Een week in de jungle en 20 ´mozzy-bites´ later - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu Een week in de jungle en 20 ´mozzy-bites´ later - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Rosalie - WaarBenJij.nu

Een week in de jungle en 20 ´mozzy-bites´ later

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

20 September 2008 | Ecuador, Quito

Na een weekje jungle zijn Genna en ik erachter gekomen dat je in nog zo´n geweldig oord kan zitten, maar dat het met de verkeerde mensen geen zak aan kan zijn. Waarschijnlijk werden wij meteen de eerste avond al als saai bestempeld omdat we op tijd naar bed gingen en hebben we het daardoor voor de rest van de week verpest ofzo ;). Maar wat wil je als je wekker om 7 uur gaat, je snel moet ontbijten, dan 4 uur spaanse les hebt, daarna een excursie waarbij je een paar uur gaat wandelen (berg op, berg af, berg op, berg af), gaat zwemmen, en weer terug. Daar wordt je best moe van!
Maargoed, wij waren dus saai denk ik, maar de anderen (2 van de 4 iig, waaronder Lena) waren zo kinderachtig aan het doen! Ze hingen de hele tijd aan elkaar, zo geheimzinnig-giebelig, flirtten met de crew..trokken vreemde gezichten als Genna of ik iets zeiden..en ´s nachts maakten ze onwijs veel kabaal als ze gingen slapen (en we sliepen in houten hutjes, met een gaasje als raam)..echt heel irritant. Op een gegeven moment gaat dan ook echt alles irriteren. En het toppunt was nog wel dat Lena op haar 25 is begonnen met roken. Om erbij te horen denken wij, want haar copy-cat maatje is ook een kettingroker. Wij hopen echt dat ze straks weer ´normaal´doet.

Maargoed, dat waren even alle frustraties. Ik heb ook hele leuke dingen gedaan!!
Ondanks het wandelen wat best zwaar was hebben we wel echt een supermooie waterval gezien. Hij was niet heel erg groot, maar t zag er gewoon heel mooi uit.
De volgende dag zijn we naar een fruitfarm geweest. Dat was weer een stuk wandelen en heel veel fruit zien. En toen ik zei dat ik niet echt van fruit houd gingen ze me uitlachen :P. Maargoed, ondertussen moest ik wel weer alles proeven. Bovendien kregen we bij elke maaltijd fruit, dus ik heb echt in mn hele leven nog nooit zoveel fruit gehad. En elke keer wilde die man me meeer geven...en dan stond ik daar met mn grote stuk kokosnoot. Kokosnoot is niet superlekker ..tis nogal neutraal, toen de man niet keek gooide ik het snel weg, maar na 1,5 meter in de lucht knalde het tegen een bananenblad aan :P Dus iedereen meteen kijken wat er was. Tralaalaaa...niks hoor. Maarja, de fruitfarm vond ik wel best...maar de volgende donderdag gingen we dus naar een medicinaal-ietsje. Een tuin met allemaal medicinale dingen. Een drakenbloed boom, een penis-van-de-duivel-boom (zie foto), peper, anijs, en allemaal andere gekke dingen waarvan ik niet eens wist dat het aan een boom groeit.

Op een gegeven moment is het allemaal zo normaal. Het is hetzelfde als dat je naar een museum gaat en ze hebben 10 dezelfde kamers met sieraden ofzo. Na 1 kamer heb ik dat ook wel weer gezien en geloof ik wel dat ze nog meer net iets andere sieraden in de andere kamers hebben. Owja, in de fruitfarm werd ik nog bijna in coma gebracht door een pomelo die uit de boom viel. Het is een supergrote sinaasappel ofzo. We hoorden eerst wat ritselen en toen viel dat ding met een ´baf´ een meter naast me op de grond.

Woensdag hadden we geen excursie, maar gingen we chocolade maken vanaf een cacoaboon. Echt cool, nu wil ik het ook een keer thuis zo maken. Voor degenen die het ook willen proberen, lees verder. De anderen kunnen dit stukje overslaan:

[[Eerst ga je de bonen in een pan gooien, zonder olie. Na een paar minuten roosteren moet je even proberen of je ze kan ´kraken´ en het dikkere velletje eraf kan halen. Als dat kan dan ga je ze dus allemaal ontvellen en houdt je donkere bonen over. Deze bonen moet je malen (wij hadden een speciaal machientje ervoor, maarje kan ze vast ook met een staafmixer bewerken). Daarna gooi je ze weer in de pan, zonder olie, en doe je er een mix bij van water en suiker. Je kan het ook met melk en water doen, tis maar hoe puur je het wil hebben. Ik zou zelf even op internet zoeken naar de ingredienten van chocolade, want volgens mij kan je er nog veel meer ingooien. Maargoed, dan moet je roeren, roeren, roeren, roeren, tot het een beetje dik wordt. En dan....kan je er banaan en kokosmakronen indopen enzo ;) (@PD´s: Misschien leuk om eens met Pink Dragon te doen??)]]

Woensdagavond gingen we ringen maken. Ze kwamen van een kokosnoot. Maar ik snap nog niet hoe het kan dat de noot zo klein was, misschien hebben ze zo lang gewacht dat ie na een tijd weer krimpt ofzo?? De noot was namelijk iets van 8 cm denk ik. Die hebben ze in allemaal stukjes gezaagd en dan krijg je kleine ringetjes. Die gingen we schuren, en nu zijn het gewoon bruine ringen, heel mooi!

Donderdag gingen we dus naar die medicinale-tuin, maar toen begon mn oor pijn te doen. Met kamillethee probeerden we de pijn minder te maken, maar het heeft niet echt geholpen, want ik heb nu een oorontsteking. Ben half doof daardoor.Toch was het grappig hoor, dat je leraar dan met een rietje kamillethee in je oor giet. En van de hangmat afvalt..

Vrijdag zouden we in een band over de rivier gaan sjezen, maar dat leek ons geen goed idee vanwege mn oor. Sowieso hadden Genna en ik zin om vrijdag al naar Mindo te gaan, zodat we lekker met zn 2en waren. Maar we zijn dus gisteren in 1 keer door naar Quito gegaan, hebben een dvd´tje gekeken en heerlijk in ons eigen bedje geslapen. Vanmorgen een lekkere pannenkoek met nutella en banaan gegeten. Achjah, als we het tokkelen niet doen moeten we toch iets anders leuks verzinnen. Maar we zijn blij dat we weer thuis zijn en onze eigen dingen kunnen doen. En als ik tijd heb kan ik altijd nog een weekendje naar Mindo gaan, we zien wel hoe het loopt.

Ik heb trouwens ook nog een slang gezien, vlakbij mn slaapkamer in de jungle, maar Jose zei dat ze het liefst in bomen zitten, gelukkig maar....En toen ik met Jeroen aan het bellen was vloog er opeens een vleermuis mn kamer in...Ik probeerde nog een foto te maken maar elke keer als ik dichtbij kwam ging hij weer rondvliegen en moest ik bukken. En ze hadden in een zelfgemaakt badje een kaaiman..ook leuk. Soms kon ik hem echt niet vinden omdat hij zich onder de bladeren had verstopt en dezelfde kleur had.
En de kolibrie´s vlogen af en aan..echt zo mooi! Ik vind het de mooiste vogels die ik ooit heb gezien. Ze zijn zo energiek en vliegen zo mooi. Blijven op 1 plek hangen met hun lichaam en zwaaien soms met hun staart heen en weer.

Verder hebben we heeerlijk gegeten elke dag! t Was ook heel erg veel steeds. Gelukkig voor Roy, want die had nooit genoeg.

Ik ga maar weer eens stoppen. Er komen straks vast nog heel veel dingen in me op die ik moet vertellen, maar op dit moment weet ik het even niet meer. Straks hebben we een bbq met ons huis en daarna gaan we uit. Het wordt vast gezellig als ik niet teveel last van mn oor heb. Lekker dansen op gedempte muziek omdat ik half doof ben, yeah ;)!
Oke, tot de volgende keer!!

  • 20 September 2008 - 20:17

    Mama:

    jammer dat het enerzijds niet zo leuk was, door die kinderachtige mensen, maar anderzijds heb je toch weer heel wat nieuws meegemaakt en gezien. Wat een bijzondere planten allemaal zeg en wat grappig ook dat die ene plant zich helemaal op schijnt te vouwen, als je hem aanraakt. Heel bijzonder toch? Natuurlijk wil ik ook heel graag leren hoe je zelf zo'n lekkere chocolade maakt. Lijkt me heerlijk, misschien wat voor mijn chocolade fontein??
    Zo'n kaaiman kan echt gevaarlijk zijn, ook al is het maar een babytje, ik heb 1 keer gezien hoe zo'n baby kaaiman bijna een vinger afhapte bij een kind, die door zijn vader boven een broedhok werd gehouden. ze lijken nog zoooooo onschuldig...
    ben benieuwd wat ze er mee doen als hij groter is.
    Dus je bent ook hondjs tegengekomen in de jungle? Wist niet dat die daar ook rond liepen. Kon je ze wel aaien, of waren ze afkomstig van de wilde honden, een soort dingo's?
    Hoor het allemaal wel weer van je. liefs en een dikke zoen...mama

  • 20 September 2008 - 21:41

    Tien:

    Toch bijzonder dat de piemels daar zomaar aan de bomen groeien... wat je allemaal niet meemaakt aan de andere kant van de wereld!
    En, ja, dat van dat saaie begrijp ik wel, want roken is ook gewoon keistoer:-p duuuh. Maarja, als mensen graag hun tijd verspillen aan zulke dingen moeten ze dat zelf weten natuurlijk...
    Wel leuk dat je nu weer in de bewoonde wereld bent, want dan kan je weer vaker dingetjes schrijven, vind het echt heel leuk om te lezen!
    Veel plezier en succes met je ontstoken oortje...


  • 21 September 2008 - 10:28

    Ellen:

    hai rosie
    ik hoop dat je oor betert...
    je schrijft dat het allemaal al zo normaal lijkt te zijn,de natuur en de omgeving. Vaak is dat zo als je ergens bent maar als je later erop terug kijkt en de foto's ziet en dat koppelt aan je herinneringen is het heel bijzonder....
    Niet iedereen krijgt de kans om dit mee te maken en te beleven.Voel je rijk ;) alle nieuwe indrukken. Hier zoveel lieve mensen die met je meeleven en genieten en het jou zo gunnen en soms zichzelf wel even zouden willen zappen(je mamsie? en ik en Jeroen naturlijk)nou succes met spaans deze week en ik hoop dat je het inmiddels goed spreekt . Als we dan in Spanje wonen met z'n allen kan jij het woord doen...
    xxxxxxxxx

  • 21 September 2008 - 13:37

    Trudie:

    Dankjewel dat je alles deelt met ons. Wij hadden vroeger niet de gelegenheid en ik denk ook niet dat ik het anders gedurfd had hoor....

    Succes met je oor , wel goed in de gaten houden hoor !

    Geniet maar mooi verder, dan genieten wij hier een beetje mee.

  • 21 September 2008 - 17:35

    Roos:

    @mam
    De hondjes liepen rond bij ons resort, waren puppies van de andere 2 waakhonden die er liepen. Ze heten Pluto (een soort drug hier) en Chuchaqie (weet niet of ik het goed heb geschreven, maar het is het Indianen woord voor kater).

    @Ellen
    Ik heb ook wel vaak momenten (vooral als ik in de bus zit en door de hoge bergen rijdt) dat ik echt zit te genieten en denk: Wauw, ik ben hier, helemaal in Zuid-Amerika.

  • 21 September 2008 - 17:50

    Trudie:

    ik had ineens het gevoel dat ik naar je moeder moest, nadat ik jouw berichten enzo allemaal gelezen had....
    Dus ik loop even tussen de hofjes naar jullie huis....staat ze me stom verbaasd aan te kijken !!
    Ze had beneden en in de keuken alles gepoetst en bedacht dus net...he, er is nu niemand die dit ziet !!! tadaaa...daar stond ik dus !!
    nou ik heb alles natuurlijk even goed bewonderd. wat jij ook niet allemaal teweeg brengt...een poetsende Dees.

    Jaap zit nu lekker met zijn moeder en zussen in Barcelona.

    nou..doei/doei

  • 22 September 2008 - 11:12

    Pap:

    Hoi Roos, ik zie en hoorde dat je een toch wel leuke week hebt gehad ondanks de mensen en je oor. Gaat het al een beetje beter met je oor? En wat leuk dat je eindelijk fruit eet! Leuke foto's ook van bijzondere natuurverschijnselen. Zo'n avontuur zal je altijd bijblijven denk ik. Ik hoop (en denk) dat je nog een leuke tijd hebt en kijk uit naar je volgende verhalen. Tot horens of tot lezens, Pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

En nog een laatste bericht ;)

22 Oktober 2008

Weer thuis

18 Oktober 2008

Afscheid nemen..pfff

15 Oktober 2008

M´n kindjes!

13 Oktober 2008

Filmpjes
Rosalie

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 46776

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 26 Oktober 2013

The journey without a plan

11 Februari 2011 - 25 Februari 2011

Israel ontdekken

30 Maart 2010 - 31 Juli 2010

Dansen in Zuid-Amerika

05 September 2008 - 22 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: