Oke, nu Quilotoa! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Oke, nu Quilotoa! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Oke, nu Quilotoa!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

08 Oktober 2008 | Ecuador, Quito

Zondag nadat we een heerlijk ontbijtje hadden gehad gingen we door naar Quilotoa, het kratermeer. Het was een 4 uur durende rit,maar we zijn onderweg ook nog wel bij wat interessante plekken gestopt. Zo was onze eerste stop een markt met eigenlijk alleen maar Indigenasmensen (dat is het indianenvolk hier, de traditionelere Ecuadorianen) en daarna zijn we nog gestopt bij een traditioneel indigenas-huisje. En eindelijk kon ik dan een keer een foto maken van zo´n schattig indigenaskindje. Normaal gesproken kan dat niet want de indigenas denken dat kijken (en dus ook foto´s) een kind ziek kunnen maken. Vandaar dat ik sowieso nog geen foto´s van mijn klas heb..ze moeten eerst in de gaten hebben dat je spirit goed is. Maar in die indigenashuisjes heb je ook cavia´s rondlopen...en als die niet beginnen te piepen dan heb je een goede spirit in je.
Daarna maakten we een stop bij een kunstgalerij...sjaah. Leuk voor een kinderkamer..

En toen eindelijk kwamen we aan bij het kratermeer...wauw..wat was dat mooi! Het was gelukkig niet bewolkt dus van bovenaf was het hele meer zichtbaar. Even wat kliekjes gemaakt voor ´op de voorkant van het Ecuador-fotoboek´. Owja...even daarover...voor het geval iemand op het geweldige idee was gekomen om mij een Ecuador fotoboek te geven voor mijn verjaardag met al mijn verhalen van mijn waarbenjij en mijn foto´s..(ik bedoel het niet sarcastisch want het is echt een leuk idee!) want ik weet dat dat mogelijk is.....doe maar niet! Ik wil mijn fotoboek heel graag zelf maken omdat ik precies weet wie nog gave foto´s heeft en daar moet ik dan nog op wachten...bovendien konden soms mijn mooiste foto´s hier niet opgezet worden omdat die dan net de 2Mb overschreden.....dus...ik maak hem zelf :P.

Oke, verder...we moesten dus een heel eind afdalen..en ELKE keer kwamen we WEER bij een supermooi fotoplekje...haha..soms liep onze gids meer dan honderd meter voorop omdat wij zoveel foto´s maakten. Het pad was soms onwijs steil en glad..echt eng...en soms lag er zoveel zand dat je voet ten eerste helemaal verdween in het zand...en ten tweede gleed je met 1 stap een meter vooruit en naar beneden.

Beneden aangekomen stonden er allemaal paardjes, ezels en muilezels (muildier?) klaar om ons weer naar boven te brengen. Maar eerst gingen we even bijkomen en genieten van het uitzicht en de vlakke grond. Een aantal van onze groep gingen in een kayak het meer op.
Eenmaal op het beest was het niet relaxen..zeker niet. In het begin vroeg ik me af waarom ik niet gewoon zelf liep. Vooral op de steile stukjes hield ik mn hart vast. Dat beest kon vast ook uitglijden..vast wel! Maar hij deed het gelukkig niet. Op een gegeven moment had ik in de gaten dat ik wel heeel krampachtig op dat beest zat en dat ik best mijn benen kon laten bundelen...maar het bleef eng..de hele tijd. Vooral als je beestje besluit echt heeel erg langs het randje te lopen.
Maar ik heb het overleefd want ik zit hier. Dat was eigenlijk wel mijn zondag..want de rest was reizen...naar een Irish pub gaan en slapen.

En dan even over mijn project. Maandag was ik zolang weer niks aan het doen enzo dat ik het niet veel aanvond. Vooral als ik het er thuis over had en hoorde wat anderen deden dan voelde ik me heel erg nutteloos. Als ik met een kleurplaat aan kom zetten zitten ze me vast vreemd aan te kijken, want ze hebben wel heel veel kleurplaten. Dat is het verschil met andere projecten...ze hebben onwijs veel spulletjes..IN de klas in ieder geval. Daarbuiten niet..een heel kaal schoolplein..van beton. Maargoed..ik heb er die middag op school met iemand over gepraat...dat ik eigenlijk gewoon niet weet waar ze me voor nodig hebben. Maar daar zeiden ze dus dat gewoon dat beetje extra aandacht..dat je er bent...dat dat zo ontzettend veel betekent voor die kinderen, omdat ze dat juist thuis missen. Ik kan me inderdaad wel nutteloos voelen...maar mijn hulp is echt ontzettend hard nodig zeiden ze. Naja..oke dan he :P...dus gisteren en vandaag weer gezellig gedaan..kindjes een aai over hun bol gegeven..meegegaan naar de wc, werkjes uitgedeeld. Maar vandaag kwamen ze dus opeens met een ´planning´ voor wat ik wilde doen. Ik krijg nu elke dag een uur de tijd om iets te doen met de kinderen. Morgen ga ik ze de kabouterdans leren als ik de muziek tenminste kan regelen. Overmorgen is het een feestdag dus ben ik vrij..maandag wilde ik eigenlijk dingetjes (hoedjes, vliegtuigjes, figuurtjes) vouwen van papier, maar ik moet nog even wat voorbeelden enzo opzoeken op internet. We gaan ook nog een optredentje doen, of een klein verhaaltje uitbeelden..en donderdag gaan we de kindjes schminken. Alleen moet ik nog ergens schmink kopen. Maar volgende week heb ik geen spaanse les meer, dat heb ik afgezegd, zodat ik iets meer tijd heb voor de dingen die ik nog wil doen en dan kan ik ook even naar het grote winkelcentrum gaan.

Dus...t wordt vast leuk!
Ik heb ook weer salsagedanst..elke dag :P Maar gisteren dus met een andere leraar dan mijn vaste. Ik zet straks de filmpjes ergens online. Mijn vaste leraar heeft kort gekruld zwart haar (goh), is dun, een kop groter dan ik en draagt een bril. Dan herkennen jullie hem wel denk ik :P. Bovendien kan je het denk ik wel zien aan het dansen..dat gaat met hem het beste.

Nou, nu kap ik weer, want ik moet nog foto´s en filmpjes online zetten voor jullie.
Doei!

  • 08 Oktober 2008 - 20:18

    Mama:

    hoi Roosje, wat mij op valt is toch dat er erg veel kleur is in Ecuador, eigenlijk lijkt het daarmee wel wat op Mexico vind je niet? Zo vind ik die tas van Sanne, die ze op de foto's om heeft toch ook prachtig van kleur...oranje tinten zag is. ziet er allemaal erg leuk uit. Jouw muts vind ik ook een leuk gezicht, het lijkt wel dezelfde als die die dat Italiaanse meisje bij ons had laten liggen, weet je nog?
    Wat fijn voor je trouwens, dat je nu eindelijk echt wat te doen krijgt bij die kinderen. Mischien kan je ook wel een keertje papieren bloemen met ze maken en rijgen of iets leuks van klei, of een doosje beplakken met snippertjes, wordt ook altijd erg mooi, en als je kleine doosjes neemt met een dekseltje, dan kunnen ze die nog bewaren ook, om dingetjes in te doen.
    Ik heb natuurlijk geen idee wat daar allemaal voor materialen aanwezig zijn, anders kon ik je wel wat ideetjes aan de hand doen. Nou meid ik denk dat je daar natuurlijk ook zelf wel op kunt komen. Je kan natuurlijk ook een soort memorie met ze gaan maken, je hoeft dan alleen maar dikke kaartjes te maken van dezelfde grootte en daar iedere keer twee dezelfde plaatjes op te plakken van dingen uit het huishouden bijvoorbeeld. Zo'n spelletje hebben ze dan altijd nog wat aan.
    Oke schat ik hoor het wel weer, ik ben benieuwd naar je filmpje, waar vind ik die? tot horens of schrijfs..... je mamsie

  • 08 Oktober 2008 - 20:56

    Tien:

    Ik wil alleen maar even zeggen dat ik die foto van dat meisje echt heeeeel mooi vindt:-D Dat licht en die mooie bergen op de achtergrond, echt prachtig!!

  • 12 Oktober 2008 - 08:58

    Ellen:

    hai roos
    we (jeroen)zijn de dagen al aan het aftellen over ruim een weekje ben je alweer hier. Jammer dat je niet wat langer kan blijven want het is op dit wekend na niet echt lekker qua weer echt herfst....
    Marloes en ik zijn gister naar Gelredome geweest was één groot feest lekker dansen en zingen(met veel volume) het was indrukwekkend en aan het eind een vligende superman Marco lachen natuurlijk. Vandaag hebben wij been kramp hahah van het lange staan. We liepen in Arnhem stad en iedereen was er wit gekleed bizar om te zien.
    Ik hoop dat je volop genoet van je laatse week op het schooltje en knutsel maar lekker met ze meetal, ok hier, vinden ze dat heerlijk. Dikke kus van ons alleen en tot over 12 nachtjes...............

  • 12 Oktober 2008 - 09:00

    Ellen:

    ik zit op de latop dus je snapt al er blijven leters weg..........grom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 46787

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: