De tweede hoogste vulkaan ter wereld - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu De tweede hoogste vulkaan ter wereld - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

De tweede hoogste vulkaan ter wereld

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

07 Oktober 2008 | Ecuador, Quito

en die heb ik beklommen!! De Cotopaxi dus.

Nadat we ´s ochtends vroeg om 7 (!) uur vanuit Quito waren vertrokken en onze tassen met spullen voor de nacht anderhalfuur later in een heel leuk klein boerderijtje hadden achtergelaten, gingen we op weg naar de Cotopaxi. Met een minibusje vol mensen stopten we eerst bij een micromercado om nog wat water en chocolade in te slaan. Daarna reden we naar de Cotopaxi en gingen we een heel stuk omhoog. Na heel wat gehobbel stopten we op een soort ´parkeerplaats´ en vanaf daar moesten we een paar honderd meter omhoog lopen...en dat was zwaaaar...heeel zwaar! Om de 10 passen moest je uitrusten..ten eerste omdat je zo erg aan het hijgen was dat je niet wist of je longen het wel aankonden, ten tweede omdat de druk gewoon heel vervelend was voor je hoofd, als je te snel omhoog gaat krijg je hoofdpijn. En we gingen een heel steil stukje omhoog terwijl er links en rechts mist/een wolk was. Met hoogtevrees is dat echt niet leuk kan ik je vertellen. Eenmaal bij ´het gele opwarmhuisje´, waar we ook de lunch zouden krijgen, aten we eerst een snickers om wat energie op te doen, en om warm te worden nam ik ook een kop thee. Je mocht kiezen of je nog even heen en weer wilde naar de gletsjer in een uur, maaar....nee bedankt. Dit vond ik al ver genoeg. Dus na een uurtje kwamen de mensen die het wel hadden gedaan terug en hadden we een lunch. Een beetje een vreemde lunch met veel koekjes en tuc´s.
Daarna moesten we teruglopen naar de auto en dat ging gelukkig een stuk makkelijker!
Eenmaal daar aangekomen werd ons verteld dat we in 2 groepen naar beneden gingen mountainbiken: de eerste groep mocht het moeilijke parcour doen, de tweede groep had het wat makkelijker, maar ging later. Omdat mn benen door middel van heel hard trillen lieten merken dat ze geen inspanning meer wilden verrichten en omdat ik door de soep, chocomelk en thee best wel nodig naar de wc moest ging ik het eerste hobbelige stuk met de auto mee, samen met nog 4 andere meiden. Beneden aangekomen hadden we ook geen zin meer om te gaan fietsen, want het weer was een beetje omgeslagen in echt herfstweer.Dus zo gingen we weer naar huis. Het was zwaar...maar echt heeeel gaaf!

Weer aangekomen in ons hostel ging de rest van de groep weg en bleven we met een paar mensen achter die de volgende dag ook weer met ons een excursie zouden gaan maken.
Maar wat bleek nou....er was een jacuzzi aanwezig!! En net toen we wilden eten kwamen 2 meisjes eruit en ze zeiden dat als we in de jaccuzi wilden we het nu moesten doen omdat de temperatuur nu precies goed was. We hadden alleen 1 probleem...niemand van ons had badkleding bij zich. We zaten erover te denken om naakt te gaan, maar om dat nou te vragen....aan de ene kant zijn ze hier namelijk best wel preuts....aan de andere kant weer niet. Maar er bleek al een jongen in de jacuzzi te zitten, dus toch maar wat kleding geregeld. Daar zaten we dan, in een soort jongenszwembroeken en een paar t-shirts..maar het was heerlijk. Ff heerlijk warm worden en bijgekomen van zo´n inspannende dag. Daarna heerlijk gegeten en daarna nog geprobeerd wat salsa te dansen in het aparte danszaaltje (maar de jongen danste niet echt fijn...en stiekem stonk hij, maar das hier redelijk normaal:P).
Ik sliep samen met Denny en die jacuzzi-jongen in een kamer voor 4 personen en ik heb heeerlijk geslapen.

En zondag typ ik later want ik heb geen tijd meer:P.

En trouwens, Genna is donderdagochtend met haar moeder mee naar huis gegaan. Haar moeder kwam haar ophalen, want die is een soort van stewardess dus kon heel goedkoop hier naartoe komen. Gisteren is ze naar het tropisch instituut gegaan in Berlijn...en morgen krijgt ze de uitslag van alle onderzoeken.
t Was wel even moeilijk om afscheid te nemen, want de mensen die je hier ontmoet daar heb je even ontzettend intens contact mee. Bovendien konden we het gewoon onwijs goed met elkaar vinden, we hielden van precies dezelfde muziek en films..en hadden dezelfde humor. Maar we gaan elkaar nog wel zien als ik weer thuis ben als het goed is.

Later komen de foto´s!!
X

  • 07 Oktober 2008 - 20:20

    Mama:

    Hallo lieve schat, wat een leuk verhaal weer.
    Ik heb gisteren al foto's bekeken van Sanne, waar jij ook vaak bij op staat.
    Ook het kratermeer staat daar al op, wat een geweldig uitzicht zeg.
    Dat je dat toch maar allemaal mag meemaken.
    En dan die leuke verhalen, ik krijg er niet genoeg van.
    Ook voor anderen: kijk ook even op: www.sannevendel.waarbenjij.nu
    Op haar site staan ook geweldig leuke foto's van onze Rosalie.
    Oke lieverd tot horens he.... je had het weer te druk voor een gesprekje met me..... maar geeft niet hoor, geniet maar lekker.
    Dikke kus...mama

  • 07 Oktober 2008 - 20:38

    Ellen:

    Bedankt voor de tip Dees inderdaad leuke foto's van Rosalie op de vulkaan!
    Nou Roos ik snap wel dat je nog even wil blijven het ziet er allemaal zo mooi uit ik ga sparen.....geweldig!
    Geniet de laatste weken maar met volle teugen!
    xxx

  • 08 Oktober 2008 - 01:16

    Jeroen:

    Hey knoedie! Je bent wel online maar je zegt niets dus ik post maar even wat op je site! Mooie dingen op die berg! Toch een beetje jaloers als ik je zo hoor praten over naakt die jacuzzi in stappen.. zal wel vriendjeseigen zijn :-p en ik wil daarbij zitten! Ik ben al een poosje terug uit Delft, we hebben lekker pannenkoeken gegeten met de jaarclub, en ik ben nog naar Jansbrug geweest waar een veiling was van de owee. Ik heb een witte hoodie gekocht (superlekker warm) voor 15 euro. Normaal waren ze 20. Ben er wel blij mee best een mooie. Mijn pa is vandaag (8-10) jarig en ik slaap nog niet dus ik heb alvast een ontbijtje vantevoren gemaakt. Dingetjes in de vorm van een 53 en "feli" en een glaasje jus geperst en koffiedingen klaargezet. Ben benieuwd of hij tijd genoeg heeft om het op te eten. Soms gaat het hier 's ochtends allemaal snel snel. Verder ga ik de rest van de week hard studeren, donderdagochtend nog een college maar dat gaat over vragen dus ik weet nog niet of ik daar heen ga. Ik heb daar vet lang aan gezeten en ingeleverd, en ik vind het dan een beetje loos om er nog 2 uur mee bezig te zijn, en mijn fouten te zien en dergelijke. Maar als er nog college wordt gegeven ga ik wel want dat is wel interessant. Maar ik ben dus Ethiek aan het leren, dat is echt even schouders eronder omdat het me gewoon minder boeit dan bijv. particle physics. Geen enkele formule en allemaal uitvoerig geblaat over moraliteiten en dat "de lucht is blauw, de lucht is groen" twee inconsistente uitspraken zijn, boeit me maar in zekere mate. Soms komt er iets leuks voorbij over karakterveranderingen en de ethiek als good will in plaats van consequentiele beoordeling. Dat houdt me scherp. Ik heb nog met Wouter gechilled vandaag, was gezellig en we hebben weer afgesproken, maar pas in november weer. Duurt lang. Jacob laat ook weinig van zich horen, zal het wel druk hebben. Het valt me op dat je in dit invoerbalkje allemaal korte zinnen gebruikt. Dat leest misschien irritant, maar dat komt dus omdat ze langer lijken omdat ie het telkens de regel na vier woorden afkapt. Nou knoedie ik ben morgen gewoon thuis aan het studeren dus als je me even wil verlossen van het saaie leven, mag je mijn mobiel wel even over laten gaan. Werkze weer bij je project. Ik hoop dat je er nog wat voldoening uit kan halen, en ik denk dat je begeleider echt gelijk had, die kinderen kunnen de extra aandacht als geen ander kind (hier bijv)gebruiken, dus schenk het zonder mate en je project is een succes. Nu ga ik echt slapen want ik ben gewoon supermoe. Jij ook alvast welterusten voor straks, denk maar even als je in je bedje ligt, ik lig aan de andere kant van de oceaan ook te slapen, en waarschijnlijk over jou te dromen! Een verlangende groet en een blaaskusje van je vriendje, Jeroen

  • 08 Oktober 2008 - 11:53

    Suuz:

    Oh super vet weer roosje! Wou dat ik er bij was! De foto's op sanne's pagina zijn idd ook heel mooi! Hoop dat jij er ook nog een aantal meer op zet :) Hier gaat alles ook goed. Gister weer gezellig gegeten met mn pappagroepje, of iig de helft. De broer van mn papa was der ook, was wel aardige jongen :) Zo leer ik steeds meer familieleden kennen :p 's avonds moesten we om 21.30u bij umtc zijn voor de papa/mama verkiezing, maar wij waren er pas om kwart over tien ofzo, dus hadden we het stemmen gemist, dus konden onze papa's al niet meer winnen. Wel jammer, maja degene die gewonnen had had ook onwijs veel stemmen,dus ik vraag me af of ze wel kans maakten. Op mn studie gaat t ook nog goed, wel heel jammer dat we de laatste les van verstraten hebben gehad. Nu hebben we om en om 2 mannen en de 1 is echt uuuuuubersaai maar die ander kan wel leuk vertellen. Maargoed ik ga nu even leren voor mn bonustoets, had de vorige keer 5 vd 6 goed, dus wil dat een beetje aanhouden ;) Ik hoor snel weer wat van je hoop ik :)
    kusjes

  • 08 Oktober 2008 - 11:57

    Suuz:

    trouwens, je hebt het nog helemaal niet echt over je kindjes gehad! Gaat dat wel goed daar? Vind je het ook leuk? Vertel eens wat meer daarover, dat was toch een beetje het hoofddoel van je reis toch? Ben benieuwd! ook naar foto's :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 46773

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: