van de gevorderen salsa) mij ten dans vroegen..en ik opeens redelijk goed al kon rock en rollen voor iemand die net de basispas heeft geleerd. ´t Is ook helemaal niet zo heel moeilijk als je al een salsa achtergrond hebt.
Daarna was er weer een salsa estilo Los Angeles les, maar ik ben op de helft gestopt omdat ik me ergerde aan de docent, hij danste namelijk alles op de 5. [Uitleg voor niet salsadansers: een vrouw stapt op de eerste tel altijd met rechts naar achteren en op de vijfde tel met links naar voren. Mocht je nou opeens op de 5 precies de andere kant opgaan..dan is OF je move verkeerd gegaan..OF je danst niet goed op de maat.] t Klinkt vast heel overdreven...maar mensen (mannen) die mij van salsa kennen weten dat ik het liefst altijd corrigeer als we in de 5 dansen. Maar deze docent wist niet beter dan dat je in de 5 moet dansen. Ik kan best in de 5 dansen..als de man goed leidt en ik niet teveel nadenk..Maar ik vind het gewoon ontzettend irritant als het structureel zo is :P. t Maakt me gewoon in de war...want ik tel automatisch op mn gevoel mee met de muziek...en dan moet ik opeens in de 1,2,3 gaan draaien...en dat zit er niet ingeprogrammeerd bij mij ;)...want een vrouw draait noooit op de 1,2,3...tenzij ze in een onwijs lange spin (draai) zit.
Heb de rest van die les zitten kletsen met iemand die ik niet kon verstaan. Hij praatte met een Argentijns accent en mixte ook nog eens wat Braziliaans door het gesprek..dus het liep voor geen meter. Zo kon ik ook heel makkelijk doen alsof ik er geen bal van snapte toen hij mn telefoonnummer vroeg. Soms moet je er gewoon gebruik van maken ;).

Vrijdag was het heerlijk weer...het zonnetje scheen gelukkig weer na een paar dagen regen. Ik ben toen naar La Boca gegaan..die wijk met die gekleurde huizen: http://www.facebook.com/album.php?aid=57772&id=1255113142&l=8e7f9e4ccb.
Er vreemd om daar te zijn. t Is iets wat ik ken van plaatjes en schilderijen...en Argentinië representeerd (ook al is het niet representatief). Ik had dus opeens weer even het besef: Wauw...ik ben echt in Argentinië! Het is er wel onwijs toeristisch..en daardoor ook weer erg gevaarlijk op sommige plekken. Ik ging naar het stadion van de club waar Maradonna bij heeft gespeeld..en vroeg een politieagent de weg. Hij zei: Ja, het is inderdaad die kant op..maar deze weg is niet veilig..neem de volgende. Op dat moment begon ik te twijfelen of ik uberhaupt daar wilde lopen..want 1 straat verder...hoe meer veilig kan dat zijn? Ik ben toch gegaan..want er zaten wat mensen buiten hun winkeltjes en ik zag wat toeristen..dus het leek redelijk veilig. Heb wel goed mn tas vastgehouden.
Ik heb ook heerlijk gelunched in La Boca..choripan..dat is een soort van chorizoworstje op een broodje (pan in het Spaans)..heel simpel..en lekker!
Maar het was er dus zo toeristisch...dat er zelfs een Argentijn Nederlands tegen me begon te praten! Dat hoeft van mij dan weer niet hoor.

´s Avonds ging ik met Nahuel (een vriend van Max) naar de film. We hadden Flopy en Max meegevraagd, maar Flopy kwam die middag zo ongeveer kotsend binnen...die voelde zich niet helemaal lekker..en dus gingen we met zn 2en.
Na de film ben ik met de Italiaan naar het salsafeest van mn dansschool gegaan. Ik lekker gedanst...hij heeft gekeken (want hij kan geen salsa). Aan de ene kant niet erg tactisch dat ik ik met hem ging...want dan denkt iedereen dat ik een partner heb en niet met anderen dans. Maar gelukkig heb ik ervaring met deze dingen ;).
Niet gaan zitten, op een makkelijk te bereiken plek staan, niet te dicht bij de Italiaan, lief lachen en openheid en beshikbaarheid uitstralen. Uiteindelijk was de stilte doorbroken...het begon dan wel met een heel vies eng mannetje..maar als er 1 schaap over de dam is volgen er meer en dus heb ik heerlijk gedanst daarna.

Gisteren heb ik lekker uitgeslapen (we waren om 4 uur thuis) en ben ´s middags naar salsa L.A gegaan en Rock & Roll. Ik vraag me af of ik gewoon naar intermediate niveau moet gaan..want ik verveelde me bij Rock & Roll nu al, we deden precies hetzelfde als de les ervoor (iedereen mag altijd instromen, dus dan krijg je dat)..de les erna heb ik alleen gekeken/gewacht..want ik was erg moet en had reuze trek. Maar omdat de Italiaan met me mee was en wel de laatste les deed heb ik dus gewacht.
Ik heb het ´s avonds rustig aan gedaan...na minimaal 12 uur dansen deze week en veel einden lopen was ik toch wel erg moe.
Had ook weer erg lang geslapen (ik haal alles in van mn eerste week reizen lijkt het) en zat vandaag tot 13 uur in mn pyjama. Daarna ben ik lekker gaan winkelen in Palermo bij de outlet stores. Het vermoeiende is dat ze daar voor elke 3 shirtjes een nieuwe verkoopster hebben..en je dus elke keer wordt aangesproken en wordt gevraagd of je het shirtje/jurkje/broek leuk vindt en of je het wil passen.
uieindelijk heb ik een lekkere zomerbroek gekocht..een shirtje...en mn lievelingsparfum (kenzoAmour! :D). Mn shopdagje afgesloten met een heeerlijk ijsje! Mousse de chocolate..iets met banaan...en framboos. Hmmmmmmmmmmmm!

En toen was ik telaat voor mn eerste dansles vanavond..mischien moet ik sowieso even een avondje overslaan. Bovendien onweert het..behhh!

• 19 April 2010 - 14:23

Mamsje:

Tjonge jonge, wat een vaktermen zeg.....ik begrijp het nog steeds niet hoor, dat gedoetje met "in de 5 dansen". Zal wel aan mij liggen..... Maar goed.... je vermaakt je nog steeds enorm lees ik. Pokeren.... toe maar weer, als het zo goed gaat, kan je er misschien wel wat reisgeld mee verdienen??
    Fantastisch al die kleuren van die huizen, wat een gezellig gezicht. Gelukkig kijk je tegelijkertijd goed uit, waar je wel en waar je niet kan lopen en blij dat zo'n politie agent je daarop wijst. Heb je je gekke shirtje trouwens al aangehad, met die vreemde tekst? Zien we straks ook foto's van jou in je nieuwe outfit?
    liefs en XXXX

• 19 April 2010 - 18:18

Id:

Als je niet naar Bariloche gaat, mis je zeker de allerlekkerste choripan van de choripanman op het pleintje!

Veel plezier nog!

• 19 April 2010 - 19:34

Marloes:

Wat een leuk verhaal:) al dat dansen klinkt echt cool! Daar was het koninginnennachfeestje niks bij:P Ik vind reggaeton ook altijd het leukst bij zumba.
    haha ik speelde laats bij Remco ook poker met gekke kaarten, met halfnaakte vrouwen erop van Axe voglensmij:P
    Dat ijsje klinkt lekker, ik had gister een bakje met pure chocolade voor jeroen meegenomen maar die had al genoeg gegeten op z'n examencursus dus nu ligt ie hier maar in de vriezer:P Miss is die over een paar maanden nog goed ;)
    Dans'se nog!
    xxx

• 20 April 2010 - 09:21

Ellen:

wow Roos wat heerlijk lekker dansen en genieten van de andere cultuur.
    xxxx