Salsa! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Salsa! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Salsa!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

12 September 2008 | Ecuador, Quito

Hoooi!
Ik heb net een prive-salsales achter de rug...sjeeeeeemig..ik snap niet hoe mensen kunnen zegen dat dansen geen sport is! Na 10 minuten voelde ik het zweet al druppelen zeg maar. Maar nu is het ook wel zo dat op deze hoogte alles ff wat moeilijker gaat. Lena is onwijs sportief maar had hier ook het gevoel dat ze 60 was.
Maargoed, het dansen heb ik 50 minuten volgehouden...ik was zo duizelig van al het draaien enzo dat ik bijna van mn stokkie ging.
Toch was het echt cool hoor! En als ik terugkom van de jungle ga ik wat meer lessen volgen denk ik, want hij (weet zn naam niet) vraagt 6 dollar per uur...nou, daar moet je in NL niet mee aankomen :P

Owja, even nog iets opmerkelijks. Weeetje wat hier een ´normale´ sport is?? Golven met een levende kip. Ze begraven de kip in de grond, laten de kop nog boven de grond uitsteken. Dan wordt de persoon die moet slaan geblindoekt en in de rondte gedraaid en dan mag hij slaan. Als hij mis slaat moet ie voor de hele groep iets betalen/kopen ofzo. Dan mag de volgende. Soms blijft de kip leven aan het eind, maar ik geloof dat ie dan alsnog opgegeten wordt..maargoed.

Maar ik ga weer...moet mn was ophalen van de ´laundry´, anders heb ik niet genoeg kleding voor de jungle. Kost toch maar 1.58 dollar:P voor 4 kilo ofzo. We probeerde uit de vinden hoe heet ze het zou wassen...maar verder dan calor en caliente kwamen we niet. En toen vatte zij het weer op als colores(kleuren), dus ik ben benieuwd of mn broek nog past.

Doei!

  • 12 September 2008 - 21:04

    Ninke:

    Hey roos,
    wat gruwelijk van die kip zeg! Bah! Dat zou ik niet willen zien denk ik..
    Maar wel gaaf dat je allemaal van die dingen meemaakt die hier best wel vreemd zijn:)
    Hier gaat alles zn gangetje, ik heb nu alweer het gevoel dat ik al maanden weer bezig ben. Ik heb leuke vakken maar het is wel echt heeeel anders dan bij psychologie!! Wel, euhm, verfrissend!
    En ow, ik heb mn piercing eruit gehaald.. Dat was het advies van de tandarts, het ging niet zo goed met mn tandvlees enzo. En ja, ik vind het wel heel erg jammer maar straks voor solliciteren voor een stage moest hij er toch wel uit. Denk ik..
    En nu neem ik gewoon nog een tattoo;)
    We hebben met pink dragon weer nieuwe activiteiten gepland, en ook een weekend, jeeh! maar dat lees je nog wel op de site.
    Zo, ik hoop dat ik je nu een beetje goed heb bijgepraat:) Je zei dat je op de hoogte wilde blijven van hoe het hier is, maar bij jou is het gewoon veel spannender, dus jouw verhalen zijn veel sensationeler!
    Heeeel veel plezier in de jungle! Pas op voor enge beesten en valkuilen en lianen:P En maak maar veel foto's want ik denk dat iedereen hier wel heel benieuwd is hoe die jungle eruit ziet!
    xxx ninke

  • 12 September 2008 - 22:15

    Mama:

    Nou daar sluit ik mij dan meteen maar even bij aan..... wat een gruwel verhaal zeg van die kip. Ik zou dat ook absoluut niet hoeven zien, ik denk dat ik hem direkt zou uitgraven.....(word ik dan opgepakt?) nou ja gelukkig zijn er ook veel leuke kanten aan het land en 1 daarvan is wat ik begrijp.. de prijzen. Je kunt er dus buiten de reis er naartoe, lang teren op je vakantie geld. Misschien heb je dan ook nog wel genoeg over voor leuke dingen, om mee terug te nemen. Pas wel op, wat je meeneemt en doe toch maar geen medicijnen voor geldzorgen, want stel je voor dat ze het voor een soort drugs aanzien....hahahha. Hier gaat alles zijn gangetje, zoals altijd. Heb vandaag voor het eerst sinds een paar jaar...(uhum).. mijn auto van binnen gestofzuigd. Ziet er dan ook weer netjes uit. Dat wil niet zeggen dat dat nooit gebeurt is, maar niet door mij. Morgen ga ik het gebouw van de Gasunie in Groningen bekijken, dat stond al lang op mijn verlanglijstje, maar het gaat nu eindelijk gebeuren. Ben reuze benieuwd of het echt zo bijzonder is. Je hoort het nog wel. Nou schat dat is het weer voor vandaag. Je weet het he... dikke kussen en tot schrijfs. mama XXX

  • 13 September 2008 - 09:42

    Ellen:

    getverdegetver het klinkt afschuwelijk maar als je even nadenkt....hier draaien ze ook de kop van een kip om om hem te doden en vervolgens te nuttigen...maar goed dat is mogelijk een snellere dood.
    Fijn dat je geen kip bent...
    we willen natuurlijk wel een demonstratie salsa als je thuis komt..ojee strakke broeken? niet lekker in de jungle... ;)
    xxxxons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 46926

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: