En nog een laatste bericht ;) - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu En nog een laatste bericht ;) - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu

En nog een laatste bericht ;)

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

30 Oktober 2008 | Nederland, Utrecht

Ik dacht dat ik alles wel geschreven had, maar de eerste paar dagen in Nederland waren echt heel moeilijk. Je komt thuis, je ziet iedereen weer, je hebt het over wat je hebt meegemaakt (maar eigenlijk had iedereen het wel zo'n beetje meegekregen via mijn blog) en dan is het weer van "wat gaan we vanavond eten?" of "he, er is weer niets leuks op tv". Terwijl ik nog met mijn hoofd hele andere dingen deed, wordt je weer 'teruggedrukt' in je normale leventje. Mijn mobiel heeft ook nog een kleine week op de Ecuadoriaanse tijd gestaan. Vooral omdat je weet wat 'de anderen' doen is het erg moeilijk. Nu hebben ze salsales, nu zullen ze wel thuis aan het koken zijn, nu dit, nu dat...ik wilde ook. Ik heb echt huilbuien gehad en ik kreeg de gekste ideeen in mijn hoofd. Wil ik nog wel in Nederland wonen? Wil ik studeren? Wat wil ik eigenlijk?
De mensen daar hebben zo'n andere levensstijl. En natuurlijk romantiseer ik de boel. Ik ben er maar 'even' geweest, ik heb niet mijn geld daar hoeven verdienen, ik heb alle vrijheid gehad, kon doen en laten wat ik wilde en dan kom je hier weer in een vast patroon.
Ja...wennen.
En nu pas lijk ik de verschillen te zien. Ik had het er met Elaine over...als je daar aankomt word je overspoeld met verschillen..ALLES is anders. Maar als je dan weer hier bent kom je weer andere verschillen tegen die je eerst niet heel erg zijn opgevallen.
Ik wil nog wel een jugo frutilla drinken...ik wil privesalsa-les..ik wil in een bus door de bergen rijden..en dan de wolken aan de andere kant van het raam zien..maarja...het heeft ook voordelen hoor, om hier te zijn ;). Ik hoef geen dooie honden meer te zien, de bussen rijden op vaste tijden en vaak, er staat geen vulkaan in de weg :P, ik sta niet meteen te hijgen na een stukje hardlopen, in vergelijking met Ecuador zorgt de regering hier goed voor ons..mjaah...en bij ons zitten enge dieren gewoon in hokken. Jeeeejj..Nederland.
't Is niet perfect..maar welk land is dat wel?
Ik ga eerst mn diploma maar eens halen..en met mn diploma op zak kan ik altijd nog eens zien waar ik wel wil zijn.
Tot nu toe moet ik het houden bij: het was een supermooie ervaring..en het heeft me denk ik anders over dingen laten denken. En die heimwee-buien terug naar Ecuador zijn met de dag minder, dus om die buien zou ik het niet laten ;)!

  • 30 Oktober 2008 - 22:18

    Elaine:

    Mooi.. en heel herkenbaar.. maar we slepen ons er doorheen hoor! Met de geweldige tijd en daarbij behorende mooie herinneringen in ons achterhoofd :D

    Liefs

  • 31 Oktober 2008 - 14:01

    Ellen:

    Mooi gezegd mupje van Jeroen...... je hebt nog een heel leven voor je hoop ik en nog vele reizen zijn mogelijk. Je neemt jezelf overal mee naar toe dus....
    Bijna jarig is ook wel weer leuk he....gezellie in Emmen. Heb je nog wensen?
    ik hoor het graag
    xxxx

  • 31 Oktober 2008 - 18:17

    Danya:

    Hey Rosalie! Ik wil ook terug! Ik heb plannen om over anderhalfjaar een half jaar door Z-A te gaan backpacken, ga je mee ;)?

  • 31 Oktober 2008 - 22:03

    Millie:

    In korte tijd maak je een cultuurschok mee. Zit je er langer dan worden dinger daar ook steeds normaler. Een ervaring als E. moet je een plek geven en dat tijdje duren maar positief van invloed zijn op keuzes voor later - sparen voor ronddreis!- maar om radicaal te twijfelen aan alles???

  • 31 Oktober 2008 - 22:37

    Mildo:

    Ken je het boek van Benjamin Kunkel, "Indecision", een hit onder twintigers paar jaar geleden. Over een jongen in NY die wat richtingsloos is en naar Guatamala (?) gaat en dit bezoek helpt hem verder keuzes te maken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 46906

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: