de dokter - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu de dokter - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

de dokter

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

23 September 2008 | Ecuador, Quito

Gisteren naar de dokter geweest.
We konden het adres niet echt vinden, maar eindelijk snappen we hoe het in elkaar zit. Ze geven een adres namelijk aan als een kruising..zo is mijn straat ´Cordero 19-30 (nummers weet ik niet zeker ff) y Paez, wat dus betekent dat het dichtbij de kruising van die 2 straten is. Maar de plaats van de nummers geeft blijkbaar aan aan welke kant van de kruizing je moet zijn..welke weg je moet hebben. Bij mijn adres staan de nummers achter Cordero..dus dat betekent dat ik aan die Cordero-straat woon. Jaja..zo leer je nog eens wat.
Ondanks dat we het dus eerst niet konden vinden waren we op tijd en moesten we ook nog eens een halfuur ofzo wachten. De dokter sprak gelukkig Engels, maar dan nog kon ik het moeilijk volgen met mn dove oortjes :P.
Hij heeft erin gekeken, zoals een dokter dat altijd doet (niet voorzichtig) en vertelde mij het geruststellende bericht dat als ik door zou gaan met die oordruppels dat het wel eens flink mis zou kunnen gaan. Dussss...er zit namelijk een bacterienlaag om een bepaald membraan ofzo...en dat membraan kan door de druppels knappen en dat neemt dan alle bacterien mee naar binnen. Vrij vertaald is het geloof ik dat ik dan echt niet meer zou kunnen horen ofzo.
Dus kappen met de druppels.
En de peniciline die ik had..die gebruiken ze hier te pas en te onpas (zo zeg je dat toch). Voor elk pijntje zoals hoofdpijn wordt deze soort peniciline gekocht, waardoor mijn oorbacterien waarschijnlijk resistent zijn geworden. Heb nu dus de nieuwste antibiotica meegekregen, andere pillen tegen de pijn (maar eigenlijk hoef ik die al niet meer te gebruiken, want ´t doet niet zo´n pijn meer) en een histamine-iets, en waarvoor dat precies is weet ik niet. Mijn kamergenoot (jaja, die heb ik nu) heeft farmacie gestudeerd en zei dat het tegen allergische reacties was. Maargoed, gisteravond dus begonnen met supergrote pillen en het voelt nu al ietsjes beter. De dokter zei dat het morgenavond over moet zijn.
Ik hoop het maar, want morgenavond ga ik echt, echt, echt uit. Voor de eerste keer. Want het is Genna´s laatste woensdag hier (woensdag gratis cocktails ook al mag ik die nu niet vanwege mn antibiotica).

Maar ik heb dus een nieuwe huisgenoot van 23. Ze komt uit het Duitse gedeelte van Belgie (het schijnt te bestaan ja), dus praat Duits en Frans..jeej. Meteen de volgende dag is ze al naar het oude gedeelte van de stad gegaan...en vannacht is ze met een paar jongelui die ze op haar eerste dag heeft ontmoet meegegaan naar het strand (6 uur met de bus rijden). Hopelijk gaat dat goed. Als ik haar was zou ik het eerst even iets rustiger aandoen en vooral niet meteen met vreemden meegaan...maargoed, moet zij weten.

Nouja, dat was het weer voor vandaag.
Jullie horen van me! X

  • 24 September 2008 - 11:45

    Suuz:

    nounou dat is heel wat! Gelukkig maar dat je naar de dokter bent gegaan! Zou erg zijn als je door zoiets voor altijd doof zou zijn!
    Je klinkt niet heel positief over die nieuwe huisgenoot of lijkt dat maar zo? Kan ze ook geen Engels? Want dan is het wel erg moeilijk communiceren. Nouja dan moet je maar in het spaans praten he ;)
    We'll hear from you :)

    kus

  • 24 September 2008 - 17:54

    Ellen:

    hai rosie, even voor je opgezocht.....
    Wikipedea
    Histamine is een biochemische stof (biogeen amine) die betrokken is bij verscheidene fysiologische processen. De stof speelt een rol in het maagdarmkanaal, fungeert als neurotransmitter in het centrale zenuwstelsel en heeft een functie in het afweersysteem.

    Ik denk dus voor je darmen en je afweer.(antibioticaprbleem evt.)

    Een acute middenoorontsteking ten gevolge van een bacteriële infectie. Bij inspectie van het oor toont zich een rood en uitpuilend (bomberend) trommelvlies. Er kan een spontane perforatie van het trommelvlies optreden met een loopoor als gevolg. De patiënt heeft (soms hevige) pijn in het oor, hoort aan die kant slechter; meestal zijn ook enkele lymfklieren in de hals aan de aangedane zijde opgezwollen. Soms is er ook een algemene malaise, al dan niet met koorts. Soms ontstaat deze vorm van oorontsteking na een vliegreis waarbij dan vermoedelijk bacteriën in het middenoor zijn gekomen door het drukverschil tijdens de vlucht; men spreekt dan van barotitis.

    Nou wie weet van het vliegtuig of....van het zwemmen????
    Maar goed maakt allemaal niets uit als het maar over gaat, de doofheid kan nog wel even duren.Geen last van snurkers ieg.
    Ik hoop dat je wel muziek hoort bij het uitgaan anders is het wel erg saai. Nog even en dan ga je aan het werk , ik ben benieuwd....
    Mark is in Schotland en heeft zijn mobiel mee zonder beltegoed handig he ;) Hij belde even met een leen tel. alles goed daar.
    Jeroen is hard aan het werk>inhaalslag.Marloes is nu streetdansen
    en ik kom bij van een dagje hard werken met 31 apekopjes....
    nou dikke zachte xx op je oor en tot horens


  • 24 September 2008 - 19:50

    Marjan:

    Heey Roos,
    Pfft, jij ziet zo wel gelijk een heel andere kant van het land .. de medische. Ik heb je foto's ook bekeken en man, wat een prachtig land is het ook ... veel culturele dingen om te zien en te beleven en dan die bloemen (en de namen ervan ..)
    Ik hoop, dat je oorontsteking nu wel gauw over is, en dat het verder geen stempel zet op je verdere verblijf en dat je nu alleen nog maar gaat genieten en cultuur opsnuiven ...

    Liefs en groeten van Marjan uit Emmer Compascuum (vriendin van je moeder)

  • 25 September 2008 - 14:21

    Millie:

    Hey Roos,
    Morgen ga ik met mijn broer naar de klote want we gaan in de Ardennen racefietsen. Bergjes van 20% bedwingen. Het belooft mooi weer te worden, wat een gelukzakken zijn we toch! We gaan 3 dagen en zijn maandag weer terug. Een verder...ben ik manager geworden van het voetbalteam van Ecuador in Soccer Manager die rol is mij random toegewezen. Toevallig he? De beste speler is Christian Benitez die speelt bij Santos. Een talent is Salvador FELIPE CAICEDO en die speelt bij Manchester City. Dus laat die namen vallen als je wil scoren bij de mannelijke ecuadorianen!! ga je goed! millie

  • 25 September 2008 - 19:13

    Tien:

    Oeioei, niet zo best allemaal!
    Maar het klinkt alsof je er toch nog op tijd bij was, gelukkig maar!
    Ik lees net je mailtje, en ja, ik vind zelf ook dat er veel kleurtjes moeten komen hoor! En meisjesachtig, misschien grappige beestjes ofzo:-) Niet van die graffiti van langs het spoor, dat gaat denk ik vervelen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 46760

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: