Over een weekje al - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Over een weekje al - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Over een weekje al

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

09 September 2008 | Ecuador, Quito

Hola Allemaal,

Ik ga het jungle weekje doen en het is niet in mn derde week maar in mn tweede week al! Dus volgende week zit ik een week zonder elektriciteit (en internet)! Dus dan horen jullie even niets van me. Ws vertrekken we dit weekend al naar de kust, ff genieten van de warmte, want hier is het aardig koud soms...najaa...vooral s avonds/s nachts, en dan gaan we zondag naar Puerto Quito, zoals het genoemd wordt. Daar krijgen we met zn 3en les, Lena, Melanie (uit Zwitserland) en ik omdat we met anderen meegaan die wel al in hun 3de week zitten.
En als ik terugkom heb ik dus nog een week hier in Quito les...en dan ga ik met iemand even langs mn project zodat ik weet waar het is en hoe ik erkom. Want zonder straatnamen lijkt het me behoorlijk lastig te vinden.

Ik vind het heel leuk om te horen hoe het daar is! Want ik zit hier maar...naja..genoeg te doen, maar alles wat in NL gebeurt is niet opeens veel minder belangrijk.
(terwijl ik dit typ probeert een Ecuadoriaan me een armbandje te verkopen via het raam heen door heel lief te lachen, nee dankje)

Gisteren heb ik trouwens mn eerste salsa-les gehad, was erg leuk! Jammergenoeg was het echt superheet daar, of het kwam doordat ik fanatiek was ;) Ik ging samen met Genna en we hebben in 1 les geleerd wat je bij Olympos in 3-4 lessen leert denk ik (daar doen ze eeuwig over de basispassen vond ik).

Meer heb ik even niet te vertellen sinds gisteren, dus ik ga maar ff rondsurfen tot Genna en Lena me komen halen om te lunchen. Zij hebben nu een afsprak met iemand omdat ze vrijwilligerswerk op de Galapagos eilanden gaan doen. Ik ga daar trouwens niet naartoe, heb er gewoonweg geen tijd voor. Je kan wel een cruise doen voor 800 dollar ofzo...en das best duur, want je ticket zit daar geloof ik ook niet bij.


Zoo..daar lag het internet van het hele cafe eruit...das normaal hier geloof ik...ook als je belt.
Maargoed, Genna en Lena zijn er en we gaan zo heerlijk lunchen. Tengo mucho hambre! Ik heb super honger!
Doei!

  • 09 September 2008 - 20:28

    Robert:

    Hallo,Buenos dias !! ik heb net je verhalen gelezen. Hoorde van Dée dat in Ecuador zat. Heerlijk lijkt me dat zo'n avontuur. Geniet er maar goed van. Groetjes van Frankrijk.
    Doeg!!Ik volg je wel op internet.

  • 09 September 2008 - 20:32

    Mama:

    Tjonge jonge, nog even en je bent helemaal niet meer te verstaan in het spaans...hahaha.. je gaat als een speer. Nog maar even flink wat heen en weer praten, voor de volgende week dan, want ik vind het maar niks dat ik dan een week lang niks hoor. Maar ach daar komen we wel doorheen hoor. Heerlijk voor je dat je het zo naar de zin hebt en dat je die jungle week mag doen. Zet je nog wat nieuwe foto's op de site, ik ben benieuwd. Liefs van je mama...XXXX

  • 09 September 2008 - 21:10

    Roos:

    @mama

    Ik heb even geen interessante nieuwe foto´s nu. Morgen maak ik er eentje van mn leraar Martín en van hoe we daar zitten elke dag.
    Ik wilde eigenlijk een foto maken van mn lunch vandaag want mn stukje kip zag er zo smerig uit dat ik er spontaan vegetarier van zou worden :P. Ik had een soort ruggewervel met vleugels....en allemaal ribben. Maar ik heb er maar geen foto van gemaakt want dat vond ik een beetje genant en de mevrouw van het restaurant was superaardig verder.

  • 09 September 2008 - 21:56

    Margot:

    Het is echt leuk om te lezen wat je allemaal in Ecuador doet. De jungle in klinkt ook gaaf; heb je je schoenen niet voor niets gekocht :) Veel plezier deze week met het leren van Spaans en de salsa!

    Groetjes, Margot

  • 10 September 2008 - 07:39

    Wendy:

    Als je weer terug bent, wil ik ook die salsa stapjes leren hoor!!

  • 10 September 2008 - 10:44

    Pap:

    Blijven genieten Roos, Icare about you, Groeten uit Meppel

  • 10 September 2008 - 12:54

    Jeroen:

    He lieverd, leuk lekker veel berichten tot nu toe, vandaag weer lekker gestudeerd? Ik heb een spannende dag, de LHC is vandaag echt aan gegaan, ze hebben op dit moment (ik volg een live webcast) al protonen lopen in de hele ring, linksom, en zijn bijna klaar met protonen rechtsom! Echt vet om zoveel physici in de control room te zien, allemaal gespannen en blij dat het lukt.. soms zijn er problemen maar dan worden er wat noodmagneten aangezet om de beam weer goed te sturen. Het is echt een historische dag zeg maar, het grootste apparaat ter wereld wat in werking wordt gesteld. Als het compleet is kunnen ze binnen een paar weken beginnen met het laten botsen van de protonen, en dan komt het echte vuurwerk.. Verder gaat het wel goed met mijn voet, hoewel ik vanochtend wakker werd met wat pijn omdat ik in mijn slaap mijn enkel had aangespannen. Ik ben vandaag vooral alleen thuis, maar dat vind ik niet zo erg. Een beetje programmeren is ook wel handig.
    Nou, veel plezier vanavond nog met de 'disco', drink maar lekker veel gratis cocktails! X van je vriendje!

  • 10 September 2008 - 15:31

    Mama:

    Nou ik moest wel lachen om je kip verhaaltje hoor, jammer dat je geen foto kon maken, maak dan maar een foto van hoe je daar ondergebracht bent. Het huis je slaapplaats etc. Maakt niet uit hoor als je teveel foto's hebt, dan sponsor ik je nog wel een keertje voor nog 100 foto's. Ik vind alles interessant wat ik van je lees. Ik ga vanavond met de eerste "ouder" bezoekjes beginnen, want als het een beetje meezit, heb ik het misschien voor de kerstvakantie afgerond. Ben er achter gekomen, dat de V3 klassen, die ik tijdelijk heb overgenomen van een collega die in het ziekenhuis ligt, alleen maar hebben leren natekenen en zelf haast niets kunnen. Mijn les bleek dan ook een hele openbaring voor ze te zijn. Ik heb ze laten zien hoe je alles om je heen ruimtelijk kunt tekenen en ze kregen er zelfs schik in. Morgen heb ik nog meer van die klassen. Ben nu al benieuwd wat ze tegen hun eigen docente gaan zeggen, als ze eenmaal terug is. Nou lieverd, dan weet je ook even iets van mij. Ik begrijp dat je een disco hebt vanavond, dus je maakt duidelijk best veel lol daar. Liefs en dikke kussen....mama

  • 10 September 2008 - 20:14

    Ellen:

    ha Roos
    Het gaat je goed dat doet me plezier.... nog geen last van de Zuid Amerikaanse bacteriën?
    Jeroen loopt met krukken.... trap op en af met één kruk. Het gaat alweer wat beter.Hij laat zich goed verzorgen. Vandaag is het een topdag voor hem...Cern> de deeltjesversneller... je hebt het vast al gelezen.
    Jammer dat je niet naar de Galapagos kan maar wie weet komt er later nog een kans...succes met spaanse les en dansen (leuk!)liefs van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 46773

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: