Waterpark, watergeweld...waterval - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Waterpark, watergeweld...waterval - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Waterpark, watergeweld...waterval

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

07 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

En toen was ik in Buenos Aires! ik zal nu vertellen wat er allemaal tussen zit.

Ik ging dus zondag met de bus..zat alleen. Aan de ene kant fijn..want dan heb je lekker veel ruimte..aan de andere kant saai...ik houd wel van wat geklets. De reis duurde 15 uur..we zijn om de 3 uur ongeveer gestopt om te plassen en eten te kopen. Ik had om 7.30uur aan moeten komen..wat op zich vroeg was, maar het hostel zou dan wel al open zijn. Maaaar...ik kwam om 4.30uur aan. Normaal heb ik er geen moeite mee hoor..als een bus ergens eerder aankomt, wel chill juist, maar nu was het niet leuk. Mijn hostel (Bambu hostel) was nog niet open (tenminste,de receptie niet)..de bussen reden nog niet..dus ik heb 3 uur rondgehangen op een busstation. Ik was erg moe..maar moest tegelijk uitkijken dat niemand bij mn spullen kwam. Om 7.30uur heb ik de bus gepakt naar het hostel..daar meegedaan met het ontbijt..een Ier (Kieran) en een Nederlander (Rob) ontmoet..en werd meteen uitgenodigd om mee te gaan naar de Braziliaanse kant van de watervallen. Hup..doen we! Ik was ook opeens niet moe meer..dat scheelt ;). Ik vraag me wel af wanneer ik het lichamelijk niet meer ga trekken...want ik slaap steeds erg weinig...doe erg veel...en aan groenten wordt hier niet zoveel gedaan als ik gewend ben. Ik leef op spanning geloof ik..adrenaline.

Maargoed..ik ging dus mee naar het watervallen-park en het was super! Wat een watergeweld..niet normaal...en zoveel..en zo groot! t Is gewoon niet te beschrijven. Wat jammer was...was dat het heel slecht weer was. Een harde wind zorgde ervoor dat we doorweekt waren op de plekken waar we geen stuk poncho hadden en dat we onze camera niet telang buiten het hoesje konden hebben. Mn schoenen waren ook doorweekt. Ik had op mn teva-sandalen moeten gaan, die kunnen tegen water, bovendien was het water warm :D. Dat dan weer wel. Maar ik had helemaal geen tijd gehad om me ook maar iets op te frissen, laat staan andere schoenen aandoen..ach..het is vakantie ;).
Ik stelde voor om meteen even langs de supermarkt te gaan op de terugweg en samen wat te eten. De Ier maakte een grapje en zei: laten we Nederlands gaan eten. En eigenlijk was het het perfecte weer voor stamppot! Dus dat hebben Rob en ik gemaakt. Heeerlijk was het! Lekkere gehaktballetjes erbij..krijg er nu alweer zin in :P (komt ook omdat ik best trek begin te krijgen).
Die Ier wilde nog bier met me drinken aan de hostel-bar (want bij hem draait alles om bier;)), maar ik ben lekker op tijd gaan slapen die dag.

De volgende ochtend werd ik wakker door een kortdurend, heel vreemd, keihard geluid. Iedereen in onze kamer was meteen wakker (ik sliep gezellig met 4 mannen op de kamer:P)..en overal lag water en ijs. Wat bleek...iets in onze airco was geexplodeerd ofzo. Ik lag gelukkig aan de andere kant van de kamer..maar Robs bed was helemaal nat. Gelukkig was het al 7 uur, dus we moesten er toch allemaal ongeveer wel uit. Iedereen had een drukke dag gepland.
Ik ging net als veel andere de Argentijnse kant van de watervallen bezoeken. Dit kon met een tour OF alleen. De tour was nogal duur..dus we besloten "alleen" te gaan, Rob, ik en een Duitser. De Ier wilde ook eerst met ons mee..maar hij was zijn uhm...visum-kaartje ofzo kwijt. t Is een papiertje dat je gewoon krijg..naast je stempel...en dat moet je bewaren tot je het land uitgaat. En aangezien we naar Argentinie gingen moesten we het weer inleveren. Als je het kwijtraakt moet je een boete betalen van 250 Reias..das zo'n 120 euro. Niet lekker dus. Nadat Kieran een beetje had gepraat met de mensen van de receptie..zeiden die dat onze tourgids wel een deal kon maken met de mensen van de stempels. Want hij kwam daar al 15 jaar elke dag... De boete was dan 80 Reias. Dus ging Kieran met de tour mee. Omdat Rob vet handig is met zn praatjes en afdingskills...konden wij voor 80 reias de tour doen ipv 95..bovendien zou ik dan in Argentinie afgezet worden bij het busstation of hostel! Ideaal! Want zelf de grens overgaan was niet makkelijk geweest..je moest 4 bussen pakken en zelf alles uitzoeken..en genoeg pesos hebben/pinnen voor het park (nu zat dat bij de prijs inbegrepen).

De Argentijnse kant van de watervallen was NOG mooier...echt geweldig. Je kon heeeeel dichtbij komen..ik heb zulke geweldige plaatjes gezien..t is jammer dat je ogen en oren op dat moment geen digitaal bestandje kunnen maken dat je kan delen..want een foto is maar een foto. t Is zo overweldigend! Dat dit gewoon zo in de natuur te vinden is is gewoon ongelofelijk. Ik heb echt heel veel foto's gemaakt en zal de mooisten op facebook zetten. Bovendien was het suuuuupermooi weer! Regenbogen, heerlijk zonnetje..warmte, een superdag om de watervallen te bezoeken. Daar hadden we echt mazzel mee.

Nadat we dat bezocht hadden en wat fastfood naar binnen hadden gewerkt gingen we weer weg en werd ik in Puerto Iguazu achtergelaten bij het busstation. Ik er waren nog net een paar plaatsen over in de bus van 19 uur naar Buenos Aires. Ik had het ook rustiger aan kunnen doen en nog wat langer daar kunnen blijven..maar daar was eigenlijk niks te doen..en ik wilde gewoon zo snel mogelijk naar Buenos Aires. Zo kwam ik helemaal voorin, bovenin de dubbeldekkerbus te zitten..geweldig toch! En de stoelen konden lekker ver naar achteren (ik had een iets duurdere busrit genomen(8euro meer)), je kreeg warm avondeten..en een ontbijtje. Heel wat anders in vergelijking met de busrit van Sao Paulo naar Foz do Iguacu. En dat was nog veel duurder ook!
Flopy zou me op komen halen van het busstation, maar ik had 4 uur vertraging :S (lekker hoor..want de rit duurde sowieso al 16 uur). En mijn batterij was leeg..dus echt niet handig. Ik ben met de taxi naar haar huis gegaan (taxi moet je daar sowieso nemen, want rond het busstation wordt je sowieso beroofd (zei mn kamergenoot)) en ze was hier gelukkig gewoon. Hoop dat ze niet te lang heeft gewacht op me.
Ik heb de sleutel gekregen van het huis..en kan morgen de stad gaan verkennen, want zij heeft college de hele dag. Ze woont heeeerlijk centraal. Maar overmorgen ga ik bij haar vriendje logeren..daar zal ik dan een maand slapen. Daar zal ik bijna het rijk voor me alleen hebben..want Max is bijna nooit thuis..college, studeren en werken. Op zich wel chill natuurlijk, maar ik vond de hostels ook wel erg gezellig! Daar ontmoet je zoveel mensen..zo makkelijk. Maar ik zal het de komende tijd moeten halen uit de danscontacten denk ik. Maar ook Claire (de Canadese kamergenoot in Sao Paulo die in BA woont), Kieran en Rob komen nog deze kant op..dus t wordt flink socializen.

Ik geloof dat ik wel weer even genoeg getypt hebt. Als niemand de pc nodig heeft zal ik wat foto's uitzoeken en op facebook zetten. Jullie slapen bijna allemaal al denk ik...fijne dag alvast!

  • 08 April 2010 - 08:22

    Jeroen:

    WOW! Echt gaaf joh, ik heb de foto's gezien, en het filmpje.. wowww! Oh en het klinkt als een hele goede "efficientie" (met de tijd die je hebt enzo) haha ik word er blij van :-)

  • 08 April 2010 - 08:45

    Marloes:

    Echt vet allemaal!
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en een goed sog-momentje, keb morge tentamen namelijk:p
    Die watervallen wauw! Ik heb er 1tje in griekenland gezien maar dat was nog niet eens een tiende van deze :P
    Gelukkig maar dat je niet in Rio de Janeiro zit want daar zijn allemaal overstromingen:S
    Veel plezier nog met alles:D!

  • 08 April 2010 - 17:11

    Ellen:

    wow Roos heerlijk zo'n reis vergeeeeeeeeeeeeeeeeeeet je nooit meer!
    Lekker dansen en sjansen in BA.
    liefs Ellen

  • 10 April 2010 - 14:52

    Wim:

    Hoi Rosalie,

    Leuk om je verslagen te lezen. Het neemt mij een beetje met je mee, je schrijft erg leuk. Ik vind het gaaf dat je het doet!

    Groetjes, Wimsalsaking

  • 11 April 2010 - 12:21

    Mamsie:

    Wat een heerlijk verhaal weer Roos, ik geniet gewoon met je mee.
    De watervallen zijn ongelooflijk mooi, zelfs op de foto's en het filmpje was fantastisch, alleen jammer dat er geen geluid bij zat, maar die had ik via de tel. gehoord.
    Heb net onwijs gezellige couchsurfers bij mij gehad.
    wat een leuke manier om mensen te ontmoeten, alhoewel ik me goed kan voorstellen, dat je in de hostels meer mensen tegenkomt.
    Nou lieverd geniet maar verder, dan genieten we hier wel met jou mee.
    Dikke kus.

  • 12 April 2010 - 08:20

    Jan:

    Roooooooooosje!

    Ik kom naar je toe!

    Nee, grapje. Was het maar zo'n feest. (Straks wel 2 weken vrij, maar ik geloof niet dat ik voor 50 euro naar BA kan vliegen...)

    Heb je al getangoot? Ben zo benieuwd!

  • 12 April 2010 - 12:37

    Sanne:

    Hey Roos!

    Echt super om al je verhalen te lezen!!! Wat je allemaal meemaakt! Echt super!
    Hoop snel weer een nieuw bericht van je te kunnen lezen!
    We missen je wel hoor, elke donderdag bij de Maria!
    x Sanne

  • 12 April 2010 - 23:49

    :

    Hey Rosalie,

    Hoe gaat het ermee? Ben je nog steeds in BA?
    Ik ga je zeker volgen op je blog.
    Ik ben nu in Uruguay (Punta del Diablo), it´s amazing here! We gaan zeker meeten in BA. Kunnen we weer een keertje hutspot maken.

    mazzl. Rob (jeweetwel, die NL uit je verhaaltje)

  • 21 April 2010 - 08:48

    Bertutus:

    He Roos,

    Wat grappig dat je Rob bent tegengekomen. Da's een ex-collega van me :-)

    Veel plezier!

    -X-
    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 46759

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: