Yes! M´n hoofd zit er nog aan... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Yes! M´n hoofd zit er nog aan... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Yes! M´n hoofd zit er nog aan...

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

13 Oktober 2008 | Ecuador, Quito

maar hij is wel superrood..zit vol snot en heeft een zere keel:S. Gaat weer lekker inderdaad! haha!

Donderdag is het denk ik begonnen. Ik ging op de foto met een leerling van mn project en toen kwam een ander meisje met dr wang tegen de mijne aangedrukt omdat ze ook op de foto wilde en toen ging ze even lekker midden in mn gezicht hoesten. Het klonk al slecht..en ik ging bijna over mn nek..door de gedachten en de lucht. Gezellig. Die avond uit geweest...en de dag erna kwam er geen geluid meer uit mn keel.
Toen kwam er nog een verkoudheid bij. Gisteren teveel zon gevangen en best wel erg verbrand, dus duizelig enzo. Alles bij elkaar heeft het ervoor gezorgd dat ik gisteren heel erg beroerd was toen ik weer thuis was..en vanochtend te ziek was om naar mn project te gaan.
Duss...nu kan ik de uitgeprinte vouwwerkjes voor morgen bewaren.

Maar dit weekend ben ik dus met Dana, Sanne en Elaine naar Riobamba geweest voor de treinrit naar La Nariz del Diabolo (de neus van de duivel). Bij deze treinrit zit je op het dak (als baggage). Er waren dus een tijd geleden twee Japanners onthoofd..maar hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen snap ik nog steeds niet want zo gevaarlijk is het niet. Er zijn denk ik 2 plekken waar je inderdaad een flinke tik kan krijgen..maar je moet ook gewoon blijven zitten. Zittend is het uitzicht al supermooi. Maar je kent Japanners he ;) Die zien de wereld geloof ik door de lens van hun camera, dus dan kan je een uitstekend ijzeren ding best over het hoofd zien.

Maargoed, het was heel cool, superveel verschillende landschappen gezien, en heel veel zwaaiende mensen. Soms is het echt erg hoor...er stond zelfs een klein meisje in haar nakie te zwaaien..en dat was niet omdat het warm was..maar gewoon omdat ze waarschijnlijk zo arm zijn. Anderen hebben ontzettend vuile kledinge aan en eignelijk staan ze meer te bedelen dan te zwaaien. Dus op een gegeven moment was iedereen lollies enzo aan het gooien (wat je eigenlijk niet moet doen want die tandjes zijn al zo verrot...maargoed.

Op het eind zo´n beetje kwamen we langs de Devil´s Nose, een berg waarlangs het traject heel erg moeilijk was. Naast de trein had je meteen een afgrond eigenlijk.

De rit duurde 4 uur geloof ik...of langer. Iets korter had ook wel gemogen ;).

De dag ervoor (zaterdag) hebben we een beetje rondgelopen in Riobamba zelf, maar heeeel erg boeiend was dat niet. Nog naar een paar barretjes geweest vrijdag, ook erg gezellig.

Maar ik ga denk ik weer eens stoppen.
Ik zal nog een paar foto´s erop zetten en dan tot snel!

  • 13 Oktober 2008 - 17:48

    Mama:

    nou gelukkig maar dat je je hoofd nog hebt, al hoewel die nu even snotverkouden is. flink stomen boven een bak met heet water en wat mint of eucalyptus, dat laatste is het beste en mischien kan je dat bij zo'n kruidenvrouwtje wel vinden. Ze zullen ongetwijfeld wel wat voor je hebben daar.Je bent zeker wel iets verder van de rand af gaan zitten he, bij de Devil's nose..... eng hoor zo;n afgrond vlak naast de trein.
    Maar goed, ik heb a.s. donderdag weer vossenjacht in Emmen en heb met Florence afgesproken dat ze africaanse kleding voor mij meebrengt en een africaanse pruik. Ik ga dus in het centrum als africaanse rondlopen... dat is wel even behoorlijk wat grime werk, maar lijkt me weer fantastisch om lekker gek te kunnen doen, zonder dat mensen het in de gaten hebben dat ik het ben. Ik zal je nog wel verslag doen ervan.
    En dan is het volgende week alweer herfst vakantie, het schiet al aardig op.
    Ik hoop dat je je wat beter zult voelen morgen en dat je nog een paar fijne laatste dagen hebt met die kindjes.
    Tot horens maar weer. Liefs...mama

  • 13 Oktober 2008 - 21:28

    Marjan:

    Woww ... ik hoop dat die neus van de duivel er niet bíj verkouden was. Wel mooi landschap, maar als je dan ziet hoe arm die mensen zijn, dan is het toch wel jammer he ?

    Je kan trouwens ook al lekker salsa-en zag ik op het filmpje ... Wel leuk om je zo te kunnen volgen en wat een ervaringen heb je er dan bij zeg !

    Wordt gauw beter, anders moet ik de vliegmaatschappijen gaan inlichten over al die microscopische verstekelingen ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 46904

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: