¡Buenos días! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu ¡Buenos días! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

¡Buenos días!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

08 September 2008 | Ecuador, Quito

Ik heb een superleuke zondag achter de rug. We zijn met een groep Nederlanders en met Genna (andere Duitse huisgenoot) naar La Mitad Del Mundo geweest, oftewel, het midden van de aarde, oftewel, de evenaar. Eerst zijn we naar de ´neppe´geweest...de toeristische..die waar echt iedereen foto´s van heeft (wij natuurlijk ook!)..maar wij wilden de echte ook zien. Dat was echt even zoeken, want de mensen bij de neppe hadden geeeeen idee -of deden net alsof- waar het museum was waar de echte was. Gelukkig was er een behulpzame vrouw die het ons vertelde, en het was echt heel gaaf. We kregen een gids mee die ons vanalles liet zien, ze hadden er namelijk ook indianenhutjes enzo. En daarna ging hij ons vertellen over de evenaar...hoe het kwam dat het verkeerd was bepaald..en dat je in Ecuador het best de sterren kunt bekijken (wanneer kom je langs Jeroen ;)) omdat je beide halfronden ziet. Jeroen, je mag me nu echt uitleggen hoe het zit met dat water...want precies op de evenaar was er geen draaikolk...serieus niet..we hebben alles 3 de opties gefimd, naja, Genna...en ik moet het anderen ook uitleggen als ik het van jou heb gehoord. We hadden nog meer gekke dingen, maar eerst even een vraagje: Als je in NL met je ogen dicht en je armen wijd voetje voor voetje in een rechte lijn wil lopen, lukt dat dan? Ik weet niet of ik het ooit heb geprobeerd namelijk, maar als het wel lukt....op de evenaar niet. En ik kon in 2 sec. een ei op een spijker zetten...weet ook niet of dat normaal ook gewoon kan, maar het was in ieder geval heel grappig allemaal.

Vanmorgen heb ik m´n eerste Spaanse les gehad. Samen met Lena (m´n Duitse huigenoot waar ik het eerder al over heb gehad) zat ik met nog 3 anderen in de beginnersles. We gaan in een lekker tempo en ik kan al een heel verhaaltje over mezelf vertellen en schrijven. M´n leraar is echt gek, maar heel leuk en hij weet al vanalles over mn vader, moeder, zusjes en vriendje (Jullie kunnen je hier niet meer vertonen ;) Nee, grapjes) want ik moest natuurlijk oefenen met vanalles.
We hebben ook huiswerk, jaja, ik moet hier harder studeren dan thuis :P.
Ik heb meteen gevraagd voor de jungle-week en aan jullie reacties merkte ik dat ik het verkeerd had verteld. Ik zou 2 weken Spaans doen en 4 weken vrijwilligerswerk, en nu wil ik 3 weken Spaans en 3 weken vrijwilligerswerk doen. Het ligt aan het project of het mogelijk is, maar ik denk het wel. Ik hoop het in ieder geval, want als ik meega naar de jungle gaan we echt supergave uitstapjes maken. Ook is het heerlijk relaxen in de stilte, hangmatten, zwembad, watervallen, maar ik pas wel op hoor. Het is niet de echte echte jungle, niet de Amazone, maar het lijkt erop. Het is ´gewoon´ regenwoud. En ze zeggen dat als je terugkomt dat al je kleding onwijs stinkt, dus dan maar ff snel naar de laundry-dinges.

Owja, als ik m´n Spaans niet oefen is het m´n Engels wel. Eigenlijk praat ik de hele dag Engels, tenzij Genna en Lena er niet bij zijn en ik ff met wat Nederlanders loop.

Maargoed, ik ben dus nooit alleen, en ik bevind me de hele tijd onder ´oudere´ en wijze mensen (dus wees gerust mam). Lena is 25, Genna is 30...en met hun trek ik het meest op. Supergezellig.

Jeetje, het wordt alweer superlang. Ik moet nog ff wat foto´s hierop zetten, maar ik heb het gevoel dat ik dingen vergeet. Nouja, eerst de foto´s. Trouwens, ik zie hier echt zooooveel gave dingen die ik wil kopen. Dus als ik in Otavalo ben, waar de indianenmarkt is, dan ga ik echt ff inkopen doen ;) Supermooie kleurtjes allemaal (zoals m´n Mexicaanse kleed).

Oke, nu de foto´s!
Doei voor nu!!

ps. Als je me wilt spreken (Jeroen?), om 7.30 -7.45 uur ´s ochtends (13.30 NL-tijd) ben ik echt al 2 uur wakker (ik kan echt niet in het ritme komen) en dan ben ik al klaar voor school denk ik, dus dan kan je gewoon naar mn huis bellen. Ik ga ws nog wel een mobiel kopen, maar naar een huistelefoon bellen is sowieso veel goedkoper. Ik kan zelf niemand bellen vanaf mn huis, wel hier in van die belhuisjes enzo.

Owja, ik heb straks mn eerste salsa-les, jeeeeej, zin in!

  • 08 September 2008 - 21:14

    Tien:

    Hola vecina, que tal?
    Ziet er wel heeeel cool uit allemaal! (zie ik daar een berg op de achtergrond?) Die jetlag is binnen een paar dagen over gelukkig, dus dat komt vanzelf goed:-) En als je het allemaal kan switchen zodat je naar de jungle kan moet je dat echt doen hoor! Lijkt me supercool!!
    Hier gaat alles natuurlijk z'n gangetje (gisteren een autoinbraak recht onder het raam waar de halve flat getuige van was, best grappig), en vandaag is je zusje langsgekomen met de sleutel. Ik heb gezegd dat ze de vriezer mocht plunderen;-) Als ze nog iets nodig heeft kan ze altijd bellen, moet je haar maar even m'n nummer geven.
    Tot zover de huishoudelijke mededelingen...
    Ook fijn om te lezen dat je spaans zo snel gaat, best makkelijk om te leren he?

    Buena suerte y hasta seis semanas!


  • 08 September 2008 - 21:50

    Mama:

    Heerlijk om je even gesproken te hebben. Wat een fantastische kleuren allemaal. Maar die enge beesten vind ik wat minder, hoop ook echt dat je die niet tegenkomt. Ondanks dat toch maar naar de jungle, want dat lijkt me nog steeds een geweldige ervaring die je niet moet laten schieten, als het even kan. Zo'n gekrompen hoofd heb ik ook ooit eens ergens gezien, vreselijk. Hier kan je wel recht vooruit lopen met je armen wijd en je ogen dicht hoor Roos. Maar een ei op een spijker zetten in 2 sec. lukt mij toch echt niet.
    Is er dan sprake van een soort magnetisch veld? Ik wil het ooit wel eens met eigen ogen aanschouwen. Wie weet....
    Nou schat tot heel gauw weer he en zet maar veel foto´s op deze site, want ik vind het fantastisch om alles te zien en met mij de anderen ook denk ik.
    kus...... mama

  • 09 September 2008 - 09:23

    Ellen:

    Roos Roos wat heerlijk allemaal ik zou mezelf wel even willen zappen....;) het lijkt me geweldig daar! Geniet ze ! xxx

  • 09 September 2008 - 14:11

    Suuz:

    Oh klink echt heel leuk en het ziet er ook zo mooi uit allemaal! Doet me aan Mexico denken! Later als ik veel geldjes heb gaan we wel even een tour doen en dan laat jij alles zien ;) Dat in de jungle klink ook super cool. Ik denk dat je bij jezelf even na moet gaan wat je liever wil, aan de ene kant is het vrijwilligerswerk natuurlijk super nuttig, maar aan de andere kant is nog een week Spaans ook niet verkeerd. En het is natuurlijk een eenmalige ervaring. Ik zou denk ik jungle kiezen! Ik las dat je mama had gesproken, jammer dat ik je niet even heb kunnen horen! Ik zit nu in mn kamertje, tis bomvol, ga zo de dozen btje wegruimen en dan meteen door naar de stairway, want heb weer papapapa-etentje, heb het wel druk hoor! Tis ook meteen BOEM aan de slag! En dan ook nog allemaal dingen van UMTC erbij, maarja ik heb het wel heel erg naar mn zin :) Heb trouwens al mn shizzle van je kamer af gehaald en je vuilnis buiten gezet, fiets binnen, wat dingen uit de vriezer gepakt en sleutel in t kastje gedaan :) Ik vind het trouwens leuk dat je regelmatig schrijft! hoop dat je dat ook blijft doen :) Mja ik ga nu dus even opruimen! Veel plezier nog! Ik lees snel wat van je! Dikke pakkerd, Suuz

  • 09 September 2008 - 21:11

    Trudie:

    Jee, wat beleef je veel leuke dingen.
    En wat bezonder dan toch dat ik dat hier op laan van de Bork een beetje kan meebeleven !!!

    Fijne tijd verders !

    Trudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 46919

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: