¡Superman, superchevere! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu ¡Superman, superchevere! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

¡Superman, superchevere!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

28 September 2008 | Ecuador, Quito

Heej allemaal!

Ik heb weer wat gaafs beleefd!
Eergisteravond ben ik met Sanne, Elaine en Denny naar de bios geweest. t Was in een soort overdekt winkel/uitgaansiets en het was superdruk. Blijkbaar was het uitgaansavond voor de jeugd. Of het kwam omdat alles (kroegjes enzo)dicht is dit hele weekend, omdat er vandaag gestemd moet worden voor het referendum. ´Sí! o No!´. Ben echt wel benieuwd wat eruit komt, want als de meerderheid sí stemt betekent het dat er onwijs veel veranderingen doorgevoerd gaan worden. Ik denk dat het wel goed is voor het land. Meer emancipatie, minder verschillen, abortus wordt toegestaan, het schoolsysteem zal vernieuwd worden enz enz, ik kon niet echt een site vinden waar alle punten opstaan, maar het schijnt een hele lijst te zijn.
Maargoed, de president heeft dus gekozen voor een alcoholvrij weekend, misschien om rellen tegen te gaan.
De film was heel mooi, het was ´Peaceful Warrior´.

Sanne en Elaine wilden de volgende dag naar Mindo gaan, en omdat ik nog geen plannen had en heel graag toch nog de canopy daar wilde doen ben ik meegegaan, en Denny ook. Om 8 uur gingen we de deur uit en uiteindelijk kwamen we daar om 11.15 uur aan denk ik. Iedereen wilde de canopy wel doen, dus na een kleine lunch gingen we ernaartoe.
En daar stonden we dan, helm op, handschoenen aan, en banden om onze middel en benen. Het uitzicht vanaf de plek was supermooi, en af en toe zagen we wat mensen aan de kabels hangen. Wij moesten nog even wachten. Een mooi moment om moed te verzamelen en na te denken over ´wat als het fout gaat :P´ ´Dan waren het een paar spannende laatste minuten´. Naja, na alle grapjes werd het menens. Daar stonden we dan, op een plateau waar de eerste kabel begon en ergens 300 meter verderop in het bos verdween...
Ik ging als tweede, werd vastgeklikt, nog een keer werden de instructies uitgelegd, en toen gaf hij me een zetje...Daar ging ik, ik gilde het uit..haha...het was supercool, maar tegelijkertijd had ik de neiging om mn ogen dicht te doen, want ver onder me waren bomen, echt VER onder me. Eenmaal aan de andere kant stond ik helemaal te trillen: Wat gaaaf! Wel eng, maar echt gaaf!
En zo hadden we 13 kabels te doen. Er waren korte, lange, hele steile, minder steile, superhoge, en lage kabels. En elke keer mocht de eerste en de laatste een ´superman´ of ´mariposa (vlinder)´ doen. De eerste en de laatste omdat je dat samen met een gids moest doen en als eerste moest natuurlijk een gids naar de andere kant om je op de vangen. Bij een superman ging je op de schoot van de gids zitten, hing je naar voren, klemde je je voeten vast achter de rug van de gids en ging je dus voorover met je handen wijd ´de kabel af´. Bij de mariposa hing je op de kop, met je gezicht in de richting waar je naartoe ging en de gids hield je benen (wijd) vast. Je zat natuurlijk altijd ook nog met je eigen banden vast.
Ik zat heel erg te twijfelen of ik ook een superman wilde doen, want de gidsen waren (natuurlijk) van die jonge flirtende Ecuadorianen, en ik vond die standjes dan redelijk intiem :P. Maar om het om deze reden niet te doen terwijl ik ws maar 1 keer de kans krijg vond ik ook weer zonde. Dus heb ik het op de 1 na laatste baan toch gedaan..en het was echt supervet. Weer keihard gillen natuurlijk, maar ondertussen ook lachen. Ze gingen wel elke keer navragen of ik het wel leuk vond, natuurlijk vond ik het! Haha. Heb gewoon zin om het nog een keer te doen. De gidsen hadden geen helmen op en bij hun was het klik, klik en weg. Maar bij 1 gids zag je dat het ook wel eens een beetje fout was gegaan, want het randje van zijn ook was een beetje gehavend en in zn nek zat een groot littekken. Hij had waarschijnlijk een keer die kabel langs zn oor en nek gehad. Pijnlijk...

Het canopy-avontuur was jammergenoeg wel het enige wat we konden doen in Mindo, want de laatste bus die dag ging al om 17 uur. Om 16 uur nog even een stukje pizza gegeten daar en toen de bus in. Wat wel grappig was aan de terugreis: Op een gegeven moment ging iedereen die in het middenpad stond op zn kniën zitten. Bleek dus dat we langs een soort controlepost ofzo kwamen :P. Achjah, zo gaat dat hier gewoon.

Thuis nog even een kopje thee gedronken, nagepraat met iedereen thuis en lekker vroeg gaan slapen, want zo´n week (en deze dag natuurlijk) is toch best vermoeiend!
Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna met Anne (mijn kamergenoot), Sanne, Elaine en Dana naar de markt gegaan. Daar nog wat souvenirs gekocht en nu zit ik hier.

Mijn kamergenoot was trouwens beroofd de tweede dag toen ze naar het strand was. Aan de ene kant verbaasde dat me niet zoveel..haha :P omdat ze zo ontzettend makkelijk was met het vertrouwen op andere mensen, maar t is toch wel vervelend voor dr. De schade viel gelukkig mee, een klein beetje geld en een bankpas (maar ze had er nog 1) en een identiteitspas (maar ze heeft haar paspoort nog).

Dat was het weer. Ik weet niet of ik snel weer tijd heb voor een bericht aangezien ik het vanaf morgen toch behoorlijk druk krijg denk ik, maar ik zal er wel weer iets op vinden.

X!

  • 28 September 2008 - 19:21

    Janneke:

    Super stoer!

  • 28 September 2008 - 21:43

    Mama:

    Vet cool zeg Roosje, wauw he... wat je toch weer allemaal beleefd, geweldig gewoon. Ik heb ook ooit eens aan zo'n kabel gehangen, maar nooit zo spectaculair als jij dat daar hebt beleefd. Boven die diepe afgronden.... nog al logisch als je dan je ogen een keertje dichtknijpt. wat zal dat een vrij gevoel zijn geweest, met je handen los. Kan mij voorstellen dat je het nog eens zou willen doen. Nou we hebben hier ook een gezellig weekendje achter de rug hoor. We hebben dan wel niet zo veel gedaan en het was meer een lui weekendje, maar ik vond en vind het nog steeds gezellig dat Jeroen is gekomen. Heb een fijne boswandeling met hem en de honden en K-Ci gemaakt en we hebben nog even ge"Wii"d.
    Ik heb voor het eerst gegolfd en 2x gewonnen van Jeroen (daar was hij niet blij mee). Beginners geluk denk ik.
    Ook met bowlen heb ik hem verslagen, alleen met tennis kreeg ik op mijn kop. (het scheelde echter niet veel, of ik had toch nog gewonnen (uhum).... Maakt niet uit, het was erg leuk. Morgenvroeg gaat hij weer weg, ik zet hem voor dat ik naar school ga even op de trein, dan rijdt hij gezellig samen met Suuz. Nou lieve schat van me....je weet het he... dikke zoen van je mamsie.

  • 29 September 2008 - 08:57

    Ellen:

    tjee wat een lefmeid ben jij zeg! wauw dat je dat durft....nou dan kan je ook wel 8 kinderen krijgen hahahhaah grapje hoor. Veel werkplezier met de kinderen, vast anders dan hier maar kinderen blijven kinderen. Misschien ervaar je mijn plezier /passie. dikke knuf van ons allen

  • 29 September 2008 - 20:12

    Marloes:

    Wooow Roos echt cool :D
    Vooral dat je ook nog de superman hebt gedaan hihi
    Succes met het vroege opstaan, best lang met de bus en de lieve kleine kindjes(vertelde mam). Klinkt echt leuk!
    xxxx

  • 30 September 2008 - 18:43

    Ellen:

    Nou Roos ik ben benieuwd hoe je eerste werkdagje was...lekker knuffelen met de kindjes...? groetjes vanuit een zeer nat Zoetermeer

  • 30 September 2008 - 21:23

    Mama:

    He Roosje, ben echt nieuwsgierig hoor, duurt wel lang tot we iets horen..... je zal het wel druk hebben. Ik heb het zelf ook druk gehad hoor... heb weer smorgens, smiddags en s'avonds gewerkt. Dus ook weinig tijd om te bellen. Nou tot snel dan maar. Dikke kus van je mamsie

  • 01 Oktober 2008 - 14:27

    Millie:

    Als het 'Si' komen de Amerikanen het land bezetten. Yek. Roos, ben net terug van de Ardennen en 350km gefietst in 3 dagen en ook de La Redoute op geweest - oftwel een heuse afstapcol, of kuitenbijter hoe je het noemen wil met max 21% stijging. En de berg de Drolenval is ook erg. Maar nu ben ik weer veilig op kantoortje. Ciaooooooo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 46788

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: