¡En la mercado! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu ¡En la mercado! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

¡En la mercado!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

10 September 2008 | Ecuador, Quito

Vandaag zijn we met de nieuwe ´eersteweeks´ naar de markt gegaan om allemaal gekke stuks fruit te proeven. Jaja, ik heb echt alles geproefd wat me werd gegeven!
Soms stond je daar met je fruit: `Hoe moet ik dit nu weer eten?`. De ene keer moest je even met je vinger roeren en dan de inhoud opslurpen, de andere keer moest je alleen de buitenkant eten en de binnenkant juist weggooien.
Het lekkerst vond ik de rode banaan, lekker zacht en zoet. De minibanaantjes vindt je niet in NL omdat ze zo snel zwart worden dat je ze niet kan vervoeren. De groene bananen gebruiken ze voor bananenchips. En dan heb je ook nog de normale. Verder echt zulke gekke dingen geproefd, en ze hadden allemaal weer hele vreemde namen dat ik ze echt niet heb onthouden.
De markt deed me een beetje denken aan de zwarte markt in Beverwijk en de Grote Bazaar in Istanbul, alleen heb je alleen maar eten en drinken hier.

Ik heb ook wat foto´s gemaakt van mijn huis en kamer zoals je ziet. Ik zit inderdaad in dat ´erkertje´ (zo heet dat toch?) Morgen of overmorgen zal ik wel een kamergenoot krijgen, hoewel ik het wel lekker vind zo´n kamer voor mezelf.

We gaan trouwens niet naar de kust voor de jungleweek, maar zaterdag naar Otavalo (indianenmarkt) en zondag mischien met de teleferico de berg op (hoewel Lena net in d´r boek las dat er soms een rij staat van 4 uur, dus ws worden de plannen nog gewijzigd).

Na onze jungleweek gaan we langs het plaatje ´Mindo´. t schijnt echt heel mooi te zijn daar. We gaan daar sowieso met zo´n kabel door het woud sjezen...jeweetwel, dat je aan de kabel hangt en hoopt dat je goed vast zit. Er is een superlang parcour uitgezet, maar Lotte (van die foto en onze bovenbuurvrouw) heeft het ook gedaan en die zei dat het supergaaf was om te doen. Dusss..heb er echt zin in. Als het kan gaan we ook nog paardrijden daar.

Ik geloof dat ze hier in Ecuador net zo fanatiek zijn wat voetbal betreft als in Nederland, want ik hoor steeds ´Oeehhhh´, ´Aaaahhh´ en gegil. Ecuador speelt op dit moment tegen...ja, vergeten.

Ik ga zo lekker uit eten met een heleboel mensen want het is Lotte´s laatste avond hier. Daarna gaan we uit, want van 18 tot 22 is het ladies night en krijg je gratis drankjes (ook cocktails, zijn ze gek ofzo?!) Ben benieuwd hoeveel dronken mensen we tegenkomen. Heb vandaag het woord voor kater geleerd, maar ben het vergeten..is echt een grappig woord. Sommige woorden gebruiken ze alleen in Latijns-Amerika. Ook leren we soms wat Indianentaal woorden. Quichua ofzo heet de taal..als die q´s en c´s zijn soms wel moeilijk hoor :P.

Maargoed, ik ga weer stoppen, nog ff m´n andere mail bekijken.

En bedankt voor alle leuke reacties, erg leuk om te lezen!! Ik wil iedereen wel een persoonlijke reactie terug geven, maar alles gaat hier zo sloom en moeilijk soms...en dan moet ik opeens weer weg enzo..dat het gewoon onhandig is.

¡Chao!

  • 11 September 2008 - 11:12

    Anne:

    Hey Roos,

    Leuk om je berichtjes te lezen! En om de fotos te bekijken :)
    Que disfrutes mucho!

    saludos desde Espana

  • 11 September 2008 - 16:02

    Mama:

    Hmmmm, wat ziet dat er allemaal aantrekkelijk uit op die markt en wat zou ik dat ook graag allemaal proberen. Cactusfruit zag ik ook liggen, dat ken ik wel, maar rode banaan nog niet. En helemaal niet iets, waar je eerst met je vinger in moet roeren..hhahaha. Je hebt een gezellige kamer, maar lijkt je bed nou zo klein, of is het echt zo klein? Maar goed dat jij geen twee meter bent. (ook maar goed, dat Jeroen er niet bij is, dat zou niet passen...haha) Kijk al weer uit naar je volgende berichtjes. liefs mama. XXXX

  • 11 September 2008 - 19:57

    Je Zus:

    haha klinkt zo grappig, je leert allemaal dingen maar bent het ook allemaal weer vergeten :p Hopelijk blijven de belangrijke dingen(zoals de spaanse taal!) er wel in ;) De foto's zien er echt leuk uit! Ik zei meteen van: haar kamer is groter dan de mijne! :p Ik was met Rinke en die kon die varkens niet uitstaan! (ze is ook vegetarisch) Ziet er ook heerlijk uit :p Moest meteen denken aan die franse hypermarchés! Ik vind je huisje er echt super mooi uitzien! Echt zo'n buitenlands huisje, lijkt zo knus. Ik kreeg trouwens helemaal geen mail van dat je weer een berichtje had geschreven! Gelukkig hoorde ik het van mam. Mja lees je snel weer :)
    kusjes suuz

  • 11 September 2008 - 21:21

    Tien:

    Haha, dat van het bed wilde ik ook al vragen! Lijkt wel of ie speciaal voor jou gemaakt is:-D (ik geloof dat ik maar niet in zuid-amerika ga wonen...)
    Als je nog eens op zo'n markt komt moet je maar eens kijken of je pitahaya ziet. Is een roze vrucht (lijkt een beetje stekelig van buiten) met KNALroze spul binnenin en pitjes erin zoals een kiwi. Ziet er heel bijzonder uit en best lekker!
    Enne, neem je ook wat van die medicijnen voor geldproblemen mee naar nederland??

  • 12 September 2008 - 19:58

    Jeroen:

    Hey knoetje,
    ik vond het leuk je te bellen vanochtend! Hier gaat alles saai, heb de hele dag een beetje boek gelezen, nu de lama's kijken, zo ga ik misschien nog wat programmeren. Wel goed bericht; voor mijn laatste vakje een 8! (dat verslag) Wel chill dat vond ik ook wel dat ik ervoor had verdiend. Nu kan ik dus zeker weten mijn diploma ophalen op de 3e! Mam wil me alweer een cadeautje geven maar ik heb geen idee, jij? Ik heb weer een nieuwe afspraak met de fysio maandag, ik hoop dat ie goed nieuws voor me heeft maar ik verwacht nog net zo lang.. Hoe was je salsapriveles?
    Spreek je wel weer.. XXX je vriendje.

  • 12 September 2008 - 20:05

    Ellen:

    Leuk je stem even gehoord te hebben. Veel water/thee drinken Rosie is goed voor je keel!Goed he van je nerdje ;)3 oktober is het feest, jammer dat je er dan niet bij kan zijn...of kom je even over??
    Mark gaat beeldhouwen goed he!en Marloes is weer begonnen met streetdance in Leidenen stijldansen en ik.....jajja met meditatieve Tibetaanse yoga ik ben nu helemaal chilllllll
    Ik heb 8,90 gewonnen in de staatsloterij dus dat wordt een taartje halen...
    Roos nog heel veel plezier, neem je een jungle beestje voor me mee? Vor mijn lieve pdd nossertje (robin) die beestjesgek is???
    Enjoy every day
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 46899

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: