Spierpijn? Gewoon eruit dansen. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu Spierpijn? Gewoon eruit dansen. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Spierpijn? Gewoon eruit dansen.

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

14 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Ik geloof dat ik maar eens aan mn supradynnetjes begin hier...want veel groente en fruit krijg ik niet binnen..en mn mondhoeken gaan kapot daardoor (denk ik). Zoals jullie waarschijnlijk wel weten gaat het hier vooral om vleeschh...veeel vleeschh. Je kan hier ook niet even een klein lapje kopen...nee..t zijn echt mega hompen. En daar wordt dan ´wat´ groente of sla bij geserveerd. Vroeger had ik dit echt niet erg gevonden..maar ik ben mn groente toch wel gaan waarderen..en mn lichaam is er denk ik ook aan gewend geraakt.

Oké, ik was gebleven bij de dansles. Eergisteren ging ik dus met het nichtje van Flopy en een vriendin mee naar hun Braziliaanse dansles. Maar nadat ik op verzoek even had laten zien wat voor soort dans ik zelf doe (streetdance) werd het ´Braziliaanse dansles krijgen´ omgevormd tot ´Streetdanceles geven´. Ze vonden het namelijk helemaal te gek cool enzo..en wilden heel graag ´een stukje´ leren. Na anderhalf uur was het tijd voor de cooling down en zei ik: ¨Maar nou weet ik nog niet wat voor soort iets jullie dansen!¨ Dus toen gingen ze hun dansje nog even doen. Leuk om te zien! Veel meer heupwerk natuurlijk..en wat ´zweveriger´ dan het strakke streetdance.
Daarna ben ik nog even rond gaan dwalen..hoewel de kaart van Buenos Aires zich mooi begint te vormen in mijn hoofd en ik nu redelijk weet waar ik ben. De foto´s had ik al op facebook gezet: http://www.facebook.com/album.php?aid=57772&id=1255113142&l=8e7f9e4ccb
Wat de gebouwen precies voorstellen weet ik niet..ik wilde jullie gewoon even een indruk geven van de stad en de gebouwen die je tegenkomt.

Die avond zou ik (jaja...ZOU) naar mijn eerste tangoles gaan..maar ik was een beetje te laat voor de eerste les..dus ik ging gewoon op de helft..om te kijken hoe het eruit ziet..en dan mee te doen met de volgende les. Maar de volgende les bleek al wat moeilijker te zijn..dus ik heb besloten daar (naar die locatie) volgende week gewoon naartoe te gaan..en dan op tijd te zijn voor de beginnersles. Het zag er wel gaaf uit! (oow..trouwens...even tussendoor nog over de tango...die verkoopster heeft me dus 2 verschillende maten schoenen verkocht..zo niet handig :S)

De volgende dag...gisteren...werd ik al wakker met het geluid van regen...en het hield gewoon ook niet op. Ik had ´La Boca´ in de planning staan..die wijk met die gekleurde huizen en tangodansers..maar dat ga ik natuurlijk niet doen als het regent! Dus ik heb hier gezeten en films gekeken...de eerste was ´How to train your dragon´ en de tweede ´Alice in Wonderland´. Allebei leuk om te zien. Jammer dat het beeldscherm het een beetje aan het begeven is...(die is gisteren opeens een paar tinten donkerder geworden en valt niet meer lichter te krijgen) want donkere scenes zijn dan gewoon zwart :P. Maargoed...van dat binnenzitten werd ik ook niet echt blij, dus ik ben gaan googlen naar de salsadisco hier. Blijken die ook een heel assortiment aan lessen te hebben! Bovendien is er net een nieuwe locatie geopend..eergisteren..een dansacademia..jaja...waar ze paaldansen geven. Dat heb ik nou ook altijd al eens willen doen, want das echt goed voor al je (been)spieren;). Beide locaties zijn op loopafstand van dit huis :D. Tadaaaa! Ik zit sowieso trouwens lekker hoor..tussen allerlei dansdingen in. Maargoed..ik ben gisteravond gewoon naar de salsadisco Azucar gegaan...en heb meteen 4,5 uur gedanst..heeeerlijk! Begonnen met casino de rueda...meteen maar bij advanced gaan staan (eigenlijk wist ik niet precies waar ik moest zijn)...lukte best :P...daarna bachata..daarna een klein beetje rock en roll...en daarna salsa estilo L.A. Ik kwam lekker uitgeput thuis...en de spierpijn van de dag ervoor was er nog steeds...maar t lukte best. Maar dat Rock en Roll...zag er zo ontzettend leuk uit, dat ik denk dat ik voor Rock en Roll ga ipv veel tango. Hahaha..! Heerlijk swingend! En volgens mij is het hier gewoon hot...want het was een hele drukke les...en ik zie het ook in lesroosters van alle andere dansscholen staan. Al even gezocht of er ook zoiets in Utrecht zit...maarnee..Nederland doet daar (nog?) niet echt (meer?) aan. We hebben alleen een acrobatische Rock en Roll vereniging in Utrecht...maar dat gaat me net iets te ver hoor. Ik durf nog niet eens een handstand te maken..laat staan al die dingen die je daar moet doen.
Voor 150 pesos (=30) euro...koop ik straks een ´Full¨ abonnement..waarmee ik naar alle lessen kan (4,5 uur per dag)..en naar alle feesten deze maand. Lalalaaaa..alleen het idee al maakt me blij...hahaha. En dan ga ik op de maandag tangoles nemen...want dan is Azucar toch dicht.
En wat ik ook geweldig vind..alles kan gewoon op mn All-Stars! Zelfs met all-stars lukt het hier om dubbele draaien te maken...want de grond is gewoon goed daarvoor.

Tot over 2-3 dagen..dan ben ik hopelijk naar La Boca geweest en kan ik jullie daar over vertellen! Straks even lekker met mn kont schudden in de reggaetondansles..:D.

• 14 April 2010 - 17:34

Miriam:

Heee Roos!

Cool dat je nu lekker kan gaan dansen!! Rock & Roll klinkt wel heel gaaf! Benieuwd wat je dan precies leert. Ik zie dan gelijk allemaal Grease beelden voor me ;)
    Wees maar blij dat je daar lekker zit hoor! Hier gaat het leven gewoon door, vrijdag een tentamen, dus ben hard aan het leren wat dus niet wilt lukken haha :P
    Veel plezier met het dansen! En ik wacht op je volgende verhaaltje!

Kus, Miriam

• 14 April 2010 - 17:50

Ly:

Hee Roos,

Ik lees stiekem ook je stukjes mee. Koe(n) heeft ervaring met acrobatisch rock 'n rollen in Utrecht, en die vertelde dat het helemaal niet zo supergymnastisch is. Hij kon dat ook gewoon en zijn partner heeft nog nooit handstanden hoeven maken. Maar hij vond het wel heel leuk, zei hij. Misschien kun je het dus wel eens gaan proberen, want je hoeft dat dus niet te kunnen. Veel plezier met je danslessen! Klinkt echt superfijn!

• 14 April 2010 - 19:33

Suuz:

Oh heerlijkheerlijk :D Wat leuk dat je je ding weer lekker aan het doen bent en lekker geniet! Ik kom zelf net van dansen en ben ook weer helemaal happy ervan :D Zélfs van de krachttraining tussendoor, heerlijk om je lijf te voelen en het idee te hebben dat je iets goeds doet ervoor :p Ben erg benieuwd wat dat Rock en Roll dan precies is. Ik ken idd alleen maar die acrobatische van hier. Binnenkort een keertje foto's maken van het dansen? Veel plezier in die leuke wijk, ik hoop dat het zonnetje aanblijft! Kus

• 14 April 2010 - 19:56

Jeroen:

woooooooooeeeehhh dat klinkt echt nice!! Ik wou dat ze in Nederland die aanbieding hadden! = meteen doen.. Have fun!

• 14 April 2010 - 22:34

Hey Rosalie,

Ik kijk al uit naar die hompen vlees. Handig van die schoenen trouwens! Heb je ze nog kunnen ruilen voor een andere maat?

Mazzl. Rob

• 15 April 2010 - 07:15

Mildo :

Ha, we sturen je nog wel dozen met supradyn en tijgerbalsem. Nou ja dat laatste is niet echt nodig geloof ik. Wel super leuk dat je nu vel danst. De foto's op Facebook zijn mooi :) have fun!

• 15 April 2010 - 10:16

Simone:

Hey Roos,
    Ik moest lachen om je stukje :), fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik zit in de bieb, te proberen iets te leren, terwijl het buiten prachtig weer is, heel naar. Ik wou dat ik zo'n leuke vakantie had, haha.
    Succes en plezier met dansen!

Groetjes,
    Simone