Chillen, chillen, chillen...of gewoon lui - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu Chillen, chillen, chillen...of gewoon lui - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Rosalie - WaarBenJij.nu

Chillen, chillen, chillen...of gewoon lui

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

02 April 2010 | Brazilië, São Paulo

Gisteren heb ik het hostel niet verlaten..ja..nouja..alleen s' avonds, maar verder ben ik heerlijk lui geweest. Ik moest natuurlijk energie sparen voor de avond.
Ik heb vooral sociaal gedaan...lekker praatjes gemaakt met mensen..met mama gewebcamd, een film gekeken, in de hangmat liggen slapen, en in mijn reisdagboek geschreven. En dan kan je wel denken..: "Ooohh..zonde! Ben je in Sao Paulo en ga je niks lopen doen!". Maar een lange reis is wat dat betreft heel anders dan een korte. Ik heb 4 maanden...en 4 maanden elke dag dingen doen is lichamelijk uitputtend. Bovendien is Sao Paulo nou ook weer niet zoooo boeiend hoor. Het is een stad met ontzettend veel hoogbouw..t is geen gezellige stad...onwijs groot en druk. Toch blijf ik hier nog tot zondag..want t zal nergens echt leuk zijn dit paasweekend. Iedereen gaat naar de kust..dus de staat zal verlaten zijn...en de meeste dingen zijn dicht....en de kust zal overbevolkt zijn. Dus ik blijf gewoon nog 2 extra nachtjes hier in de gezelligheid. Moet wel zo van kamer veranderen. Het voordeel daarvan is dat ik dan tenminste mn spullen weer even geordend krijg.

Gisteravond zijn we met zn 4tjes dus naar een salsabar geweest...en het was echt erg leuk! Ik heb heerlijk gedanst...zowel Cubaanse salsa als L.A. (of Americano). Ik had al even gekeken naar wie er goed en L.A.-stijl danste..en heb gewoon lief staan lachen tot ze me vroegen..zo werkt dat ;) (bovendien heb ik geen idee wat "Wil je dansen?" in het portugees is. Portugees vind ik best een leuke taal...t is eigenlijk Spaans..maar dan anders uitgesproken. Dus als ik nou eens leer wat de utspraakregels zijn, dan kan ik denk ik erg veel verstaan.
Ik heb ook met een jongen gedanst die een nep (onder)been had..en een stukje van een middelvinger miste. Toch kon hij het erg goed met dat been!
Na de salsabar zijn we nog even ergens anders naartoe gegaan, want we waren toch in het uitgaansgebied met weet-ik-veel-hoeveel leuke tenten. We hebben in een grote studentenbar gezeten..zo leek het. t Was vooral een praatbar...erg druk..veel geklets..en een heerlijke batida de frutas gedronken...daar had ik anderhalf jaar op gewacht :P.
Op een gegeven moment had ik echt suuuperveel moeite met het openhouden van mijn ogen..hahaha. Normaal gaat dat snel over..maar het ging maar niet over. We zijn toen om 3.45uur naar huis gegaan met de taxi en daarna heb ik in een ruk geslapen. Maar ik ben wel nu al een tijd wakker. Volgens mij ligt dat ook aan het weer..meer energie..minder slaap nodig.
Vandaag ga ik naar het MASP..een museum, ik moet nog zien wat voor museum..ik geloof Modern Art Sao Paulo..maar het kan ook wat anders zijn ;). Ik MOEST er naartoe volgens mn Argentijnse penvriendje...en aangezien de 2 meisjes uit Noorwegen (mijn kamergenoten) ook vandaag gaan, ga ik lekker met ze mee.

Nou..ik spreek jullie snel..ik ga wat ontbijten!
En voor mensen die geen facebook hebben maar wel mijn foto's willen zien..hier de link: http://www.facebook.com/album.php?aid=56432&id=1255113142&l=f0355fda4a.

Tchao!

  • 02 April 2010 - 13:44

    Jeroen:

    Chilll ^_^ MASP klinkt leuk, volgens wiki hebben ze ook een rembrandt en van gogh! Zoekze! ;-) Ik wou dat ik minder slaap nodig had...

    xx

  • 02 April 2010 - 14:25

    Suuz:

    ach heerlijk ook lekker relaxen, je hebt helemaal gelijk je kunt niet elke dag flink bezig zijn want dan ga je kapot! Veel plezier bij het museum en leuk dat je zo lekker sociaal bezig bent! kus

  • 02 April 2010 - 14:44

    Janneke:

    Kunst! Ik ben trots op je! ;)

  • 03 April 2010 - 11:10

    Ellen:

    Zo hee Roos wat zie ik nu regen in Sao ? nou ja maar wel ruim 20 gr hier ook regen maar dan 8 grrrrrrrrrrrrrrr lekker leesweer
    dikke xxxxxxxxxxxxxx

  • 03 April 2010 - 11:48

    Ferdinand:

    Hey Roos,

    Zo te zien vermaak heb je het prima naar je zin. Leuke foto's!

    Relaxse!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 46957

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: