Klaar om te gaan - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu Klaar om te gaan - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Rosalie - WaarBenJij.nu

Klaar om te gaan

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

31 Augustus 2008 | Nederland, Emmen

M’n laatste inenting is gehaald, m’n backpack gekocht en mijn project is bekend. Ik geloof dat ik wel zo’n beetje klaar ben om te gaan. Ik moet alleen nog even een taxi bestellen voor donderdag op vrijdagnacht van m’n huis naar Utrecht CS, want mijn vliegtuig gaat om 7.20 uur, dus moet lekker vroeg op schiphol zijn.

Het project waarmee ik ga helpen is die van de kinderopvang geworden. Het hoofddoel van het project is een plaats te zijn waar kinderen kunnen studeren, relaxen en een goede maaltijd krijgen. Vaak is er thuis te weinig geld om de kinderen goed te eten te kunnen geven en de oudere kinderen moeten meestal voor de jongere zorgen omdat de moeder dan werkt.
De school staat in een armoedig gedeelte van de stad en de straten hebben daar geen namen. Aan de hand van afbuigende modderige paadjes en het uitzicht dat ik zou moeten hebben is uitgelegd waar ik precies moet zijn. Hopelijk vind ik het zonder al teveel rond te dwalen!

Ik verblijf tijdens die 6 weken in een net gerenoveerd studentenhuis dat uit 2 appartementen bestaat. Ik kom in het onderste appartement, waar in totaal 8 tot 10 studenten in kunnen wonen. Ben benieuwd wie en hoeveel er nu wonen.
Voor en achter het huis is een grote tuin, er is een grote keuken, een woonkamer met open haard en een eetkamer.
Verder staat het dichtbij vele restaurantjes, internetcafés en het nachtleven. Ideaal! Bovendien is de taalschool maar 7 minuten lopen.

Het adres is:
Cordero 19-30 y Paez
Quito – Ecuador
(TEL. +593 2) 2565 712

De stad waar ik aankom en waar ik even ga wonen is de hoofdstad van Ecuador en heet Quito. Het ligt in het Andesgebergte (op een hoogte van 2800 meter) en het heeft het gehele jaar een beetje lenteweer (heb ik gelezen). Richting het oosten kom je in de jungle, richting het westen kun je naar het strand. Verder is er een vulkaan, zijn er Indiaanse markten, overblijfselen uit het Inca-tijdperk en kan je bovenop een trein zitten.

Ik geloof niet dat ik me zal vervelen in de weekenden.
Jullie horen weer van me als ik veilig aan ben gekomen!

  • 31 Augustus 2008 - 16:03

    Suzanne:

    Ga je ook boven op een trein zitten?! :p hihi veel plezier :)

  • 31 Augustus 2008 - 19:00

    Roos:

    @Suzanne

    Misschien....maar ik las dat hij laatst een tijd dicht was omdat er 2 chinezen waren onthoofd...duss...misschien kijk ik wel gewoon ;)

  • 04 September 2008 - 09:15

    Marijke:

    Heeey Roos!

    Ik wens jou héél veel succes en plezier daar! Maar dat gaat vast wel lukken denk ik!

    Groetjes Marijke

  • 05 September 2008 - 08:03

    Ninke:

    whoee wat spannend:) Ik ben echt heel erg benieuwd naar al je verhalen, dus lekker updaten he!!
    xx ninke

  • 06 September 2008 - 10:26

    Ellen:

    hai Roosje dat was een lange reis...meer dan 24 uur! Ik hoop dat je een lekker bed hebt en de eerste dagen rustig aan doet om je jet lag de tijd te geven en te wennen aan het nieuwe land!
    dikke knuf en liefs van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 46921

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: