Instituto Butantã - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu Instituto Butantã - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Instituto Butantã

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

31 Maart 2010 | Brazilië, São Paulo

Zo goed als het gisteren ging met het vinden van alles..zo slecht ging het vandaag. Maar wat wil je als bushokjes gewoon van die half vernielde stenen overkappinkjes zijn zonder enige info erbij. Ik kon nadat ik uit de metro was gestapt dus niet vinden waar ik de bus zou moeten pakken. Tig keren heen en weer gelopen...daarna wist een oude man mij te vertellen waar de bus vertrok. Die bus gepakt..bleek dat ik de verkeerde kant op ging..en aan de andere kant van de straat moest zijn. Naja..uiteindelijk is het gelukt..nog in de bus gekletst met een man die een jaar in londen had gewoond en ook in Nederland was geweest...daarna kwam er een jongen naast me zitten die ook tegen me begon te praten met zn gebrekkige Engels...echt leuk, ik zou het zelf niet durven ;).
Uiteindelijk heb ik in alle hitte en een fel zonnetje het Instituto Butantã gevonden. De weg er naartoe was zooo mooi! Allemaal palmbomen, lianen en andere bomen..gewoon een stukje tropisch regenwoud waar je doorheen loopt. In het instituut worden dus vaccinaties gemaakt voor alle giftige beten in Zuid-Amerika..en ook voor grote delen van de rest van de wereld. Ik ben naar het historisch museum geweest...het microbiologisch museum...het biologie museum en het serpentarium.
Ik heb vooral veeeel slangen gezien..ik wist niet dat er zoveel verschillende waren...en schorpioenen..en melkkikkers..een salamander die zn poten mist waardoor hij wordt aangezien als een slang, een tarantula...en jammergenoeg heb ik de 2-koppige slang niet kunnen vinden, die zat waarschijnlijk heel goed verstopt.
Ik hen heel veel foto´s gemaakt..dus die ga ik zo even uploaden op facebook.
Ik heb net al wat gekocht om te gaan maken voor het avondeten..tortellini´s met een prutje wordt het.

En trouwens...het salsa-avondje had ik uitgesteld naar morgen..want dan gaat mn kamergenoot met me mee..en donderdag bleek een leukere dag te zijn om uit te gaan. Maar nu blijkt dat andere mensen van hier vanavond ook naar een hele leuke salsatent gaan..dus ga ik mee! Vet handig..want we gaan met de auto en komen hier dus ook weer met zn allen terug. Ik ben benieuwd!

Wat me opvalt...heel veel vrouwen dragen hier plastic schoentjes...echt zo plastic dat je het ziet (en er wordt reclame voor gemaakt!)...en ze hebben mini-tattoeages..een vlindertje..of sterretje...ook vaak op de bovenkant van hun voet. Zouden ze dat hier nu gewoon meer laten doen (die tattoo's) of zou het meer opvallen omdat ze minder aanhebben? Naja...ik blijf lekker kijken...doen ze ook naar mij :P. Waarschijnlijk omdat ik opvallend wit ben.

Ik ga weer stoppen..zo even foto's uploaden...en kruisjes zetten op mn muggenbulten die ik blijkbaar heb opgelopen :S (Ik dacht dat ik alleen maar jeuk had doordat ik naar enge beesten keek).

Doei!

  • 01 April 2010 - 07:17

    Ninke:

    he yekki, al die enge beesten:P
    Goed dat je nu al contacten hebt gelegd zeg! Zie je nou wel dat je daar goed in bent! Veel plezier vanavond in de salsaclub:)
    x

    (en nu even irritante bemoeienis: moet je niet een klamboe hebben daar tegen de muggenbeten? En je moet je wel goed insmeren met zonnebrand he!)

  • 01 April 2010 - 08:22

    Suuz:

    Oh gaaf hee roos, erg benieuwd naar de foto's, kga zo even kijken of ze er al op staan. Hier is het ook goed, ik ga zo naar het gemeentemuseum in Den Haag met school, ben benieuwd. En ik betrap me er steeds op dat ik even naar je kamer kijk!:p Maar das natuurlijk steeds donker!
    Nou ik ga even ontbijten en dan die kant op. Lees hopelijk snel wat van je!
    kus

  • 01 April 2010 - 12:19

    Simone:

    Hey Roos,

    Wilde even kwijt dat ik ook meelees, ik vind het echt heel knap dat je dit doet. Ik zou het niet kunnen zo in m'n eentje in een eng, vreemd en ver land mijn dromen verwezenlijken.
    Al die enge beestjes vind ik dan wel weer leuk, ben jaloers! :P

    Groetjes en heel veel plezier!

  • 01 April 2010 - 19:33

    Mama:

    nou lieverd, je bent weer volop in de running zie ik wel.
    Leuk dat al die mensen zomaar tegen je praten, maar pas wel op he.
    Ach ik weet best dat je oppast.
    Vind het fijn dat ik je ook gewoon kan spreken en zien via de webcam.
    Muggen ben ik persoonlijk ook geen fan van, dus goed insmeren maar.
    nou meid ik spreek je nog wel. liefs. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 46960

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: