Goed aangekomen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

06 September 2008 | Ecuador, Quito

He allemaal!

Ik ben er!
Na een superlange (miste mn vliegtuig in Miami dor vertraging in London) en vermoeiende reis, werd ik opgepikt door een hele aardige leraar van m´n school. Hij zette me af bij m´n studentenhuis, liet me mijn kamer zien...en zei: ´tot maandag´. Dus, hier zit ik dan. Lekker lang geslapen..hoewel ik in het vliegtuig ook al best veel had geslapen en daardoor vanmorgen om 6 uur al wakker werd, heb ik het nog weten te rekken tot een ur of 9 denk ik (heb even niet zoveel besef van tijd nog).
Vanmorgen 3 Nederlandse huisgenoten ontmoet, waarvan 2 meisjes die vandaag samen weggingen en 1 jongen die onwijs brak leek. Toen de meisjes weg waren ontmoette ik nog een Duits meisje, die zit hier nu naast me. Zij is 1 dag eerder aangekomen dan ik, dus waarschijnlijk krijgen we ook samen Spaanse les. Erg gezellig tot nu toe! We hebben een beetje dezelfde interesses qua studie. Zij doet biologie maar heeft onderzoek gedaan naar perceptie enzo en ik benader die dingen dus vanaf de psychologische kant.

Omdat ik gisteren in het donker aankwam heb ik niet zoveel van de stad gezien, maar nu ik even 5 minuten heb gelopen vallen me vooral alle gekleurde huisjes op. Er is 1 zo´n cafeetje wat echt superveel kleurtjes heeft..ik ga er een foto van maken als het schemerig wordt want dan schijnen er allemaal leuke lichtjes te zijn.
Verder..sjaah..ik slaap op een leuk kamertje..er staat nog een bed..en er schijnen volgede week nog wat mensen te komen, dus wie weet krijg ik nog een roommate.

Nou, weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog moet typen.
Owja, zit een beetje met een kwestie: Ik kan ook 3 weken spaans doen en de laatste week daarvan in de jungle les nemen...dat doen al mn huisgenoten en vanaf daar schijn je ook hele gave excursies te kunnen doen...Duss..wat zal ik doen? Dan doe ik dus 3 weken vrijwilligerswerk ipv 2.

Maargoed, ik ga afronden hier, want ik weet niets meer te vertellen over de afgelopen uren.
Owja, je ziet echt superhoge bergen vanaf hier, echt gaaf.

XX! Tot snel!

  • 06 September 2008 - 18:16

    Jeroen:

    He lieve vriendin,
    goed dat het allemaal gelukt is ondanks het missen van je vlucht. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, met de dagelijkse dingen ook; hebben jullie een goede keuken? En wat heb je gegeten? Zit je in een leuke wijk? Is er veel armoede op straat of is het net als de grote steden waar we al zijn geweest? Over die keuze, ik zou wel de junglevariant kiezen, maar dan wel extra goed je huiswerk doen qua Spaans ;-).. Hiero gaat alles goed ik heb ook lang geslapen want ik was nog lang opgebleven gister, en ik ben nu lekker aan het programmeren de hele dag, voor het huiswerk van maandag. *nerd-alert*.. De wedstrijd morgen gaat wel door maar we hebben geen tegenstander dus we moeten tegen team 12 van conquesto.. suf.. maar ja, beter dan niet spelen. Ik heb ook alweer afspraken met vrienden gemaakt, maar moet er nog een paar bellen.

    In ieder geval, enjoy, en tot blog/bel/mails ofzo!

    xxx Jeroen

  • 06 September 2008 - 21:21

    Ellen:

    Hai stoere meid. Ik ben superblij dat alles goed gegaan is! vicks natte zakdoek en warme sjaal er omheen ben je morgen weer helemaal fit! wij gaan zo al slapen voor jou over 7 uurtjes> Que descanses

  • 06 September 2008 - 21:22

    Fietie:

    Hey Roosje,
    Wat gaaf joh! Leuk dat je al contacten hebt gelegd! ik zou (netals jeroen) ook voor het jungle-avontuur gaan! Klinkt super gaaf! En een weekje extra vrijwilligerswerk lijkt me ook alleen maar goed! Maarrrr, je moet vooral zelf doen waar je zin in hebt! Staat vast ook in het boekje wat we je hebben meegegeven! Zorg dat je vooral alles doet wat je wil doen, anders krijg je strax achteraf spijt dat je dingen niet hebt gedaan!
    (= maar een tipje van een 'ervaren' reiziger ;-))

  • 07 September 2008 - 10:25

    Ninke:

    Roos! Super om weer iets van je te horen! Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je goed bent aangekomen.
    Het klinkt allemaal heel leuk, ik ben benieuwd naar de foto's. En ik zou als ik jou was ook voor het jungleavontuur gaan, nu heb je de kans daarvoor. En dat je dan een weekje extra vrijwilligerswerk doet is toch ook alleen maar goed?
    Pas alleen wel op voor enge beesten in de jungle:P
    xx Ninke

  • 07 September 2008 - 16:32

    Mama:

    Lieve schat, ben blij dat je na een vermoeiende reis toch goed bent aangekomen. Geweldig dat je dit toch allemaal mag meemaken. Tuurlijk moet je proberen om alles te doen wat je kan doen daar en een jungle avontuur lijkt me geweldig. Een extra week vrijwilligers werk is alleen maar goed denk ik, maar ik ben het met Ninke eens dat je wel goed moet oppassen voor gevaarlijke beesten..... maar goed, daar ben ik je moeder voor. Verder wil ik ook van alles horen over de bevolking, over het eten, enz enz. Natuurlijk wil ik ook graag gauw een paar foto's zien van die leuke gekleurde huisjes etc.
    Ik heb zaterdag het feest van Florence gehad en het was hartstikke leuk, met een africaanse band en heerlijk africaans eten. Ik heb enorm veel gedanst, lekker trillen met die billen op z'n africaans...hahahaha en ik ben bij Florence blijven slapen snachts, want we waren zo verschrikkelijk moe. Ik had haar smiddags nog meegeholpen in de keuken en ik heb haar vanmorgen ook weer meegeholpen met opruimen. Nou Lieverdje, we horen nog van je en jij van ons..... dikke pakkerd, mama

  • 07 September 2008 - 20:54

    Jeroen:

    Hey knoedie, nog even een update vanuit zoetermeer, ik was naar badminton gegaan maar heb bij het 5e punt wat ik speelde mijn voet verzwikt.. zucht. dus ik lig nu al de rest van de dag op de bank te suffen met een drukverbandje op mijn voet, en ik weet niet wanneer ik weer kan spelen, aangezien de pijn nog niet echt weg gaat. Alleen als ik helemaal stil lig voel ik niets meer na een poosje. Lekker begin van het nieuwe seizoen.. En ik heb ook verplichte colleges dus ik moet maar zien hoe ik dat doe. Ik heb wel mijn boek uit nu, lol.. kan ik deel drie gaan kopen. Hoe was de rest van je weekend? Veel succes met je eerste dag morgen! En ga je nog een mobiel kopen? xxx Jeroen

  • 08 September 2008 - 19:46

    Janneke:

    Super leuk om te lezen hoe het met je gaat!

    Is het eigenlijk niet alleen maar heel tof om in de jungle te gaan? Als je nu niet gaat krijg je er misschien later spijt van. Zo'n kans krijg je misschien niet meer... En meer vrijwilligerswerk is natuurlijk ook hartstikke goed.. Maar natuurlijk vooral doen wat je leuk vindt :) Veel plezier nog!

    liefs en adios ;)
    Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 46770

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: